• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Beste forum leden.

Ben momenteel al mijn Hi8 bandjes middels adobe premier aan het digitaliseren.
Dit is een erg aangenaam programma om dit te doen, er komen echter file,s uit van 13 gig o.0

Zelf hebben we een 42inch philips lcd tv 1080i
Met welke codec krijg ik het kleinste bestand maar wel de beste kwaliteit?

Alvast bedankt.

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
als daar een antwoord op was zouden we maar 1 codec hebben denk je niet?

probeer eens het een en ander, en houd even in gedachten dat het waarschijnlijk ook weer afgespeelt moet kunnen worden door 'derden' (dus hele vage codecs kan je sowieso al afschrijven)

[ Voor 56% gewijzigd door BasieP op 09-07-2009 18:48 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarop wil je ze gaan afspelen? Je hebt genoeg mogelijkheden, dacht dat premier ook aangeeft hoe groot het filmpje ongeveer gaat worden voordat je hem laat starten.

Daarbij, ga niet upscalen maar hou de orginele resolutie aan. Hi8 is dacht ik 560x420 dus als je die resolutie aanhoud moet je toch op respectable bestanden komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Ik wil ze branden op dvd en kunnen kijken op een 42inch lcd tv.

het betreft deze camerahttp://www.sony.nl/product/sdh-digital-8/dcr-trv145e

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Hi8 is gewoon een SD PAL signaal van 720x576. Verder geef je aan dat je er DVD''s mee gaat branden. Daarom doe je er verstandig aan e.e.a. om te zetten naar MPG2 op een door jou gecontroleerde manier. Dat voorkomt dat uiteindelijk de DVD brandsoftware er zelf iets van gaat maken. Afhankelijk van de kwaliteit van je bronmateriaal zal dat er niet al te flitsend uitzien op je 42".

Je geeft verder niet aan hoe je he Hi8 tapes digitaliseert, met welke hardware bijvoorbeeld. Aan de opgegeven bestandsgrootte lijk je te de boel vast te leggen in DV-AVI, en dat is op zich geen verkeerde keus. Je zit dan dus alleen nog vast aan omzetting naar MPG2 voor DVD.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
En nu lees is dat het gaat om een digital8 camcorder... Hang je die dan zoals ik zou verwachten met een firewire kabel aan je PC? Dat zou namelijk inderdaad de beste manier zijn. Dan komt het ook zoals ik zij in DV-AVI bestanden op je pc, en ja, die zijn zo groot. Omzetten naar MPG2 met bijvoorbeeld good old TMpegEnc en dan kun je het toch niet veel beter krijgen dan dat!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 06:40

Knaak

It's me, Mario!

En als je het op de pc zou willen bewaren, render ze dan als H264 .MKV bestanden :) Dan worden ze erg klein, en zo min mogelijk kwaliteitsverlies.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 15:28
Heb je overigens zelf ook je best gedaan door eens te Googelen? :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Mja, je wilt het op een dvd branden en zo klein mogelijk met de beste kwaliteit....
Bedoel je met "op dvd branden" als een echte dvd of mogen het ook avi's of mkv's zijn ?
Als je ze als een echte dvd wilt hebben dan heb je ipp maar 1 codec en das MPEG2 en dat kan premiere prima voor je doen. Als je voor avi's gaat dan zou ik gewoon xvid pakken als codec. Het programma AutoGourdianKnot (gratis) is erg eenvoudig en levert goede avi's af zonder in allerlei instellingen te hoeven duiken. De bitrate van een bepaalt zo'n beetje de kwaliteit, hogere bitrate betere kwaliteit maar ook een groter bestand. De resolutie bepaalt ook in grote mate de grote van een filmpje, hoe hoger de resolutie hoe groter het bestand. Ik zou dus een klein stukje film pakken en daar eens mee experimenteren wat voor jouw acceptabel is.

Voorbeeld: een filmpje van 720x576 is 4x zo groot als een filmpje van 360x288 bij een zelfde bitrate. Dus een klein beetje van de resolutie afsnoepen levert al resultaat op.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1