Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrijf een weblog en trek inmiddels redelijk wat bezoekers. Om te kunnen schrijven wat ik wil moet ik echter wel anoniem blijven. Gelukkig is dat met een Amerikaans .com domein niet zo moeilijk. Een van de redenen dat ik anoniem wil blijven is dat ik schrijf als insider over een klein zakelijk wereldje. Mijn werkgever zal het mij zeker niet in dank afnemen.

Nu komt echter de grote vraag : er hebben zich adverteerders gemeld en ik heb de advertenties geplaatst. Ik heb een account bij Paypal en wil op deze manier geld in ontvangst nemen (het betreft een buitenlandse en Nederlandse adverteerder).

Als ik mijn email adres geef van Paypal, en ze maken geld over - krijgen de adverteerders dan mijn echte naam te zien zoals die bij Paypal geregistreerd staat? Of geef ik dan mijn NAW gegevens prijs?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Annoniem willen blijven en dan een account op tnet aanmaken met je naam? mm ok :)

maar volgens mij kan je dit heel makkelijk via de faq/help van paypal terug vinden :)

maar iig welkom op GoT :)

Lekker zijn is een gave :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je bij paypal geregistreerd bent zie je inderdaad de gegevens naar wie jij overmaakt, false info kan weer resulteren in sluiting van je paypal account. Je kan altijd via via gaan werken, maar daar kan je ook uiteindelijk achter komen.

@hierboven, hij kan ook in het echt iets van Kees v/d broek heten, je nickname zegt bijzonder weinig :P

[ Voor 38% gewijzigd door SinergyX op 09-07-2009 19:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Regel het dan via iemand die je vertrouwd (geld naar dat pp account), maar niet bekend is bij je werkgever.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de replies, duidelijke zaak. Zal inderdaad de strategie van Saturnus moeten toepassen. Zouden ze alleen je initialen en achternaam laten zien of ook je voornaam?

Verwijderd

had je niet een andere nick kunnen nemen, nu ben ik benieuwd naar de site

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18
Zover ik weet kun je prima een Paypal account aanmaken met fake naw gegevens, wanneer je vervolgens ook een account aanmaakt met jou eigen gegevens en tussen die twee accounts geld uitwisselt kun je redelijk anoniem zoiets regelen. Overigens is dit waarschijnlijk wel in strijd met de ToS van Paypal en 't bedrijf waar jij je domain aanschaft.

Ik denk dat je meer kans maakt wanneer je een kennis van je weet te strikken hiervoor en een .com domain pakt bij een registrar die ook je NAW gegevens kan achterhouden. Dat kan bij de grote namen als Namecheap en Godaddy zover ik weet zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Fake gegevens opgeven aan Paypal is misschien mogelijk, maar geen structurele oplossing. Ik ga maar op zoek naar meneer De Vries of meneer Jansen :)

Anonieme site heb ik inderdaad al. Fluitje van een cent.

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49
Leftblank schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:26:
Zover ik weet kun je prima een Paypal account aanmaken met fake naw gegevens, wanneer je vervolgens ook een account aanmaakt met jou eigen gegevens en tussen die twee accounts geld uitwisselt kun je redelijk anoniem zoiets regelen. Overigens is dit waarschijnlijk wel in strijd met de ToS van Paypal en 't bedrijf waar jij je domain aanschaft.

Ik denk dat je meer kans maakt wanneer je een kennis van je weet te strikken hiervoor en een .com domain pakt bij een registrar die ook je NAW gegevens kan achterhouden. Dat kan bij de grote namen als Namecheap en Godaddy zover ik weet zonder problemen.
kwestie van het meteen overstorten van de rekening met de juiste NAW gegevens naar een normale bankrekening. Het is onmogelijk geld weer terug te halen dus je verliest niks hooguit je accounts.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Viperke schreef op maandag 13 juli 2009 @ 02:51:
[...]

kwestie van het meteen overstorten van de rekening met de juiste NAW gegevens naar een normale bankrekening. Het is onmogelijk geld weer terug te halen dus je verliest niks hooguit je accounts.
Kunnen ze altijd nog bij de opdracht van overschrijving het blokkeren ;)

Paypal onderling kunnen ze alsnog geld terugdraaien, als er blijkt 'fraude' te zijn gepleegd. (naw gegevens).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1