Beste allemaal,
Ik heb een vraag/probleem en leg het kort uit. Ik ben sinds een paar dagen bezig met het leren van Swing dus ben geen guru
Ik heb een gameboard met een JFrame die ik opvul met JPanels. Nu wil ik een panel op positie x selecteren en daar een label (speler) aan koppelen/toevoegen.
Even een stuk van de code... bord wordt gevuld met vakjes.
Stel ik wil zoiets doen:
Nu lukt het me wel om een willekeurige panel in mijn contentpane een kleurtje te geven, maar het lukt me maar niet om een label mee te geven. Ik wil bijvoorbeeld de panel op positie x een label geven. Hoe kan ik dit doen? Kan dit alleen wanneer ik de vakjes toevoeg en niet meer achteraf?
Ik heb een vraag/probleem en leg het kort uit. Ik ben sinds een paar dagen bezig met het leren van Swing dus ben geen guru
Even een stuk van de code... bord wordt gevuld met vakjes.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| //Vul contenpane met vakjes (panels) for(int r=0;r<RIJEN;r++){ for(int k=0;k<KOLOMMEN;k++){ vakje = new JPanel(); vakje.setBorder(BorderFactory.createLineBorder(Color.BLACK)); vakje.setBackground(Color.WHITE); frame.getContentPane().add(vakje); } } |
Stel ik wil zoiets doen:
code:
1
2
3
| public void voegSpelerToe(Speler speler, int positie){ frame.getContentPane().getComponent(positie).setBackground(Color.BLUE); } |
Nu lukt het me wel om een willekeurige panel in mijn contentpane een kleurtje te geven, maar het lukt me maar niet om een label mee te geven. Ik wil bijvoorbeeld de panel op positie x een label geven. Hoe kan ik dit doen? Kan dit alleen wanneer ik de vakjes toevoeg en niet meer achteraf?