Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:38
Hallo,

Ik heb een vraagje:

Als ik via WiFi op mijn Nokiaa 5800 naar de site www.vi.nl ga (geen spam), kan ik op elk nieuwsartikel drukken, en dan komt dat ook gewoon te voorschijn. Als ik dit echter doe met mijn Vodafone abonnement (onbeperkt internet) wordt er gevraagd of ik abonnee wil worden. Druk ik op nee, dan ga ik terug naar de hoofdsite. Ik kan dus alleen het nieuwsartikel zien als ik abonnee wordt voor 2 euro per maand.

Hoe kan dit? En vooral, hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Internet je via de Vodafone-proxy? Zo ja, dan zou ik die eens uit zetten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:38
Dat was het inderdaad! Ik heb de instellingen van de Vodafone site gehaald en daar stond wel dat je dat moest instellen. Wat is het voordeel van zo'n proxy? Of wat mis ik nu zonder de proxy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
barzi schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:49:
Dat was het inderdaad! Ik heb de instellingen van de Vodafone site gehaald en daar stond wel dat je dat moest instellen. Wat is het voordeel van zo'n proxy? Of wat mis ik nu zonder de proxy?
Die proxy heeft tegenwoordig eigenlijk geen voordelen meer, als je hem niet gebruikt maakt je telefoon gewoon rechtstreeks contact met de internet sites.

Proxy is vooral bedoeld voor 'wap' toestellen, daarmee wil ik dus zeggen, toestellen die nog niet goed met HTML overweg kunnen, maar gebruik maken van oa wml (mobiele opmaak taal voor simpele wap pagina') (als voorbeeld, Mijn Sony Ericsson T610 kan zonder de proxy geen gebruik maken van mobiel internet (wap) )

Via de Proxy van Vodafone heb je tevens ook toegang tot je persoolijke Vodafone pagina's, (oa MMS services, Fotoalbum, (vodafone)email, het Live menu enz..) zonder proxy werkt dit dus niet..