• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 15:24
Hallo,

Ik heb een kort vraagje nl:

Een autogarage, 4 users, alle 4 een apparte mailbox, alle 4 een persoonlijke agenda

Ook is er een info@ account. Iedereen ontvangt keurig de mail van info. Maar nu willen ze de info agenda als Standaard agenda.

Ik denk dat het niet mogelijk is.. Maar wil het even zeker weten. Of is er stiekem toch nog een truukje ?

mvg,

Robin

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Die shared agenda zal ergens op bijgehouden moeten worden.
Normaliter is dat een server die die dienst ook levert (SBS of Exchange bijv.)

Als je zoiets niet hebt is Google Calender misschien een optie..

Abort, Retry, Quake ???

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
Doe eens wat meer info? Wat draait er op de clients? Wat voor backend gebruik je? Exchange? Pop3 of IMAP4 boxen?

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ons kantoor is te klein voor een Exchange oplossing, vandaar dat wij een jaar of anderhalf geleden zijn overgestapt op OfficeCalendar. Hiermee kun je verschillende agenda's (en evt taken/contactpersonen) met elkaar synchroniseren. Dit kan op basis van MSSQL of Access. Je blijft gewoon bijvoorbeeld Outlook gebruiken, deze software synchroniseert de agenda's.

http://www.officecalendar.com/

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 15:24
Laagje schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:12:
Doe eens wat meer info? Wat draait er op de clients? Wat voor backend gebruik je? Exchange? Pop3 of IMAP4 boxen?
Backend server is 2003 sbs. ik praat over exchange. icm exchange 2003, office 2007

de info account agenda moet default zijn bij alle andere users

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
De users hebben elk een eigen account, en dus een eigen mailbox met o.a. agenda.
Je kunt ze wel rechten geven op het account van een ander, dus ook op de info box, maar volgens mij ga je het niet zo kunnen regelen dat ze allemaal standaard gebruik maken van de agenda van het info account.
(dus dat als ze een afspraak inplannen die standaard in de agenda van info komt.)

Ze moeten namelijk ook eigen afspraken kunnen maken in hun eigen agenda.

Wellicht dat anderen, die wat meer thuis zijn in de mogelijkheden met formulieren enzo, hier nog een mogelijke oplossing voor kunnen suggereren.

En die info dat het om een SBS2003 server ging had in je startpost gemoeten. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1