[Dell Vostro 1000] Start niet meer op, nog tips?

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
In de laptop van mijn vriendin is wat vocht gekomen, haar handige vriendin gooide haar kop thee om. Nu hebben we de laptop meteen uitgezet en ik heb deze gedemonteerd om te zoeken naar vocht in het systeem. Dit heb ik allemaal gedroogd, maar het systeem doet niks meer. Het enige wat je hoort bij het opstarten is het spinnen van de fan die de heatsink van de CPU koelt. Dit duurt nog geen seconde, waarna het uit is met de pret. (geen beeld of wat dan ook) Ik heb nu alles eraf liggen, geheugen, dvdrom, batterij, toetsenbord, maar niks wil baten. Het enige vocht wat ik vond zat op de behuizing en niet op het mobo of andere essentiele componenten. Het zat wel dicht bij de verbinding tussen batterij en mobo helaas, maar geen van beide was nat. Heeft iemand nog tips?

Ik heb ook geprobeerd de laptop alleen op de voeding aan te sluiten om zo te kijken of de batterij niet dood is.

| system specs |

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe lang heb je hem laten drogen? Zo te horen heb je het direct geprobeerd na het drogen?

Ik zou namelijk 3 dagen wachten op zijn minst :X

Zelf ooit ranja over mn laptop gegooid en die deed het dus eerst ook niet meer. Pas na 2 dagen kam hij weer bij kennis. Daarna heeft hij het nog 4 maande prima gedaan... Schoonmaken met demiwater is dan ook de beste optie en daarna nog een hele tijd laten drogen. Zat er ook suiker in de thee? Dat kan ook verschil maken na het drogen iig.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 08-07-2009 22:28 ]

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2025

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Ik heb de laptop een halve dag laten drogen, en daarna gedeassembleerd en met keukenrol drooggemaakt. Daarna heb ik de laptop herstart om te kijken of het probleem was verholpen. Ik kan nergens meer water vinden, maar dan laat ik de laptop nog wel even extra drogen.

| system specs |

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
heeft de vriendin van je vriendin geen WA verzekering? grote kans dat de verzekering het vergoed.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
laat de laptop nog eens enkele dagen! drogen, een halve dag is veel te kort.