[Probleem] Beeldscherm flitst en loopt vast/valt uit

Pagina: 1
Acties:

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Hallo allemaal,
Ik heb een medion laptop van nog geen jaar oud. Van het ene op het andere moment heb ik problemen gekregen. Wanneer ik de laptop opstart is het scherm in 6 vakken verdeeld met een zwarte balk in het midden. Deze 6 vakken geven het zelfde weer, van bios laden tot microsoft laadbalk.

Na de laadbalk liep windows vista vast. Om verder te gaan heb ik in veilige modus opgestart en hierna deed de laptop het even.
Maar nu kan op elk moment het beeldscherm gaan knipper/flikkeren waarna vista vastloopt.

Heb de nieuwste driver voor de videokaart geinstalleerd en apparaatbeheer bekeken (soort netwerkadapter (3 verschillende T604 adapter, uitgeschakeld) maar dit hielp ook niet.

Iemand ervaring met dit probleem / een idee waaraan het kan liggen? Zelf dacht ik aan de videokaart (extern scherm werkt namelijk ook niet). Helaas nog geen oplossing gevonden, graag jullie hulp!

Mvg Rutje1

laptop specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Probeer eens een Linux Live CD zoals die van Ubuntu. Verder zou ik ook de veilige modus proberen als ik jou was (F8 net voor Windows boot).

Ik heb zelf wel een vergelijkbaar iets gehad (3 keer voorgekomen oid) met Vista op de Asus A6T met Nvidia GeForce Go 7600. Daar kreeg ik pas in Vista 4 vlakken met hetzelfde beeld.

Zou je verder de complete specs kunnen geven? De site van Medion geeft niet eens de videokaart :X

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 09-07-2009 11:25 ]

• rutje1
In de veilige modus valt het beeldscherm niet uit. Wel is het af en toe, zelfs in veilige modus, verdeeld in 6 vakken.
Zelf heb ik het idee dat het aan videokaart ligt, maar een update van de nvidia site heeft niet geholpen.

specs:
Intel® Centrino® processortechnologie
met Intel® Core™2 Duo Processor T5750
(2,0 GHz, 2MB L2-cache, FSB 667 MHz)
--------------------------------------------------------------------------------
> Besturingssysteem:
Authentieke Windows Vista® Home Premium (OEM versie)
met nieuwe Media Center-interface, incl. Service Pack 1
--------------------------------------------------------------------------------
> Scherm:
15,4" TFT widescreen display met 16:10 breedbeeldformaat voor optimaal DVD-beeld en bedieningsgemak, 1280 x 800 pixel
> Werkgeheugen:
3 GB DDR2 SDRAM
> Harde schijf:
320 GB harde schijf voor bijv. 60.000 digitale foto's of 60.000 MP3 muziektracks (elk 4 MB)
> Grafische kaart:
NVidia® GeForce® 9300M G DirectX® 10
gebaseerd op PCI Express-technologie met
128MB GDDR3 geheugen
> Surf draadloos op internet:
Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN - Intel® Next-Gen Wireless-N met tot 300Mbit/s. 802.11a/b/g compatibel**

• rutje1
Na een tijdje goed te werken begon het scherm weer te flitsen. Om de een of andere reden herstelde vista zichzelf met de melding "Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld.". Waarschijnlijk zit hier dus de fout in. Ik ga zoeken naar een oplossing, maar graag tips!

[ Voor 6% gewijzigd door rutje1 op 09-07-2009 13:45 . Reden: Foutmelding exact zoals vista ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Check eens de drivers van www.laptopvideo2go.com. Probeer eens een aantal drivers zou ik zeggen.

• rutje1
Veel van de drivers zeggen dat ze niet compitabel zijn met mijn hardware. Lastig om goede drivers te kiezen. Kom er niet uit op die site. :(

• rutje1
Up.

Iemand nog tips? Helpdesk komt met enigste oplossing naar fabriekstoestand terug te zetten.
Pagina: 1