Probleem met ATi Radeon 9800Pro in PowerMac G5

Pagina: 1
Acties:

• Wiebo_Neo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-10-2025
Beste Forumleden,

Ik heb sinds enkele dagen problemen met mijn ATi Radeon 9800Pro grafische kaart in mijn PowerMac G5 1,8Ghz DP.

Als de kaart een uurtje of wat in gebruik is verschijnen er allerlei artefacten op het beeld, rare afwijkingen er raster rond de mouse pointer, taakbalk etc.

Iemand een idee waar dit door komt??

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:22
Waarschijnlijk is het je geheugen van je vid kaart aan het overlijden

Ik had zelf ook een 9800 pro met artifacts na een uur, en nee dit kwam niet door de hitte.

Dus:
Stap 1: Kijk naar de temperaturen --> zijn die goed? dan is je geheugen op je vid kaart kapot
Stap 2: Mischien kun je je vid kaart terugklokken waardoor het geheugen wel terugklokt maar aangezien je een powermac gebruikt met waarschijnlijk mac osx zou ik niet weten hoe dat moet.

[ Voor 26% gewijzigd door thijssie op 09-07-2009 18:05 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Wiebo_Neo
Aangezien het na een uur gebeurd en ik uit jou verhaal opmaak dat waarschijnlijk het geheugen de boosdoener is, is het vervangen van de koeler naar een beter model een optie, of kan ik het geheugen afzonderlijk beter koelen om het probleem op te lossen??

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 06:33
Is de ventilor op de grafische kaart erg stoffig - of gewoon kapot. Ik heb dit verschijnsel ooit gehad met een 9700PRO. Toen bleek dus dat de ventilator het loodje had gelegd. Nieuwe opgezet, en hij draaide weer als een zonnetje (maar wel koeler :))

• Wiebo_Neo
Koeler heb ik schoongemaakt, maakt wel een herrie dat ding, maar het werkt nog wel gewoon...