Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal.

Ik heb een Konica Minolta DG-5D en heb af en toe het probleem dat een foto er erg flets uitziet.
Dit is meestal in een groene omgeving.
Heeft iemand misschien advies, hoe ik dat kan voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door veel over belichtingstechnieken te lezen en dit toe te passen. Je resultaten bekijken, overdenken wat je fout doet, opzoeken hoe het dan wel moet en weer uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Je topicstart is wel wat... kort. Heb je bijvoorbeeld een voorbeeld van een foto die je flets vind?

Doe je al wat aan nabewerking? Net zoals vroeger met analoge foto's is (of vind ik) dit vaak een must. Zo kan je bijvoorbeeld wat meer zwart toevoegen om wat meer contrast in de foto te brengen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor m'n korte tekst.
Hier staan wat foto's zoals ik ze bedoel: http://picasaweb.google.com/rondennis0/AlbumZonderTitel#

Ik moet zeggen dat ik op deze locaties meerdere foto's heb gemaakt en dat de meeste wel de juiste kleuren hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
pak Lightroom of Photoshop er eens bij, en kijk wat er gebeurd als je de witbalans verschuifd. ik vermoed dat je autowitbalans daar de fout in is gegaan, en wat snel werk in Lightroom bevestigd dat.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:39
Met picasa zelf kom je ook al een heel eind zonder lightroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:37

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

deze foto's bevatten verder erg weinig contrast valt me op. Misschien moet je daar ook even mee gaan klooien.

[ Voor 82% gewijzigd door gratis_vodka op 20-07-2009 12:29 ]

Pagina: 1