Toon posts:

100 @ 133 Mhz. FBS --> COOLING

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yo, vraagje! Ik ga binnen kort mijn processortje van 400 Mhz naar 504 Mhz clocken! Door de FBS op 133 te gooien!

One problem ik heb 100 Mhz RAM, maar iemand die ik ken draait al een jaar met zijn 66Mhz RAM op 112 MHz. Iemand nog een tip ofzo hoe ik mijn 100 MHZ Ram kan Coolen???

Sniper logged out.....

check our OC Site @ http://go.to/sasoc

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Koelen van Dimms heeft naar ik weet weinig tot geen effect op de overklokbaarheid..

(bdw, weet niet wat voor een CPU je hebt, maar als het een PII400 is dan kom ik toch op 133x4=532Mhz :))

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je moet gewoon een beetje geluk hebben als je geheugen het kan trekken.

het is alleen de vraag of je processor het wel trekt. Hij wordt dan als het goed is 533 mhz..hiervoor moet je ook wat geluk hebben (eentje uit malay uit een goede week ofzo..)

Verwijderd

Topicstarter
Oeps rekenfoutje ja het is inderdaad 532Mhz!
Hmm klinkt alleen maar beter in mijn oren hehe!

GreetZzz.. Sniper!

Verwijderd

Hum...

Ik heb een P 2 400 @ 448, en als ik hem zet op 533 mhz, krijg ik wel een memory-error waarop hij vastloopt.

Zou dat over zijn als ik er 133 mhz. RAM in plug ?

Of moet de zooi gewoon eerst beter koelen ?
( ik heb ook nog een voodoo banshee van 100/100 naar 150/150 mhz in die kast zitten )

grtz!
Yesse

Verwijderd

Je RAM koelen (niet cryogeen) heeft inderdaad nagenoeg geen invloed op de overclockbaarheid ervan. Misschien trekt je PC100 RAM wel 133 MHz. Hier effe checken:
http://bxboards.com/sdram.shtml
Kijk en vergelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Hi dankje voor jullie hulp!

Ik heb gister een vette Alpha cooler gekocht voor mijn PII dus ben niet bang dat ie dood gaat met overclocken!

En dat geheugen hmm als ie het niet haalt dan verkoop ik het en haal ik PC133 Mhz geheugen!

Jullie horen nog van mij! als de boel op volle toeren draait (en stabiel natuurlijk)

Sniper logged out....

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
TIP: Probeer het wel in kleiner stapjes, zodat je niet de hele zooi ineens verbrand ;)

Verwijderd

Ik lees wat hogerop dat je geheugen geen probleem is bij klokken Bij mij ( een PIII 450 op asus p2b-F ) kan niet van 125 naar 133 dan liep die steeds vast. Ik heb steeds wat andere dingen lopen koelen op het mobo. Maar pas toen ik 2 koelers op het geheugen zette ( pc100 lg en nec geloof ik.) kon het wel.
Pagina: 1