Toon posts:

Dvd disc branden als normale Cd

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Verwijderd

Topicstarter
Ohjee, dan ga je morgenvroeg op vakantie. En dan wil je last-minute nog even een cd'tje branden voor in de auto. Wat blijkt? Alle cd's op...

Nu heb ik wel recordable dvd's liggen. Kan ik deze gebruiken om muziek op te zetten? Zodat hij hem als CD gebruikt en ik hem gewoon in mijn "verouderde" cdspeler kan afspelen in de auto?

Alle winkels zijn dicht :S aaaaaah :) hulp!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgens mij niet, maar probeer het eens uit? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 12:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, dat gaat gegarandeerd niet werken. Een DVD lijkt in principe alleen qua vorm op een CD, verder hebben ze niet zoveel met elkaar gemeen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reacties! Er kan een slotje op!

Verwijderd

Dan ren je gauw naar de Mediamarkt, die is nog open :P

Verwijderd

Nee, dat kan niet. Maar waarom niet eventjes naar de supermarkt om nog even wat CD-Rtjes te scoren?

De reden is dat op recordable CDs en recordable DVDs de sporen er al op staan, en dat bij DVD deze anders zijn (staan dichter op elkaar) dan bij een CD. De brander maakt deze sporen alleen op bepaalde plekken donkerder, maar schrijft deze sporen dus niet. Als een recordable CDs en DVDs echt blanco zouden zijn zouden deze er uitzien als spiegels, wat dus niet het geval is.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

breinonline

Are you afraid to be known?

Een dvd kan alleen met een andere laser gelezen worden, gaat niet werken dus.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Dit gaat inderdaad niet werken omdat de techniek achter een DVD anders is dan die van een CD.

Omdat dit eigenlijk meer met Opslagmedia & I/O Controllers te maken heeft ga ik het daarheen verplaatsen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het lijkt mij wel vrij duidelijk dat dit niet zou gaan werken, aangezien CD en DVD van twee verschillende technologien gebruik maakt. :) Sorry dat ik het zeg, maar dit is vrij basic en met een beetje logisch denkwerk ook zelf te beredeneren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.