Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Internet Explorer sluit spontaan*

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Hey tweakers,

Wij hebben in ons w2k3 domein met xp sp3 computers het probleem dat bijna random internet explorer (6) afsluit.
Je start internet explorer en soms sluit hij/zij (geen idee wat het is :p) direct weer af of na een paar seconden of soms na een aantal minuten.
Een update naar 7 of 8 verhelpt het probleem niet, werkstations zijn volledige geupdated.
Verder is er norton antivirus aanwezig.

Wat ook vreemd is, is dat mensen die dezelfde installatie gebruiken met dezelfde internet explorer in een ander domein hier geen last van hebben.
Ik heb geprobeerd met filemon het probleem te achterhalen maar omdat het zo random is is dit bijna geen doen.
Iedereen in het domein heeft hier last van, event log helpt me ook geen steek verder.

Is iemand wel eens tegen dit probleem aangelopen, of maybe een tip?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• pennenlikker
Schopje :o

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Ik ben dit probleem sinds vandaag ook tweemaal tegengekomen bij verschillende mensen.
Draaien beide Windows XP (home en pro).
Beiden hebben trouwens wel sp3.
Ook systeemherstel mocht niet baten.
Sinds een paar dagen heeft men uit het niets dit probleem.
Het feit dat ik dit bij 2 verschillende mensen vandaag tegenkwam doet bij mij wel een alarmbel rinkelen.
Misschien probleem lijkt wel systeem-breed te zijn.

Hoop zelf zsm een oplossing te kunnen vinden hiervoor.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
pennenlikker schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:27:
Hey tweakers,

Wij hebben in ons w2k3 domein met xp sp3 computers het probleem dat bijna random internet explorer (6) afsluit.
Je start internet explorer en soms sluit hij/zij (geen idee wat het is :p) direct weer af of na een paar seconden of soms na een aantal minuten.
Een update naar 7 of 8 verhelpt het probleem niet, werkstations zijn volledige geupdated.

Wat ook vreemd is, is dat mensen die dezelfde installatie gebruiken met dezelfde internet explorer in een ander domein hier geen last van hebben.
Ik heb geprobeerd met filemon het probleem te achterhalen maar omdat het zo random is is dit bijna geen doen.
Iedereen in het domein heeft hier last van, event log helpt me ook geen steek verder.

Welke versie van IE, draai je, IE6, IE7 of IE8 (Sorry moe, slecht gelezen)? Misschien is er wel een bepaald systeembestand niet helemaal goed, in dat geval zou ik even een
sfc /scannow
draaien

Edit: Nog wat verder gezocht op internet:Dus goed zoeken op Google!

[ Voor 39% gewijzigd door Turdie op 13-07-2009 21:26 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

shadowman12 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:16:
[...]

Welke versie van IE, draai je, IE6, IE7 of IE8?
pennenlikker schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:27:
Hey tweakers,

snap je??? hij heeft dus IE 6 (of had, en heeft hij nu dus 7 of 8)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Updaten naar IE8 kan sowieso geen kwaad. Maar het feit dat het probleem zich daar ook voordoet, bewijst dat het niet aan IE zelf ligt. De open deur naar een alternatieve browser zal ik dan ook niet intrappen :)

Waarschijnlijk is het óf een of andere plugin (IE8 kun je starten met alle plugins uitgeschakeld, weet alleen ff niet zo gauw hoe), óf is het je Norton virusscanner. Want die levert wel vaker problemen op (norton's spullen is ook wel enorme bloatware, dus het zou me niet verbazen dat het allemaal crap installeert die meer problemen maken dan oplossen... ik heb het ook meegemaakt in het verleden)

日本!🎌

• pennenlikker
Mja, we zitten hier in een netwerk met 300 clients dus uitrol van ie7 of 8 zit er nog heel even niet in. Btw firefox doet het gewoon prima hier.

Het is echt vaag gewoon, net als gisteren heb ik er heel de dag geen last van gehad en start vandaag hier m'n pc en na twee minuten sloot hij weer af en daarna weer geen last meer.
En wederom geen record in de eventlogs, word ook erg lastig troubleshooten zo :s

@ thanatos Norton enterprise = prima progje ;) ken de htk lijn niet maar de zakelijke lijn is als je kijkt naar prijs/kwaliteit prima.

ActiveX is het niet want hij doet het ook bij site's zonder deze plugin.
Tnx shadowman staan linkjes bij die ik nog niet gehad heb, ik ga het is even testen.

Verwijderd

Bij mij sluit IE direct weer af, ook als ik 'm zonder invoegtoepassingen start.
Van IE 8 naar IE 7 hielp ook niet.
Ook in de veilige modus heb ik hetzelfde probleem.

Mozilla werkt daarentegen vlekkeloos, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing maar alleen een pleister om eromheen te werken.

SFC /scannow was ook geen oplossing.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 13:13

Matis

Rubber Rocket

Is het geen memory-leak probleem. Misschien kun je ook eens in veilige modus + netwerk opstarten en dan IE proberen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Overigens heb ik mijn probleem inmiddels kunnen oplossen door middels het losse installatiebestand van IE8 dit er opnieuw op te krijgen.
Daarna nog wat Windows Updates binnengehaald, omdat ik de boel ongeveer 1 maand terug had gezet middels Systeemherstel.
Het werkt nu weer naar behoren bij mij.

• pennenlikker
Ik heb het gevonden :) het was het altijd irritante cache van ie:

Oplossing:
dan maar geen cache :)

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache]
"Persistent"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Cache]
"FreshnessInterval"=hex:80,f4,03,00
"CleanupFactor"=hex:19,00,00,00
"CleanupTime"=hex:00,00,00,00
"Persistent"=dword:00000000
"CleanupInterval"=hex:80,51,01,00
"DebugFlag"=hex:ff,ff,00,00

Tnx voor de reacties iig

[ Voor 4% gewijzigd door pennenlikker op 15-07-2009 14:24 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien handig om maar wel ff verder te zoeken. Cache uitzetten kan nml hele nare gevolgen hebben. Niet alleen dat het meer bandbreedte kost en vel dingen trager gaan, maar ook formulieren invullen kan grondig de mist in gaan zonder cache in IE.

日本!🎌

Verwijderd

Hoe ben je er achter gekomen dat het de cache is ?

Overigens het is Symantec Antivirus niet Norton, Norton is voor thuisgebruikers vandaar de verwarring ook denk ik.

• pennenlikker
_Thanatos_ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 02:57:
Misschien handig om maar wel ff verder te zoeken. Cache uitzetten kan nml hele nare gevolgen hebben. Niet alleen dat het meer bandbreedte kost en vel dingen trager gaan, maar ook formulieren invullen kan grondig de mist in gaan zonder cache in IE.
Nou volgens mij niet, als je ook goed leest op internet over deze register aanpassing word het cache gewist zodra ie wordt afgesloten.
Zonder cache zou het inderdaad niet echt lekker werken nee :p

[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 17-07-2009 15:59 ]

Pagina: 1