2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Iets van: De USB-drivers kunnen niet worden herkend. Controleer dit in Apparaatbeheer.
Ik kan nauwelijks in Apparaatbeheer komen, en daar staat alles goed. Ik probeerde dus de USB-drivers opnieuw te installeren, maar toen kreeg ik een BSoD zonder codes!!!! Er stond alleen: Kan de data niet vinden. Als ik hem dan opstart, staat er niets in het logboek, enz.
Voor de rest alles los maken wat usb is, behalve muis en toetsenbord, en testen. Indien nog niet goed probeer nog meer te wisselen met andere onderdelen.
Gebruik je allemaal originele kabels of te lange kabels?
Is je voeding goed?
Sluit je teveel usb apparaten aan, waardoor er te weinig stroom is. Bijv een usb hub zonder eigen voeding.
[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2009 21:02 ]
☻/
/▌
/ \
Hier is het overzicht van al het USB-gedoe.

Degene waar staat: USB-stick zijn meestal leeg.
De camera-aansluiting wordt alleen gebruikt als mijn moeder foto's wil verplaatsen naar haar PC
[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2009 21:14 ]
☻/
/▌
/ \
&Ik heb een uitbreidingskaart erin gedaan, daarop alles op dezelfde manier aangesloten, hetzelfde
Wat bedoel je dus met 'dezelfde manier'. Wat voor verschil zit er tussen de twee manieren die je geprobeerd hebt. Wil je even duidelijk aangeven wat je al gedaan hebt, want het is me niet echt duidelijk.Heb ook alle apparaten los aangesloten en ik had geen problemen.
[ Voor 26% gewijzigd door Kixtart op 08-07-2009 21:28 ]
☻/
/▌
/ \
Kixtart schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:24:
Wat bedoel je dus met 'dezelfde manier'. Wat voor verschil zit er tussen de twee manieren die je geprobeerd hebt. Wil je even duidelijk aangeven wat je al gedaan hebt, want het is me niet echt duidelijk.
Ik bedoel met "dezelfde manier" dat ik ze op dezelfde manier heb aangesloten als dat ze aangesloten zaten op de originele PC-hub.floriswesterman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:21:
Ik heb een uitbreidingskaart erin gedaan, daarop alles op dezelfde manier aangesloten, hetzelfde.
Ik heb ook alles aangesloten via het beeldscherm, en ook via de belkin-hub. Ik moet wel zeggen: als de pc ineens raar gaat doen, dan doet de printer het nog wel. (Als ik gewoon via ons netwerk een printeropdracht geef aan de printer, (daat gaat via die PC, als ie uitstaat leidt die opdracht gewoon op niets) print ie gewoon.) De printer is aamgesloten op het beeldscherm en niet op de Belkin-hub, ik begin het vermoeden te krijgen dat er its met die hub is.
[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 09-07-2009 10:32 ]
☻/
/▌
/ \
De HD's hebben eigen stroomfish schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:37:
ik vind dat je aardig wat op die laatste hub hebt hangen, hebben die schijven een eigen voeding of worden die ook door de hub gevoed, hoevee(m)A kan die adapter van die hub lereveren ?
De camera ook
De luidsprekers ook
Wat bedoel je? Ik heb alle apparaten al eens los geprobeerd, en kreeg toen geen fouten ofzo...Kixtart schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:18:
Maar je hebt dus een USB uitbreidingskaart in jouw pc gezet, maar dan alsnog die hub erachter gezet? Ik probeerde je al eerder al een paar keer aan te geven om het gewoon even per apparaat zonder externe hubs te testen en nu blijkt het toch waarschijnlijk dit te zijn.
floriswesterman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:21:
miss. ligt het daaraan???
Heb ook alle apparaten los aangesloten, De normale PC-hub is USB 1.1, de overige apparaten zijn USB 2.0
Dus vergeet eens de hubs, en steek zo veel mogelijk USB apparaten meteen in de pc (je zult dus even onder het bureau moeten duiken... muis direct op pc aansluiten, schijven direct erbij enzovoorts)
Overigens is het ook aan te raden om hardeschijven die continu aan dezelfde pc liggen en niet bij andere computers worden gebruikt gewoon lekker in te bouwen
*: mede omdat je niet klein begint en dan steeds meer aansluit zoals aangegeven, maar direct alles tegelijk aansluit volgens jouw verhaal en het niet duidelijk is wat je allemaal het doen bent.
[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 10-07-2009 08:57 ]
☻/
/▌
/ \
Heb alles al apart aangesloten. En zoveel tegelijk is niet mogelijk... met 2 usb-poortenShitHappens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:12:
Dan lijkt het erop dat dus óf de hun in het scherm kapot is, óf de belkin hub.
Dus vergeet eens de hubs, en steek zo veel mogelijk USB apparaten meteen in de pc (je zult dus even onder het bureau moeten duiken... muis direct op pc aansluiten, schijven direct erbij enzovoorts)
De computer staat óp het bureau, want hij ligt plat.
Inbouwen??? Ik gebruik de lacie als back-up schijf, en maak af en toe een back-up, en ik ben geen meester in de binnenkant van de computer.ShitHappens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:12:
Overigens is het ook aan te raden om hardeschijven die continu aan dezelfde pc liggen en niet bij andere computers worden gebruikt gewoon lekker in te bouwen
helaas... gelukkig wel in de buitenkant
Dit was ik vergeten: de Freecom wordt als foto-schijf gebruikt.
Met 1 apparaat aan de belkin-hub, geen probleem. Hetzelfde met 2, 3, 4, en 5 apparaten, maar als ik dat alles dan aansluit op de screen-hub, knal, na een paar min. weer kapot.Kixtart schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:
Ik snap al wat je bedoeld. Je gebruikt opeens de term PC-hub en daar heb ik dus overheen gelezen*. Nu is het toch gewoon best simpel of niet dan. Het werkt direct aan de PC, het werkt aan de hub die in de monitor zit, maar doet raar met de Belkin hub. Het enige wat je nog kunt proberen is maar één usb apparaat aan die hub te hangen (muis bijvoorbeeld) en kijken of het blijft werken. Wanneer dat niet zo is gewoon een nieuwe externe hub kopen.
Nog iemand een oplosing??
onhadig. ik heb maar twee poorten in de PC, en een poort wordt sowieso in bezet genomen door de WLAN ontvanger. Die mag niet op een hub worden aangesloten omdat hij anders niet werkt xDfish schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:07:
screen hub helemaal niet meer gebruikenmisschien alleen voor je usb stick ?
☻/
/▌
/ \
maar als de hub in de PC zit heb ik geen problemen.Kixtart schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:20:
Dan koop je toch een goedkope nieuwe hub. Als het steeds fout gaat bij de hub die in de monitor zit dan is er natuurlijk een reële kans dat deze gewoon kapot is.
☻/
/▌
/ \
Misschien is de monitorhub intern toch bus-powered ipv powered. Een 2e hub achter een bus-powered hub kan voor problemen zorgen. Verder zou ik het eigenlijk niet meer weten.Alle USB-hubs hebben eigen voeding.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Nou zeg niet zo snel opgevenfloriswesterman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:56:
ik laat het maar. ik was al van plan een nieuwe pc te kopen
dan zou ik ook maar een andere monitor met interne usb hub erbij nemenfloriswesterman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:56:
ik laat het maar. ik was al van plan een nieuwe pc te kopen
ehh, dan heb ik vorig jaar dus 200 uitgegeven aan niks???fish schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:37:
[...]
dan zou ik ook maar een andere monitor met interne usb hub erbij nemen
Maar er zijn onderhand genoeg opties gegeven wat je kunt doen, dus veel succes.
☻/
/▌
/ \
Maar goed, als je niets wilt doen met suggesties van anderen en alleen maar met oneliners zonder inzet tussendoor wilt antwoorden heeft een topic weinig zin.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()