Sweex PCI-E x1 S-ata controller PU203

Pagina: 1
Acties:

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Dinsdag was het zo ver, m'n GTX260 kwam eindelijk binnen. Na wat zaagwerk in de 3,5inch bay past ie. Helaas blokkeerde hij daarna de S-ata aansluitingen op mijn moederbord. :(

Meteen heb ik de Sweex PCI-E x1 S-ata controller PU203 Besteld bij alternate. Vandaag heb ik toch maar een Conceptronic PCI s-ata controller gekocht bij de lokale computerboer omdat ik m'n pc toc echt nodig heb.(ik heb nu m'n graka er uitghaald waardoor ik toch dit bericht kan tikken ;) )

Nu wil de het Systeem niet opstarten als de HDD (samsung HD321KJ) aangelsoten is op deze PCI kaart.

Nu is mijn vraag, kan dat met die Sweex wel?
Kan het met deze kaart ook? en vooral, Hoe?

Alvast bedankt,

Sjoerd

specs

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarschijnlijk moet je dan in de bios van je mobo aangeven dat je wilt opstarten via de conceptronic, of tijdens opstarten kan je dat ook wel eens kiezen.
en heeft zo'n kaartje niet ook een soort bios ?
mischien kan je het daar ook instellen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de rest van je specs? De kans bestaat natuurlijk dat het kaartje niet compatible is met de rest van je hardware. Sommige van die kaartjes vereisen ook dat je de HDD op S-ATA150 jumpered om lekker te kunnen werken.

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 23:03
Ik zou eerst de HD aansluiten op het moederbord, als dat nog kan. Vervolgens drivers installeren in windows (ga er vanuit dat je windows gebruikt). Dan weer aansluiten op je pci kaartje. Moet toch werken lijkt mij..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

mennoo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:55:
Ik zou eerst de HD aansluiten op het moederbord, als dat nog kan. Vervolgens drivers installeren in windows (ga er vanuit dat je windows gebruikt). Dan weer aansluiten op je pci kaartje. Moet toch werken lijkt mij..
Een installatie verhuizen van controller is niet aan te raden. Dat gaat vaak fout. Aan te raden is dan ook om gewoon te installeren op de controller.

• .Sjoerd
Heb ik al gedaan.werkt niet.

In de bios kan ik niets vinden over het opstarten vanaf de controller.
Ook is het grappig (nouja, grappig...) dat als ik de hdd gewoon op het moederbord prik en de DVD drive op de Conceptronic, dan ziet ie de DVD als verwisselbare schijf E:...

Een nieuw moederbord met handige indeling biedt misschien de oplossing :9

[ Voor 38% gewijzigd door .Sjoerd op 09-07-2009 14:16 ]

specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Is die controller trouwens wel bootable? Wat voor chip zit er precies op?

• .Sjoerd
doet er niet meer toe, Gezien de gehele kaart scheef gebouwd was en er wel meer dingen niet klopte (externe sata ontbrak :S) Ben ik naar de winkel teruggegaan en m'n geld teruggevraagd. Inmiddels heb ik ook een moederbord met betere indeling besteld.
Bedankt voor de hulp anyways.

specs

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

in mijn bios krijg ik, als ik op hdd-volgorde klik, de optie tussen al mn hdd's, onboard raid controllers, of "external card" te kiezen.

overigens is het niet gewoon mogelijk om met n haakse connector op je moederbord onder de kaart uit te komen? dat zou precies moeten passen.

• .Sjoerd
de kaart zit zo goed als tegen de connectoren aan. Ik had het kunnen proberen, maar ik heb nu een nieuw moederbord (bijna precies 't zelfde, maar dan met onboard surround audio en andere plek voor de sata's)

specs

Pagina: 1