Toon posts:

Z-5500 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zins ik trug ben van vakantie werkt mijn logitech z-5500 niet meer goed. Als ik
de powerknop op aan druk word hij 2 sec blauw maar erna sprinkt hij weer
trug naar rood. Ik heb rond zitten googlen naar een soortgelijk probleem
maar kon niets vinden. Kent iemand dit probleem hiero en wat kan ik er aan doen ?

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
Hier op Tweakers verwachten we toch iets meer als "ik heb rond zitten googlen". Wat betekent bijvoorbeeld dat hij naar rood springt? Heb je een handleiding waar dat in kan staan?

ps; Met alle respect, ik weet niet of je toevallig dyslexi hebt, anders mag je wel iets aan je taal doen. Mocht je dyslexi hebben, dan neem ik mijn woorden terug...

"Find what you love and let it kill you"

• CyberSpeedy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 21:31
Stekker eruit, 5 minuten wachten, stekker erin en hij moet het weer prima doen

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik ben dyslexi's. Verder heb ik er geen handleiding meer bij (2ehands).
Ik zal de stekker er eens 5 min uithalen en dan maar eens weer problemen.

De pod staat wel gewoon aan op rood.

Edit

Dat 5 min van de stroom af halen werk niet. Ik ga nu straks ff de zekering vervangen
en kijken wat hij dan doet. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 09:50 ]

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:34
Dyslexie bullcrap, ik heb het ook maar ik typ toch ook niet onbegrijpelijk. Dan haal je je de tekst toch door word. Die tekst die je schreef zitten gewoon slordige fouten in, geen dyslexie fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ergens anders lopen zeiken ipv topic vervuilen ik heb wel degelijk last van dislextie.
In kijn eerste post zitten geens eens fouten volgens mij ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 09:58 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:52
@Dr Lup:
PAK DE GOEDE ZEKERING!!!
Een vriend van me heeft zijn Logitech (Z680) gemold door een verkeerde zekering.
Het moet (volgens mij ook voor de Z5500) een Langzame zekering zijn (ik geloof: Slow-blow 2A)
Als je een reguliere (dus geen slow-blow) zekering pakt, klapt deze er direct uit, waardoor de kans groot is dat je heel de bende voorgoed sloopt!!!

Mocht het niet werken met je zekering, haal dan alle speakers even los en probeer het dan nogmaals.
Ik vind het appart dat het 'ineens' is sinds dat je van vakantie terug bent.. heb je niet iets gewijzigd of het ding verschoven ofzo?! Dat je een kabeltje hebt dat sluiting maakt en dus de versterker in protect laat springen.?

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:58:
@Dr Lup:
PAK DE GOEDE ZEKERING!!!
Een vriend van me heeft zijn Logitech (Z680) gemold door een verkeerde zekering.
Het moet (volgens mij ook voor de Z5500) een Langzame zekering zijn (ik geloof: Slow-blow 2A)
Als je een reguliere (dus geen slow-blow) zekering pakt, klapt deze er direct uit, waardoor de kans groot is dat je heel de bende voorgoed sloopt!!!

Mocht het niet werken met je zekering, haal dan alle speakers even los en probeer het dan nogmaals.
Ik vind het appart dat het 'ineens' is sinds dat je van vakantie terug bent.. heb je niet iets gewijzigd of het ding verschoven ofzo?! Dat je een kabeltje hebt dat sluiting maakt en dus de versterker in protect laat springen.?
Thnx voor de tip m8.
Ik heb zeker niets veranderd alleen het stroom eraf gehaald vrder niets.
2A TIME-DELAY zekering ofzo moet erin

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:52
Ja iets als dit: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=533521

Weet alleen niet 100% zeker of het een 'kleine' zekering is.
Daar moet je dus even goed naar kijken.
Als het maar een trage zekering is.. van 2 Ampere (en uiteraard 230Volt.. want je hebt ze ook voor zwakstroom of 500V)

[ Voor 64% gewijzigd door DonJunior op 09-07-2009 10:17 ]

*sowieso

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb zelf ook een Z-5500, en die heeft soms ook kuren (plopjes, soms een seconde dempen (komt beide door slechte stroombekabeling hier in huis), vroeger flikkerde het beeldscherm ook nog wel eens).
Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Heb je toen je op vakantie was de stroom erop laten staan?
Als ik op vakantie ga haal ik altijd ALLES helemaal van de stroom af (dus: Z-5500 schakelaar uit, stekker uit de muur (i.v.m. stroompiekjes enzo welke de Z-5500 niet leuk vindt)).
Maar ik zou inderdaad eerst beginnen met de zekering, en/of hem aanzetten zonder dat er geluidskabels zijn aangesloten. (ik dacht met mijn vorige speakers ook eens van jeetje wat een ruis maken die dingen, maar dat bleek door een slechte kabel te komen)

Verwijderd

Topicstarter
T2AH250V zekering moet er in. Ik heb alles al gedaan behalve de zekering ver-
wisselen, want deze zekering is hiero niet te krijgen, dus dat word bestellen n dan maar eens verder kijken.
Pagina: 1