Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Ik heb een Logitech Z-5500. Uit andere topics hierover werd ik niet wijzer, of ik heb ze niet kunnen vinden.

De kabel tussen Controlpod en Sub is relatief kort (1-5 - 2m) Hierdoor ben je beperkt met het plaaten van je sub; je controlpod moet dan mee verhuizen.

Kabelaansluiting lijkt op een VGA kabel, maar is het niet. Kabel van Z-5500 schijnt 1 of 2 pinnetjes te missen.
Aansluiten met een reguliere VGA kabel wil ik me niet aan wagen. Hoor te slechte ervaringen hier over.

Vandaag dus even naar een audioboer geweest die "dealt" in professionele audio. Gevraagd of hij zo'n kabel had, en anders wist waar ik die kon krijgen. Hij had ze niet en wist het ook niet.
Thuisgekomen met Logitech gebeld, waarbij ik doorverwezen werd met de klantenservice. Dat nummer gebeld, en kreeg te horen dat die kabel alleen door Logitech word gebruikt, en ze geen verlengkabels hadden hiervoor. Op mijn vraag of het een specifieke kabel was, of het een type nr had kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Wat ik dus wil weten is of er mogelijke oplossingen zijn. Ik heb 2 linkerhanden, dus zelf iets solderen etc. gaat hem niet worden.
Ik weet wel dat geluidskaarten ook soortgelijke VGA kabels gebruiken. Maar hier kan misschien ook verschil in zitten.

Misschien weten jullie iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Hier ben ik idd ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd naar een oplossing, aangezien ik ook sinds kort een z5500 heb en de sub enkel goed geluid levert op een bepaalde plaats in de kamer. De kabel van het podje naar de sub is uiteraard veel te kort, en nu zit ik dus met een gewone 3.5mm jack kabel die het podje verlengt tot aan de pc. Op dit moment is het nog doenbaar, maar het wordt pas echt leuk als je optisch wil gaan. Niet dat er geen lange optische kabels bestaan, maar het zou allemaal eenvoudiger kunnen natuurlijk :)

Wat ik heb onthouden van toen ik zelf nog wat heb opgezocht over dit onderwerp, is dat je niet een willekeurige VGA kabel kan/mag nemen omdat hier aansluitingen bij ontbreken en blijkbaar ook niet juist overeen komen met die van de z5500 kabel. Er was geloof ik iemand die het voor mekaar had gekregen om een speciale kabel te laten solderen die dus gewoon alle aansluitingen 1 op 1 doorgaf, zodat het gewoon een "transparante" verlengkabel was, waar je niets mis mee kon doen kwa aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
In de handleiding stond dat je niet moet proberen een VGA kabel eraan moet sluiten; omdat je dan schade aanbrengt aan je sub. Ik heb hier trouwens ook last van, had liever mn sub wat verder weg staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
Iemand zin om een petitie te gaan beginnen? :P >:)

Maar iemand die audio VGA kabels gezien bij bepaalde geluidskaarten? M-Audio gebruikt ze dacht ik nog wel eens. Iemand ideeën over hoe dit zou werken als verlengkabel, en of die überhaupt te vergrijgen zijn als verlengkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:21:
Ben ook benieuwd naar een oplossing, aangezien ik ook sinds kort een z5500 heb en de sub enkel goed geluid levert op een bepaalde plaats in de kamer. De kabel van het podje naar de sub is uiteraard veel te kort, en nu zit ik dus met een gewone 3.5mm jack kabel die het podje verlengt tot aan de pc. Op dit moment is het nog doenbaar, maar het wordt pas echt leuk als je optisch wil gaan. Niet dat er geen lange optische kabels bestaan, maar het zou allemaal eenvoudiger kunnen natuurlijk :)
Optisch aansluiting is ten zeerste aan te raden ;) Scheelt 2 draden, en geeft veel beter geluid, en je kan hem harder zetten O-) :9~
Wat ik heb onthouden van toen ik zelf nog wat heb opgezocht over dit onderwerp, is dat je niet een willekeurige VGA kabel kan/mag nemen omdat hier aansluitingen bij ontbreken en blijkbaar ook niet juist overeen komen met die van de z5500 kabel. Er was geloof ik iemand die het voor mekaar had gekregen om een speciale kabel te laten solderen die dus gewoon alle aansluitingen 1 op 1 doorgaf, zodat het gewoon een "transparante" verlengkabel was, waar je niets mis mee kon doen kwa aansluitingen.
Deze link: http://www.computerforum....-extension-cable-fix.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphogenesis schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 02:12:
[...]

Optisch aansluiting is ten zeerste aan te raden ;) Scheelt 2 draden, en geeft veel beter geluid, en je kan hem harder zetten O-) :9~
Dat is waar, maar het blijft een gedoe om langere kabels te kopen omdat je het podje simpelweg zelf niet kan verlengen.

Die link was ik nog niet tegengekomen, maar lijkt wel interessant, als heb ik liever een winkel in BE/NL om zoiets te kopen. Daarom heb ik m'n vader even laten kijken of die een dergelijke kabel te pakken krijgt. Hij zou maandag bellen met een 'kabelwinkel' waar iemand werkt die hij kent. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik had ergens op een engelstalige forum gelezen dat iemand het wel gelukt is de kabel te verlengen. Hij had hem zelf laten maken bij een kabelboer. Het was gewoon een 15 pins kabel 1 op 1 (recht) aangesloten. En een M/F connector. Op deze manier verleng je pin voor pin door en kan er geen schade op treden door eventuele cross-linked draden. Ookal heeft de Pod-kabel zelf cross-links, maakt verder niet uit.

Ik heb er ook baat bij, maar ik ben nog nergens wezen kijken.

Ik zie dat die figuur uit de computerforum link het sneaky niet verteld hoe het zit en probeert geld te scoren ermee.

[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 11-07-2009 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:31:
[...]

Dat is waar, maar het blijft een gedoe om langere kabels te kopen omdat je het podje simpelweg zelf niet kan verlengen.
Zeker. En ergens valt het me bijzonder tegen van Logitech. Je kan je bass of pod nergens fatsoenlijk neerzetten.
Ik heb gisteren m'n bass verhuisd naar een andere plek, en het podje moest mee. Dat gaf als resultaat dat ik alle kabels opnieuw moest leggen en wegwerken. En dat is een rot klus.
Die link was ik nog niet tegengekomen, maar lijkt wel interessant, als heb ik liever een winkel in BE/NL om zoiets te kopen. Daarom heb ik m'n vader even laten kijken of die een dergelijke kabel te pakken krijgt. Hij zou maandag bellen met een 'kabelwinkel' waar iemand werkt die hij kent. Ik hou jullie op de hoogte ;)
Ik weet ook niet wat ik ervan moet denken. Je hebt ergens nog een link hiervan. Hij is wel identiek aan die van de Z-5500.
En BE of NL zou makkelijker zijn. Of iig een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
Bulls schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 03:55:
Ik had ergens op een engelstalige forum gelezen dat iemand het wel gelukt is de kabel te verlengen. Hij had hem zelf laten maken bij een kabelboer. Het was gewoon een 15 pins kabel 1 op 1 (recht) aangesloten. En een M/F connector. Op deze manier verleng je pin voor pin door en kan er geen schade op treden door eventuele cross-linked draden. Ookal heeft de Pod-kabel zelf cross-links, maakt verder niet uit.
Ik heb gelezen van mensen die dure VGA kabels hadden gebruikt het wel werkend had gekregen zonder kwailteits verlies. Maar ik bezoek tig websites per dag, dus geen idee waar dat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Morphogenesis schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:16:
[...]

Ik heb gelezen van mensen die dure VGA kabels hadden gebruikt het wel werkend had gekregen zonder kwailteits verlies. Maar ik bezoek tig websites per dag, dus geen idee waar dat stond.
Het komt voor dat een gewone VGA kabel 1 pin mist of dat er iets cross-linked in zit, maar dat weet ik verder niet, ik heb het nooit door gemeten, maar een verleng kabel is meestal recht pin op pin.

Het beste is de kabel zelf doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
Bulls schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:20:
[...]

Het komt voor dat een gewone VGA kabel 1 pin mist of dat er iets cross-linked in zit, maar dat weet ik verder niet, ik heb het nooit door gemeten, maar een verleng kabel is meestal recht pin op pin.

Het beste is de kabel zelf doormeten.
Geen flauw idee hoe..

Is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Morphogenesis schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:43:
[...]

Geen flauw idee hoe..

Is daar een manier voor?
jazeker, dat heet een multimeter en een paperclip (om in het gaatje te steken in de femal kant) en op papiertje schijven hoe de pinout zit en of er meedere massa's zijn.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik heb het even geprobeerd met een std. el cheapo VGA verlengkabel. Die heb ik eerst even doorgemeten om er zeker van te zijn dat het een 1:1 kabel is.
Resultaat: werkt prima :D

Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/wordpress/wp-content/2009/07/p_1600_1200_C3E2F9E2-C9D7-483F-8602-63F4F833873A.jpeg

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 logitech z5500 setjes alleen 1 setje zonder controle pod die is stuk gegaan en ik heb van logitech een nieuwe set opgestuurd gekregen .
dus dat is mooi maar nou zat ik met die andere set die deed het niet meer en om die zo weg te gooien vond ik ook wel wat.

dus ik ben naar de plaatselijke elektro boer gegaan en heb 16 aarderige kabel gekocht met 3 stekkers 15 pin 2 vrouwtjes 1 mannetje. het klopt dat een gewone vga kabel niet werkt die heeft 2 aarders te min de behuizing van de steker word ook gebruikt als een lijn en kom je totaal op 16 draden dus ik heb nu 2 logitech z5500 setjes op 1 controle pod
en het werkt perfect

dus stel je wil alleen de kabel verlingen tussen je subwoofer en je controle pod
dan koop je 16 aarderige kabel 1 15 pin connector mannetje en 1 vrouwtje
en dan soldeer je gewoon de draden wel op letten dat je ze niet crossover doet want dan zal de kabel niet werken
en de behuizing van de stekkers gebruiken als 16e pin
bij mij werkt het uitstekend het is even werk om te solderen maar dan heb je ook wat leuks

http://www.youtube.com/watch?v=6C8BXKyayz0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Is het ook mogelijk om een STP 16 aderige kabel te gebruiken?
Pagina: 1