Probleem met RDP

Pagina: 1
Acties:

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30
Sinds enige weken lukt het mij niet meer om extern RDP te gebruiken naar mijn PC/Home Server thuis, intern lukt het nog wel, ik krijg bij een externe poging deze melding:

This computer can't connect to the remote computer. Try connecting again. If the problem continues, contact the owner of the remote computer or your network administrator.

In de tussentijd zijn modem en router vervangen door andere exemplaren (vanwege upgrade van 10 naar 60 Mbps internet) maar RDP lukt nog steeds niet.

Ik heb een Cisco EPC3000 (UPC Fiber 60) en Sitecom WL-303. Uiteraard staat poort 3389 geforward naar de juiste PC. Remote Access naar de Windows Home Server achter dezelfde modem/router lukt wel, maar een gewone ping geeft een timeout (neem aan dat dit een instelling in de router is maar heb die nog niet kunnen ontdekken).

Heeft iemand suggesties wat dit probleem kan veroorzaken of tips om dit op te lossen ? Ik gebruik XP pro SP3 op de gewone PC en Windows Home Server PP2 op de Acer H340.

[ Voor 12% gewijzigd door sanook op 09-07-2009 14:26 . Reden: foutmelding toegevoegd ]