Toon posts:

Debian, pico compilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje omtrend het compilen van pico. Ik heb net Debian geinstalleerd omdat deze een betere stabiliteit zou hebben dan RedHat. (heb enkele maanden RedHat gebruikt)

Bij RedHat zat pico gewoon voorgeinstalleerd, dit is bij debian dus niet het geval :(

Nu staat in mijn handleiding een regel hoe ik pico en pine zou kunnen compilen, dit werkt alleen voor geen meter :(

Hij geeft een of andere error dat ie de source niet kan vinden ;(

Wie weet hoe ik pico (en pine) kan compilen

Ter informatie: ik heb de volgende cd's:
- official binary 1
- official binary 2
- official binary 3
- unofficial extras

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
als het goed is hoef je alleen dit te doen.

apt-get install pico

Verwijderd

zoals SiErRa al zei zijn er ook packages van binnen te halen. Hoewel ik betwijfel of die package ook pico heet. Zoals al eerder vermeld hoort pico bij pine. dus waarschijnlijk zal je de pine-package nodig hebben :)

Verwijderd

Het is idd de pine package :)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
...en anders kun je hier http://www.braincells.com/debian/pine/ voorgecompileerde pakketjes neerladen.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:14
neem vi. die is veel beter

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op donderdag 01 maart 2001 18:40 schreef steije het volgende:
neem vi. die is veel beter
Waarom? Even snel edit'n makkelijk, saven en klaar.. ik zou niet weten waarom ik vi moest gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
pico is echt mijn favoriet.

Het is me inmiddels gelukt hem te compilen, heb heel Debian opnieuw geinstalleerd en ditmaal met development wat schijbaar uit stond... :9~

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 01 maart 2001 18:46 schreef j3p het volgende:

[..]

Waarom? Even snel edit'n makkelijk, saven en klaar.. ik zou niet weten waarom ik vi moest gebruiken.
Omdat dat nog sneller werkt :)

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
nadat je de learning curve van een maand ofzo door bent (ik ben er ook niet aan begonnen (vind mcedit toch meest relaxed)
Pagina: 1