Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Beste iedereen,

Dit forum is voor mij onbekend gebied, ondanks ik tweakers.net redelijk vaak bezoek. Dus bij deze begin ik toch maar eens bij dit forum een vraagje te stellen, met de hoop dat ik hier goed zit :)

Ik ben namelijk opzoek naar een opleiding na mijn huidige MBO scholing. Nu vind ik geluid en alles wat ermee te maken heeft zeer interessant O+ Ik raak gefascineerd door opname studio's en dergelijke.
Dus mijn vraag hier is: weet iemand een opleiding voor studiotechniek, geluidstechnicus, audio engineer, noem maar op, in de buurt van Limburg en Eindhoven?

_/-\o_ Alvast bedankt zoals u weet!

Rubke

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Lees de diverse recordingforums eens na op het web. In het algemeen geldt: Meer aanbod van personeel dan vraag naar, netwerken is belangrijk, veel van die opleidingen zijn privaat en duur en de kwaliteit niet altijd even super. Hou er ook rekening mee dat het studioimago erg sexy is (toffe grote bands, budgetten en weet ik niet wat), maar dat er ook zoiets is als de dagelijkse realiteit: Werken met potmongolen die alles beter weten en het graag voor je verneuken en je voor de voeten lopen, de 30e Zanger Piet van deze week waarbij je je Casio-levenslieddeuntje weer tevoorschijn kunt toveren, de Antares Autotune (of welke plugin heden ten dage het populairst is hiervoor) aanflikkeren en natuurlijk de bak met clichereverb. ;)

Desondanks: Succes met je keuze!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Hillie schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:55:
Werken met potmongolen die alles beter weten en het graag voor je verneuken en je voor de voeten lopen, de 30e Zanger Piet van deze week waarbij je je Casio-levenslieddeuntje weer tevoorschijn kunt toveren, de Antares Autotune (of welke plugin heden ten dage het populairst is hiervoor) aanflikkeren en natuurlijk de bak met clichereverb. ;)
Je bent een kenner? :D

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:30

BHQ

Och, engineers die vinden dat alles keihard in de clip moet omdat dat 'vet' klinkt mogen ook eens ander werk gaan zoeken :(

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Misschien HBO Audiologie of Electrotechniek, dat is erg breed ?

Maar dan zul je wel in Belgie moeten gaan studeren ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 10-07-2009 01:47 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

In ieder vak heb je het zogenaamde "romatische beeld", of in ieder geval het ideaalbeeld van de dagelijkse beslommeringen en daarnaast de dagelijkse realiteit. Niet zelden is daar een aanzienlijke mismatch. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:34

Tank80

Cyanide&&Happiness

Je imiteert me mateloos.

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties tot zover :) . Ik heb de diverse fora's eens doorgelezen maar niet echt wijzer geworden. Behalve dan dat toch veel in de buurt van Utrecht ligt van dit soort opleidingen :(

Lijkt me misschien een plan om gewoon eens opname studio's op te bellen en gewoon te vragen waar zij hun opleiding hebben gevolgd?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Uberhood schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:39:
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties tot zover :) . Ik heb de diverse fora's eens doorgelezen maar niet echt wijzer geworden. Behalve dan dat toch veel in de buurt van Utrecht ligt van dit soort opleidingen :(

Lijkt me misschien een plan om gewoon eens opname studio's op te bellen en gewoon te vragen waar zij hun opleiding hebben gevolgd?
Maar wat wil je precies worden, producerer, geluidstechnicus?
Pagina: 1