Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] na schoonmaken PC documenten weg, programma's niet*

Pagina: 1
Acties:

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:43
Hoi,

Heb zojuist mijn laptop opgehaald nadat hij naar asus is teruggeweest voor reparatie. Hij raakte elke keer overhit, had zelf al de ventilator en heatsink schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Toen ik hem net ophaalde en vroeg naar wat er gerepareerd was, kreeg ik een papier mee van asus waarop stond dat de ventilator en heatsink waren schoongemaakt. Nou, ik al redelijk verbaasd maargoed toen ik thuis was werkte hij dus wel weer daadwerkelijk goed.

Alleen het vreemde is, alle documenten en instellingen van programma's zijn weg (had van belangrijke documenten wel back up gemaakt natuurlijk), maar de programma's staan er nog wel op.

Op zich niet zo'n heel groot probleem, maar ik snap niet waarom de documenten en instellingen eigenlijk weg zijn na zo'n reparatie, en of ze misschien makkelijk terug te halen zijn?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Loop het eventlog van windows eens na en kijk eens naar de restorepoints of er iets raars is gebeurdt.
Waren het niet gewoon de standaard applicaties die meegeleverd waren met de laptop (dus geen eigen geinstalleerde meuk)

• Dersan
Ik heb in eventlog zitten kijken, en kan ook precies zien wanneer ze met de laptop aan de slag zijn geweest. Ik kijk dan bij systeem/beveiliging/toepassingen, maar zie daar geen meldingen die schokkend lijken, eigenlijk elke melding staat er ook wel in bij de tijd dat ik de laptop nog in mijn bezit had.

Maar wat bedoel je precies met restorepoints, kan eigenlijk niet zoiets vinden in de eventlog maar ik denk dat jij doelt op systeemherstel? Maar bij systeemherstel zouden de documenten toch wel moeten blijven bestaan naar mijn weten?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Bij systeemherstel blijven alle documenten gewoon staan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Brummetje schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:49:
Bij systeemherstel blijven alle documenten gewoon staan.
Volgens mij wel als je ze op standaardlocaties opslaat, maar als je ze in systeemmappen als bijvoorbeeld program files had staan niet altijd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dersan
Ze stonden ook gewoon in de standaard mijn documenten map van vista, dus dat is in ieder geval het punt niet.

Maar het vreemde vind ik ook gewoon dat alle instellingen van echt alle programma's weg zijn/terug naar standaard. Evenals mijn bureaublad e.d.. Het punt is gewoon dat ik echt geen idee wat dit veroorzaakt kan hebben en ik dus ook niet weet hoe ik het kan terugdraaien (afgezien van data recovery oid).

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
het is niet zo dat je met een andere user ingelogd bent? dat zou alles wel kunnen verklaren opzich denk ik.

Desktop | Server | Laptop

• Dersan
Rupie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:16:
het is niet zo dat je met een andere user ingelogd bent? dat zou alles wel kunnen verklaren opzich denk ik.
Ja nu je het zegt lijkt het daar in principe wel op, maar er bestaat maar 1 account en daarop ben ik ook ingelogd. Account heeft ook nog dezelfde naam&password.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19

BCC

Het klinkt alsof asus een restore image erop heeft gezet. Dus de hardeschijf leeggegooid en alles er opnieuw opgezet. Ik heb dat helaas wel eens vaker meegemaakt bij reparatie services.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ja, daar geeft de TS geen duidelijkheid over.... of er ook zelf geinstalleerde applicaties opstonden of alleen de standaard (bloatware) die asus meeneemt... die tweede is logisch verklaarbaar door de restore image :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 01:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Of ze hebben een soort super CCleaner gedraait....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Dersan
Zal nog even meer duidelijkheid geven over de software:

De software (asus troep) die erop stond toen ik de laptop kocht, stond er niet meer op toen ik de laptop inleverde en staat er nu ook nog steeds niet op.

De software (office, solidworks, firefox, avg, enz. enz.) die er op stond staat er nog steeds op, maar de instellingen zijn daar allemaal teruggezet naar standaard, zoals net na de installatie.

Windows was trouwens ook helemaal up to date!

Maar waarom zouden ze trouwens een restore image erop zetten als ze de fan en heatsink schoonmaken, of is dit een soort standaardprocedure?

Vind het echt zo raar.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ergens in de kleine lettertjes van de reparatieopdracht zal wel staan dat men mogelijk de laptop d.m.v. een restore image of reinstall weer in staat van verkoop kan brengen.

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 09-07-2009 20:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn MSI is die tot nu toe 3 keer retour gekomen met een schone installatie.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Dersan
Ok wtf dit is echt wel heeeel raar. Ik start net mijn laptop op, het duurde al wat lang dus ik denk van hoe kan dit nou weer. Eenmaal opgestart moet ik even 3x knipperen met mijn ogen, want ik zag mijn oude bureaublad weer terug. Ik eens kijken bij documenten, al mijn documenten weer terug?!?!

Hoe is dit ooit mogelijk, en het is 100% zeker dezelfde account want ik heb er ook maar een en dat is de admin account.
Pagina: 1