Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinen en emails [gescheiden 'locaties']

Pagina: 1
Acties:

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:27
Ik zit nu al een paar weken te stoeien met de volgende situatie, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Domeinnaam afgenomen bij nedlinux, zeg maar winkelx.nl
ik heb bij nedlinux een x tal mailboxen, deze werken. mx resolved ook naar nedlinux. (dit hoort ook zo)

Vervolgens heeft iemand anders een site gebouwd behorende bij dit domein.
Deze site staat bij parkstad.com

Nu is het heel simpel, die website heeft een formpje om een mailtje te versturen.
De inrichting van dit formpje is zo dat er dit mailtje aan 2 verschillende adressen gaat.
1. a@winkelx.nl
2. aan@mijzelf.nl

Het mailtje wat buiten zijn eigen scope valt komt aan, het mailtje wat aan zijn 'eigen' domein is komt niet aan.
Dit mailtje loopt stuk omdat ie dus de mailbox niet kan vinden. (Mail delivery failed)

Het probleem lijkt mij duidelijk, er hangt ergens iets aan de inrichting van deze site waardoor hij mailverkeer bij zichzelf gaat afhandelen ipv naar nedlinux.nl

In het directadmin panel van parkstad.com heb ik de mx zaken aangepast, dns entries aangepast maar niets zorgt ervoor dat hij de mail netjes naar nedlinux verstuurd.

Ik verwacht dat ik ergens in de dns entries 1 'speciaal' record op moet nemen wat al mijn problemen oplost, maar misschien ligt het dieper in de inrichting van site.

Is er iemand met tips of trucs?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Kan je de e-mail functionaliteit uitschakelen op het webhostingpakket? Nu 'denkt' de server de mails lokaal af te kunnen handelen, maar als er wordt ingesteld dat voor jou domein geen e-mails kunnen worden afgehandeld zal deze het netwerk op gaan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:27
samo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:46:
Kan je de e-mail functionaliteit uitschakelen op het webhostingpakket? Nu 'denkt' de server de mails lokaal af te kunnen handelen, maar als er wordt ingesteld dat voor jou domein geen e-mails kunnen worden afgehandeld zal deze het netwerk op gaan.
Dat zou hartstikke mooi zijn maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan doen.
Ik moet bekennen dat ik Apache ook niet ken, mijn webserver skills liggen bij een ander pakket, daarnaast heb ik ook alleen dat DirectAdmin panel ter beschikking, wat natuurlijk al een beperkte set is.