Omdat ik mijn MacBook en straks mijn MacMini (2009 versie voor bij de tv) niet 24/7 aan wil laten staan, zit ik erover na te denken om een 'oude' Mac Mini te kopen en deze daarvoor te gebruiken.
Ik heb alleen geen idee hoe je deze vanaf mijn MacBook zou kunnen besturen en zodoende torrents kan aanzetten en gedownloade bestanden kan overzetten. Via Windows heb je remote desktop, maar ik weet niet hoe dat heet voor de Mac.
Dit is de opstelling;
MacBook in kamer
Mac Mini 2009 in woonkamer
Mac Mini 'oud' bij Airport Extreme met 2TB harde schijf eraan. (MacMini 'oud' kan dus ook soms uit staan, zonder dat alle bestanden offline zijn)
Vraag 1:
Wat zijn de minimale systeemeisen voor een Mac Mini als downloadserver? (specs/OS)
Vraag 2:
Hoe is de Mac Mini te besturen via de MacBook?
Ik heb alleen geen idee hoe je deze vanaf mijn MacBook zou kunnen besturen en zodoende torrents kan aanzetten en gedownloade bestanden kan overzetten. Via Windows heb je remote desktop, maar ik weet niet hoe dat heet voor de Mac.
Dit is de opstelling;
MacBook in kamer
Mac Mini 2009 in woonkamer
Mac Mini 'oud' bij Airport Extreme met 2TB harde schijf eraan. (MacMini 'oud' kan dus ook soms uit staan, zonder dat alle bestanden offline zijn)
Vraag 1:
Wat zijn de minimale systeemeisen voor een Mac Mini als downloadserver? (specs/OS)
Vraag 2:
Hoe is de Mac Mini te besturen via de MacBook?