Toon posts:

SLI, temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakeraars,

ik was van plan binnenkort van SLI gebruik te maken, echter zit ik nog met een paar problemen. Het betreft dan 2x een Asus 9800 TOP versie, ik bezit er nu 1 en deze word al best warm (75 stressed en 60 idle), ik ben bang dat ik mijn videokaarten oververhit als ik een 2e kaart bij zet. Dus nou is mijn vraag: Hoeveel graden mag/kan een kaart aan voordat hij problemen geeft?

Alvast bedankt,
XtremeNoob :P

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
Een videokaart mag rond de 100 graden Celsius worden. 75 stressed is dus geen probleem :)

Verwijderd

Beste Extreme FastNoob

Zelf heb ik 2 8800gt's in SLI , werken overigens zeer goed maar de tempratuur gaat met standaart coolers zeer oplopen, zelf had ik er met 1 een idle temp van 50 en stressed 60, toen met 2 was die idle temp 58/60 en stressed heb ik ze wel een keer op 85 gezien.. Toen meteen 2 Arctic Twin Turbo coolers besteld en een kast met meesterkoeling en nu zijn ze idle 50 en stressed 59, zeer netjes dus ;)

Dus als ik jou was zou ik ff 2 Arctic Twin turbo's bestellen :) Volgens mij iets van 28€ per stuk

Greotjes Vince

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:05:
stressed heb ik ze wel een keer op 85 gezien..
Gelukkig nog lang niet te warm...
Toen meteen 2 Arctic Twin Turbo coolers besteld
Omdat je videokaart niet heet word haal je andere koelers :?
Dus als ik jou was zou ik ff 2 Arctic Twin turbo's bestellen :)
Waarom dan? Zijn temperatuur van de videokaarten zijn niet hoog.
Neem HD4850 met refenence koeler die zijn standaard idle al 70/80 graden.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:05:
[...]

Waarom dan? Zijn temperatuur van de videokaarten zijn niet hoog.
Neem HD4850 met refenence koeler die zijn standaard idle al 70/80 graden.
Mijn HD4850 is 40 graden volgens CCC, gewone sapphire O-)

80 graden red ik zelfs met overclock niet... maar @XtremeFastNoob, 75 graden is prima. Maar als Vince1337 zegt dat zijn temperatuur met Sli 25 graden toeneemt kan je temperatuur met een beetje pech dus op 100 graden load komen en dat is niet heel fris, dus inderdaad misschien wat betere koeling voor de zekerheid.

[ Voor 33% gewijzigd door bwerg op 11-07-2009 15:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.