Toon posts:

Amd tri fire systeem heeft creativiteit nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

Ten eerste is dit geen wat is beter of ik wil mijn systeem laten zien topic.
Ik ben sinds een tijdje erg fanatiek geweest met mijn systeem, maar nu zit ik te denken om aan de waterkoeling te gaan maar ik weet zelf niet wat nu de zwakke punten van mijn systeem zijn. Het zou fijn zijn als ik jullie visie met oog op vernieuwingen zou kunnen horen/ zien.

Mijn systeem:

CPU: Amd phenom 2 955 Black edition @ 3.8ghz
Mobo: Msi 790fx-gd70
Intern geheug: 6gb OCZ Gold 1333Mhz CL9.0 ( 6gb omdat ze in een aanbiedingpack kwamen van 3x2gb)
videokaarten: Sapphire hd4870x2 2gb GDDR5 + Club 3d 1gb gddr5 Tri-fire
Harde Schijf: Samsung 500gb 7200rpm
Voeding: Coolermaster 850W
CPU cooler: Coolermaster V8
Audiokaart: Onboard ( maakt een pci-e audiokaart echt zoveel verschil? )

Ik had zelf in gedachte om een SSD van OCZ aan het systeem toe te voegen of een x-fi creative of auzentech forte geluidskaart te kopen. Toch zie ik door de bomen het bos niet meer.

Wat zou een grote verbetering zijn aan mijn systeem?

Groetjes Slablaadje

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 16:38

@r!k

It is I, Leclerq

naar 8 Gb gaan en dus al het geheugen in dual channel laten lopen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 11:17
Mooi systeempje hoor, maar ik zou inderdaad een extra stickje van 2gb erbij halen en als je gek wilt doen een Xonar geluidskaart erbij halen. Het verschil merk je natuurlijk niet als je een paar el-cheapo boxen hebt, dus dat is even voor jou de vraag.

Daarnaast is het misschien leuk om een Intel X25-M SSD te halen als bootdisk, deze zijn tegenwoordig (in vergelijking met de rest van je systeem) niet meer zo duur en je merkt dat het enorme aantal IO's per seconde veel uit maakt met het opstarten van Vista/programma's.

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt tot de reacties zover, toch vroeg ik me af of ik dan niet beter 4 hele nieuwe 2gb ddr3 modules kon halen. De 6gb waren namelijk een actiepack per 3. Ze zijn niet top maar omdat ik meer een mainstreamer ben alleen dan met wat meer geld weet ik niet of het beter is om 8gb nieuwe ( betere) modules te halen of gewoon een extra module van 2gb dezelfde als ik al heb.

Met boxen zit het wel snor. 7.1 logitech surround.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:43 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:41:
Okay bedankt tot de reacties zover, toch vroeg ik me af of ik dan niet beter 4 hele nieuwe 2gb ddr3 modules kon halen. De 6gb waren namelijk een actiepack per 3. Ze zijn niet top maar omdat ik meer een mainstreamer ben alleen dan met wat meer geld weet ik niet of het beter is om 8gb nieuwe ( betere) modules te halen of gewoon een extra module van 2gb dezelfde als ik al heb.

Met boxen zit het wel snor. 7.1 logitech surround.
2 gb van het zelfde bijhalen voldoet prima..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Dingen die ik zeker zou veranderen:

* Extra 500gb hdd voor RAID 0. Scheelt echt een hoop snelheid. Nog niet snel genoeg, dan SSD erbij als boot.
* Een goeie geluidskaart, onboard is niet slecht maar gaat zeker ten koste van FPS in spellen

Verder vind ik een tri-fire setup een beetje dubieus, doe het dan goed en doe een Quad setup (GTX295 x2 of HD4870X2). Niet heel efficient natuurlijk. Ik denk dat je slimmer af bent om beide te verkopen en dan lekker 2 x HD4890 in Cfire te draaien. Ik denk dat dit net zo snel is en scheelt een hele berg onnodige 'watts'.

Ook zou ik proberen de CPU ~4ghz te krijgen, is nog wel een bottleneck met SLI/Crossfire setups.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
InfinityG35 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:39:
Dingen die ik zeker zou veranderen:

* Extra 500gb hdd voor RAID 0. Scheelt echt een hoop snelheid. Nog niet snel genoeg, dan SSD erbij als boot.
* Een goeie geluidskaart, onboard is niet slecht maar gaat zeker ten koste van FPS in spellen

Verder vind ik een tri-fire setup een beetje dubieus, doe het dan goed en doe een Quad setup (GTX295 x2 of HD4870X2). Niet heel efficient natuurlijk. Ik denk dat je slimmer af bent om beide te verkopen en dan lekker 2 x HD4890 in Cfire te draaien. Ik denk dat dit net zo snel is en scheelt een hele berg onnodige 'watts'.

Ook zou ik proberen de CPU ~4ghz te krijgen, is nog wel een bottleneck met SLI/Crossfire setups.
tri fire is omdat ik begonnen ben met een enkele 4870 1gb en ik heb alles geprobeerd maar op lucht krijg ik hem maar niet op 4,0 ghz stabiel.

EDIT

Ik heb 4870 tri fire , geen gtx. Toch zag ik op de site wat degene onder mij gelinked had dat de 4870 x3 maar en paar fps minder heeft dan zowel de 2 maal 4870x2 en de 4890 cf en 4890cf3 dus qua videokaarten zit ik wel ok.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 23:28 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

n 4870 iets overclocken is basically hetzelfde als n 4890, dus daarvoor hoef je echt niet te upgraden (downgraden)
ik zou dat 4e reepje ddr3 halen en evt n SSD. (ssd scheelt echt n hoop tov hdd qua boottijd etc.)

losse geluidskaart is amper de moeite, en scheelt in games echt niets. voornaamste verschil, (en dan hebben we het al over geluidskaarten die de prijs van een SSD benaderen of overtreffen) is dat sommige kaarten meer sampjes tegelijk aankunnen (128 ipv 64) en je zo 'meer' hoort. ook hebben duurdere kaarten vaak betere filtering, dus minder brom enzo in je geluid (tenzei je toch al digitaal hebt aangesloten, kan jouw 7.1 setje dat? dan is het prima zoals het is.)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat voor beeldscherm heb je 30 inch met een resolutie van 2500x1600?
Want anders heb je wel genoeg aan 1 HD4870X2 lijkt mij. Tri-SLi en CrossFire zorgen vaak genoeg niet echt voor een goede verbetering in veel spellen. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

-The_Mask- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:12:
Wat voor beeldscherm heb je 30 inch met een resolutie van 2500x1600?
Want anders heb je wel genoeg aan 1 HD4870X2 lijkt mij. Tri-SLi en CrossFire zorgen vaak genoeg niet echt voor een goede verbetering in veel spellen. :)
Kijk dan maar eens even hier: http://www.xbitlabs.com/a...y/3way-sli-crossfire.html

Goud is geen geld

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beetje slecht verwoord wat ik bedoel denk ik. :p
Eigenlijk kan een HD4870X2 zo goed als alles wel aan op een reso van 1920x1200 of minder. Misschien Crysis of GTA IV niet, maar laten dat nu net games zijn die niet zo heel veel performance winst laten zien bij SLi/CrossFire en helemaal tegenvallen bij Triple/Quad SLi/CrossFire.

Dus vraag me af waarom de TS nog een snellere videokaart wil hebben, zou trouwens wachten op DX11 kaarten dan. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu het extra stickje 2gb geheugen erin gegooid en heb al wat gemerkt met overklokken. En heb hier op tweakers op een SSdtje geboden.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
SSD!
Heb sinds kort de vertex 120gb en wat een verbetering zeg! OIpstarten binnen halve minuut (plus bios alles, windows logo zelf is niet langer dan 3 seconden in beeld)
Pagina: 1