Logitech G51 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 14:58
Beste Tweakers,

Ik heb hier de G51 aan mijn pc hangen op de geluidskaart van het moederbord zelf (Realtek HD audio; versie 6.00.0001.5331), het moederbord is de Asus P5W DH Deluxe, 4 GB RAM, Asus HD4850, C2D E6600.

Voor muziek en films is het geluid subliem naar mijn mening, maar ik heb de G51 hoofdzakelijk gekocht om te gebruiken in games. Daar knelt dus het schoentje, ik heb zelf wat onderzoek verricht op o.a. HWI en Tweakers maar ik vind het probleem nergens terug, het probleem is namelijk dat de positionering van het geluid als iemand achter mij loopt, hoor ik gewoon niet en is dus echt begaaid :( . Dit is in Enemy Territory: Quake Wars, alsook in Crysis het geval. In deze games staat ingesteld dat het 5.1 speakeropstelling is.

Nu mijn achterste satellieten liggen behoorlijk van mij af :/ ( ± 2.5 meter en liggen op een kast dus op ± 2.10 meter hoogte) Ik heb ze ook al dichter bij mij gelegd en gooide een granaat achter me maar hoorde hem alsnog niet :/

Iemand advies?

Bedankt voor het lezen

Groeten Spaiker

Verwijderd

Hoe is het aangesloten?

• Spaiker
De connectoren aan de pc zitten zoals ze moeten dus center sub/center sub, rear/rear en front/front.
Op de Sub is alles ook aangesloten zoals het hoort maar de rear wel met verlengkabels (dit zou normaal toch geen probleem mogen zijn?)
Matrix modus staat ook op in de games :9

Verwijderd

Okay, dus niet digitaal aangesloten? Dan weet ik het ook niet :P.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Er is een bestandje dat je kunt gebruiken om te testen of je surround wel goed rondgaat. Ik zal eens googlen of ik het kan vinden.

edit: deze dus... http://www.google.nl/sear...+file&aq=3&oq=surround+te

[ Voor 32% gewijzigd door Edmin op 09-07-2009 20:26 ]

• Spaiker
Bedankt voor de snelle reacties!
ik heb het bestand afgespeeld en hij laat alleen de front horen :s
deze test heb ik ook bij de realtek driver en prog, maar daar laat ie ook alleen maar de front horen |:(
het ligt nochtans niet aan de satellieten, deze werken nog

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Heb je volgens mij een aantal opties:

1. Er staan instellingen verkeerd. In dat geval is het een kwestie van pielen in de realtek driver.
2. Je hebt een driverprobleem. Wellicht dat je een andere versie kunt krijgen.
3. De sub (waar de controle-unit in zit) doet het niet. Dit kan je testen door de G51 op een andere pc aan te sluiten.
4. De realtek audiochip is defect. Dit is te testen door een andere 5.1 speakerset te gebruiken. (al lijkt me dit de minst waarschijnlijke)

Dat wordt een weekendje testen voor je!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:01
Staat in je Realtek instellingen schermpje wel ingesteld dat je 6 speakers hebt staan ipv 2?
Ga anders ook even naar configuratiescherm > Geluiden en audioapparaten en klik op Geavanceerd op het eerste tabblad waar je op terecht komt. Zou ingesteld moeten staan op 5.1 Surround.

Controleer ook de instellingen van je spellen: als eenmaal in Windows/Realtek 5.1 staat ingesteld maar je spellen geven nog steeds stereo werkt het ook niet: de meeste spellen hebben een aparte instelling voor de "lay-out" van de speakers: zet deze dus ook op "Surround" of "5.1" of wat daar op lijkt.

• Spaiker
Edmin schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:45:
Dat wordt een weekendje testen voor je!
Idd, maar dat vind ik niet erg :9
ShitHappens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:50:
Staat in je Realtek instellingen schermpje wel ingesteld dat je 6 speakers hebt staan ipv 2?
Staat op 5.1 surround :/

Maar het rare is dat als ik matrix modus afzet deze mijn speakers wel afzonderlijk herkent :?
maar als deze ingame niet opstaat gaan de achterste alsnog niet

• Spaiker
@ Ed_L

Heb je eerste 3 puntjes overlopen maar geen van de 3 punten bieden een oplossing.
het 4e puntje is nogal moeilijk omdat ik dan een moet gaan kopen daar ik niemand ken met zo'n 5.1 surround installatie
Nu het kan zijn dat ik de Creative X-Fi titanium ga kopen binnenkort, dan zijn deze problemen meteen van de baan. :*)

Edit: sorry, het was niet de bedoeling om te bumpen, had moeten editten :+

[ Voor 32% gewijzigd door Spaiker op 10-07-2009 22:10 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp dus dat je de G51 op een andere pc hebt aangesloten en hij het daar wel deed? In dat geval (en aangezien je toch een X-fi gaat kopen) zou ik nog even niets doen en pas weer verder testen op je nieuwe geluidskaart.
Spaiker schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:04:

Edit: sorry, het was niet de bedoeling om te bumpen, had moeten editten :+
Idd foei! Je bumpte al na 23 uur en 59 minuten! Als je nou even twee minuten had gewacht met je post... :z

;)

[ Voor 40% gewijzigd door Edmin op 10-07-2009 23:01 ]

Pagina: 1