Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Telfort-telefonie + Budgetphone + ST780WL

Pagina: 1
Acties:

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:08
Na veel zoekwerk hier en op alle andere manieren en zelfs een mail aan de support van Thomson de vraag maar hier stellen als laatste redmiddel.

Nadat mijn Zyxel-modem van Telfort na een bliksem-inslag kuren kreeg deze vervangen door een Speedtouch 780WL. Modem via de software ( na nieuwste firmware-flash ) eenvoudig via de wizzard in kunnen stellen. Inet en Voip werken maar......

Via de wizzard kan ik maar één Voip-acount ingeven, of Telfort-telefonie of Budgetphone.

Geen probleem denk je dan stel je dit alsnog later in want je kan in de instellingen later een tweede voip-acount toevoegen zo lijkt het. Dit gaat ook prima, ke kan het 2e acount invoeren, nummer, wachtwoord enz. maar.......

Je moet naar expert-configure om de proxy ( sip.telefoniedienst.nl ) en de registrar ( tel.telefoniedienst.nl ) in te stellen. Deze heeft dan helaas effect op beide voip-acounts! Op geen enkele manier lijkt het mogelijk per poort ( phone 1 of phone 2 ) en per acount dit onafhankelijk in te stellen!

Heel raar allemaal. Een formulier ingevuld bij Speedtouch-support met dezelfde vraag en of dit via telnet bijvoorbeeld wel kan. Daar kreeg ik een vrremd antwoord nl:

"Het is helaas niet mogelijk om een 2e VOIP toe te voegen van een andere provider, de reden daarvoor is dat de providers niet willen dat het modem gebruikt word voor meerdere providers."

Wie weet wel raad en heeft 2 voip-acounts met verschillende SIP- en Proxy`s draaien op een 780WL?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Tja, misschien geen oplossing, maar de 780WL verkopen en op MP een Zyxel kopen? Kost je effectief niets, en lost wel je probleem op.