Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Hai Mede-Tweakers.

Ik zit met de volgende situatie:

Wij kregen vandaag een brief van Pretium Telecom dat zij ons contract bij KPN overnemen. Dit terwijl ik nog nóóit van dit bedrijf heb gehoord.

Nu blijkt dat zij op 24 juni mijn moeder, de grootste leek op het gebied van telecom, hebben gebeld, en ze zoude een bandje hebben waarop zij een contract aangaat.

Pretium heeft toen blijkbaar een contract opgestuurd, en als we daar binnen 5(vijf) dagen niet op zouden reageren, dat we dan er mee akkoord gaan.

- KAN dit überhaupt? Een brief sturen waarin staat dat als je niet binnen 5 dagen reageerd, dat je dan ermee akkoord gaat.
- Wij hebben nooit een brief, of contract gezien. Oké, heb kan zijn dat we hem samen met de reclame weg hebben gegooid, maar dan nog.

Nu heb ik eens lopen zoeken, en het blijkt dat die bedrijf een redelijk gehalte 'low-life scum' bevat, en dat meer mensen opgelicht worden en aan een contract vastzitten terwijl ze, zeggen ze zelf, niets hebben toegzegd.

Uit mijn moeders verhaal kan ik opmaken dat de callcenter-debiel medewerker zich heeft voorgedaan als een KPN medewerken, en zo mijn moeder 'erin heeft geluist'.

Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf? Op het forum van Kassa stond ook wat hierover, maar daar stond niet hoe ik hieronder uit kom. Kan ik hieronder uit komen?

Iemand tips?
Want mijn moeder heeft nooit een contract gezien, laat staan een handtekening gezet.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
2 jaar terug zelfde verhaal gehad.

Pretium medewerker zei tegen mn vader: Ah, u heeft een abonnement van KPN zie ik, dan heb ik een leuke aanbieding voor u.
Dus mn vader dacht dat hij met een kpn medewerker sprak, de pretium medewerker had namelijk totaal niet het woordje pretium gebruikt in het hele gesprek.

Ik heb KPN opgebeld en het verhaal verteld, zij hebben toen gezorgd, dat ik weer terug bij KPN kwam en vertelden me, dat dit aardig vaak voorkwam.
Het was in elk geval redelijk snel opgelost.

(pretium maakt daar een heleboel kabaal over in de rechtzaal, dat kpn zulke dingen niet mag zeggen, maar ja, het is een feit, dat pretium absoluut niet betrouwbaar is en DOELBEWUST oudere mensen zit op te bellen om abbonement aan te smeren met zeer vage verhalen.)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Pretium Telecom is inderdaad al regelmatig in het nieuws geweest vanwege hun werkwijze. Op het TROS Radar forum loopt ook al een zeer lange draad over Pretium Telecom, mogelijk kun je hier wel wat goede tips of informatie uit halen. Zie bijvoorbeeld de post (Geplaatst op 08 Apr 2007 12:59 door MAXIEM) op deze pagina. Hoe het precies zit met cold-calling en de voorwaarden van Currence zoals in de voorbeeldbrief staat weet ik niet. De Wet Koop op Afstand kan je mogelijk nog wel wat mee, hebben ze je erop gewezen dat je je binnen 7 dagen kan bedenken?

Wat betreft de brief die je gekregen hebt waar je op moet reageren als je niet akkoord gaat; Ik denk eigenlijk dat ze de deal telefonisch al hebben gemaakt en je een 5 dagen bedenktijd geven (wat dus niet voldoet volgens de wet koop op afstand).

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 13:56
Oplichtersbende.

/topic.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou direct contact op nemen met zowel KPN als Pretium, beide het verhaal uitleggen en aangeven dat je absoluut niet wilt overstappen. Ook aan KPN vragen of ze wat voor je kunnen beteken, is tenslotte toch hun lijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En dat gaat de TS exact hoe helpen?

Leuk dat je een mening hebt, maar bewaar die voor de geeigende plaats.

TS: Op deze plek vind je een kant en klare brief om het contract weer te ontbinden. Overnemen, aanpassen en aangetekend versturen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Stuur een brief naar Pretium dat je niet op hun aanbod in wenst te gaan, en dat elke overeenkomst die je telefonisch hebt afgesloten ongedaan wenst te maken. Mochten ze daarmee niet akkoord gaan, ga dan even langs bij het Juridisch Loket; bij mijn weten (75% zeker) kun je een telefonische overeenkomst tot drie maanden na het (opgenomen) gesprek annuleren, tenzij ze een ondertekend contract kunnen overleggen (wat ze niet kunnen, want je hebt het niet getekend), dan geldt een bedenktermijn van 10 dagen.

Pretium is zeker geen fijn bedrijf, dat regelmatig paginagrote advertenties in dagbladen moet inkopen om zijn handelswijze te proberen te rechtvaardigen.
Pagina: 1