Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[HP Laserjet M1319f] Fax niet gemaakt voor Amsterdam?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb 2 HP Laserjet M1319NFi faxen op 2 verschillende locaties staan. Allebei staan ze achter een telefooncentrale. We ondervinden heel veel problemen met ontvangen van de 2e pagina terwijl dat wel op de faxreport staat en de printer zegt ook keurig 2 pagina's ontvangen maar print doodleuk 1. Waar is die andere? Faxen gaat vaak niet of doen er gewoon 2 minuten over om 1 pagina weg te krijgen of doen er soms 2 uur over voor 2 pagina's.

HP weet het ook niet meer en roept doodleuk "ja Amsterdam daar is de lijnkwaliteit zo slecht dat je vaak deze dingen meemaakt.". dat is hun eindconclusie.

We hebben altijd een inktjet gehad en nooit problemen met lijnkwaliteit of wat dan ook. Als er met spoed een fax eruit moet dan hebben we een extra fax maar aangeschaft die los staat om toch de fax binnen 1 minuut eruit te krijgen.

Om de fax te testen met een analoge lijn lukt ook niet want we hebben alleen maar ISDN lijnen liggen.

Ik heb alles met HP al getest maar komen er voor geen meter uit. Dus ik hoop dat iemand nog een idee heeft wat ik kan doen.

Van HP vind ik het schandalig dat ze zeggen dat de lijnkwaliteit van Amsterdam slecht is dus die fax is niet gemaakt voor achter een ISDN centrale en Amsterdam. Dus daar zou het product dan toch niet verkocht moeten worden?? Terwijl een goedkopere inktjetprinter het wel goed doet |:(

Er wordt heel veel geprint en gefaxt zodat inktjet eigenlijk geen optie is. We doen met 1 toner 2 weken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij ISDN zou de lijnkwaliteit niet uit mogen maken, dat zou je nml ook duidelijk met je spraakverbindingen moeten merken nml. ISDN is digitaal, als je dan zoveel ruis op je lijn hebt dat de foutcorrectie het niet meer doet valt je gewoon weg tijdens een gesprek.
Denk eerder dat het te maken heeft met (de lengte van) de lijn tussen fax en centrale, en evt instellingen op je centrale.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Hoe hangt ie op de ISDN lijn?

Ergens zit iets dat 'm omzet naar een analoge lijn. Probeer eens met een losse quattrovox?

Verder kun je mogelijk de baudrate omlaag schoppen, probeer eens op 9600 of 14k4

• Orac
  • Laatst online: 28-11 18:41

Orac

Ik mis je papa.

Die inkjet fax werkt wel op dezelfde aansluiting? Dan is het een aanwijzig dat het aan de laserfax ligt.
Je kan nog wel controleren of de lijn waar de fax op aangesloten is dat die is ingesteld op voice op de ISDN centrale. En inderdaad de laserfax op een lagere snelheid in te stellen.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu een aantal dingen geprobeerd. Ben er zo mee bezig geweest. Je kan wel een telefooncentrale gaan veranderen maar ik moet er 2 gaan veranderen. HP roept heel vrolijk dat de inktjet veel meer aankan maar waarom wordt er dan een laserfax gemaakt?? Dan zou je bij iedere laserfax je vraag tekens moeten zetten en een lijst moeten geven dat het niet geschikt is voor ISDN, Amsterdam etc etc voordat je aanschaft.

Trouwens even heel eerlijk over HP offtopic: waarom is die achtelijk software van dit bedrijf zo ongelovelijk groot. Hoe groter hoe beter voor ze terwijl Lexmark binnen 15 min is te installeren ben je met HP gewoon 1 uur bezig.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
Ik zou (werk bij Ricoh), de machine compleet resetten, en mocht dat niet baten er een nieuw modem inzetten (printje).

Als een andere fax wel gewoon werkt ligt het niet aan de lijn lijkt me.

Voor zover ik weet hebben onze machines overigens geen problemen met de telefoon lijnen in Amsterdam.

[ Voor 21% gewijzigd door Master__R op 16-07-2009 22:08 ]

• _JGC_
  • Nu online
Het is aan jou om al die rotzooi te installeren. Zelf installeer ik altijd alleen maar de basisdriver op de printserver en kunnen alle clients dat ding met een dubbelklik op de printer installeren. De basisdriver is niet zo heel erg groot.
Wat betreft die fax: de ene fax is nou eenmaal beter dan de andere. Kan een exemplarisch defect zijn overigens, maar kan ook gewoon een fout zijn in combinatie met storing op je telefoonlijn, of instellingen in de centrale. Vroeger had ik thuis een 56K winmodem waarmee ik op 49333bps het internet op kon. Toen ik dat ding verving door een hardware modem met rockwell chipset, kon ik met 48000bps het internet op, maar kon ik vervolgens geen data over de lijn krijgen ivm storingen. Het ene stuk hardware is gevoeliger voor storingen dan het andere stuk hardware.

• itsalex
  • Niet online
Je kan wel alles goed praten en de technische info leuk en aardig maar het faxmodem van HP is dan zo brak dat een inkjet eigenlijk top is. Daar komt het op neer. Dus een Laserjet is niet voor een zakelijke markt want zoals in dit geval voldoet het niet aan de eisen van de telefoonlijn in Amsterdam. Zo simpel ligt de zaak en HP maakt er weer een zooitje van. Ik zou ook zeggen nieuw modem en klaar maar nee hoor. HP zou een credit geven via mijn leverancier maar die heb ik nog niet gehad.

HP software is tegenwoordig zo groot en lomp dat ik het op 2 HP machine met XP uit 2003 en Vista uit 2007 niet geinstalleerd krijg. Dus begin niet over de allinone software want als ik dat zie van Lexmark is dat luxe.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik moet zeggen dat de faxmodules van HP over het algemeen gewoon erg slecht zijn. Die van Brother bijvoorbeeld functioneren veel beter, of natuurlijk een 'echte' MCF van Ricoh e.d..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1