Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB-verbindingen vallen uit

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op een Fujitsu Siemens PC een probleem (die pc is van mijn moeder). Als mijn moeder de PC een tijdje aanheeft, gaan ineens alle USB-drivers uit, en zegt Windows XP dat hij de USB-verbindingen niet kan herkennen. De muis is ook USB. Ze roept mij dan, ik moet dan een oude muis pakken, die in die ene poort stoppen waarvan ik de naam niet meer weet. Als ik de PC opnieuw opstart doet alles het weer. Erg irri, want mijn moeder heeft vaak belangrijke bestanden openstaan voor haar werk. Ik kan nl. als ik die muis er in doe, weinig maar met het systeem doen. Het regent foutmeldingen. Weten jullie een oplossing?? De configuratie van de PC is:

Pentium 3
20 GB HD
512 MB RAM
Philips monitor

De configuratie van de USB-poorten is:
2x USB in de PC
1x USB is voor de WLAN ontvanger Thomson 123g
1x USB aangesloten op beeldscherm, die biedt uitbreidingsopties. (4x USB)
Op 1 van die USB's is een printer aangesloten.
En op 1 van die USB's is een uitbreiding aangesloten naar 7x USB.

Ik zal nog even een foto plaatsen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 17:57
Begin eens met het posten van de foutmeldingen.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
ehhhh... Al die foutmeldingen zijn hetzelfde.
Iets van: De USB-drivers kunnen niet worden herkend. Controleer dit in Apparaatbeheer.
Ik kan nauwelijks in Apparaatbeheer komen, en daar staat alles goed. Ik probeerde dus de USB-drivers opnieuw te installeren, maar toen kreeg ik een BSoD zonder codes!!!! Er stond alleen: Kan de data niet vinden. Als ik hem dan opstart, staat er niets in het logboek, enz.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Een andere muis met ps/2 sluit je toch aan als de pc uit staat, pc moet dus uit staan, indien het geen usb is.

Voor de rest alles los maken wat usb is, behalve muis en toetsenbord, en testen. Indien nog niet goed probeer nog meer te wisselen met andere onderdelen.

Gebruik je allemaal originele kabels of te lange kabels?

Is je voeding goed?
Sluit je teveel usb apparaten aan, waardoor er te weinig stroom is. Bijv een usb hub zonder eigen voeding.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Alle USB-hubs hebben eigen voeding. Het toetsenbord is ps/2. als ik de ps/2 muis erin doe, werkt ie gewoon bij mij. De PC is trouwens ong 10 jaar oud. Mijn moeder wil gaan sparen voor een dell hybrid, alle kabels zijn rigineel, geen enkele verlengd, enz.

[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2009 21:02 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb al 3x een defecte externe USB hub gehad dus daar kan het goed aan liggen. Zelf koop ik er meestal een van een tientje om die reden en houden het meestal 1 jaar uit.

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Het is een Belkin (door mijn vader uitgezocht, die is altijd erg precies) met zeer goede reviews.

Hier is het overzicht van al het USB-gedoe.

Afbeeldingslocatie: http://jeqpua.blu.livefilestore.com/y1paIMRjB03oHLeolnqGteUJMub4gROHMF5z1cuUOgYzBVxSxc64CcN31zN_qXQKGdX8myVL-_H2WQ0afhu7fA-gOy2lVlaklI1/USB.jpg

Degene waar staat: USB-stick zijn meestal leeg.
De camera-aansluiting wordt alleen gebruikt als mijn moeder foto's wil verplaatsen naar haar PC

[ Voor 19% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2009 21:14 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien is de interne hub in de monitor wel kapot. Probeer het eens 'basic'. Gewoon de muis direct in de PC en dan testen of het wel blijft werken. Daarna USB stick erbij of als je verder geen plek hebt de USB-hub direct aan de pc en daar de muis op. Doorgaan totdat je het probleem weet.

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Het ligt niet aan de PC-hub. Ik heb een uitbreidingskaart erin gedaan, daarop alles op dezelfde manier aangesloten, hetzelfde. Heb ook alle apparaten los aangesloten, (kortom, ik heb ong. alle mogelijkheden geprobeert) en ik had geen problemen. De normale PC-hub is USB 1.1, de overige apparaten zijn USB 2.0

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb een uitbreidingskaart erin gedaan, daarop alles op dezelfde manier aangesloten, hetzelfde
&
Heb ook alle apparaten los aangesloten en ik had geen problemen.
Wat bedoel je dus met 'dezelfde manier'. Wat voor verschil zit er tussen de twee manieren die je geprobeerd hebt. Wil je even duidelijk aangeven wat je al gedaan hebt, want het is me niet echt duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Kixtart op 08-07-2009 21:28 ]

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:24:
Wat bedoel je dus met 'dezelfde manier'. Wat voor verschil zit er tussen de twee manieren die je geprobeerd hebt. Wil je even duidelijk aangeven wat je al gedaan hebt, want het is me niet echt duidelijk.
floriswesterman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:21:
Ik heb een uitbreidingskaart erin gedaan, daarop alles op dezelfde manier aangesloten, hetzelfde.
Ik bedoel met "dezelfde manier" dat ik ze op dezelfde manier heb aangesloten als dat ze aangesloten zaten op de originele PC-hub.
Ik heb ook alles aangesloten via het beeldscherm, en ook via de belkin-hub. Ik moet wel zeggen: als de pc ineens raar gaat doen, dan doet de printer het nog wel. (Als ik gewoon via ons netwerk een printeropdracht geef aan de printer, (daat gaat via die PC, als ie uitstaat leidt die opdracht gewoon op niets) print ie gewoon.) De printer is aamgesloten op het beeldscherm en niet op de Belkin-hub, ik begin het vermoeden te krijgen dat er its met die hub is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vind dat je aardig wat op die laatste hub hebt hangen, hebben die schijven een eigen voeding of worden die ook door de hub gevoed, hoevee(m)A kan die adapter van die hub lereveren ?

Iperf

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maar je hebt dus een USB uitbreidingskaart in jouw pc gezet, maar dan alsnog die hub erachter gezet? Ik probeerde je al eerder al een paar keer aan te geven om het gewoon even per apparaat zonder externe hubs te testen en nu blijkt het toch waarschijnlijk dit te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 09-07-2009 10:32 ]

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
fish schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:37:
ik vind dat je aardig wat op die laatste hub hebt hangen, hebben die schijven een eigen voeding of worden die ook door de hub gevoed, hoevee(m)A kan die adapter van die hub lereveren ?
De HD's hebben eigen stroom
De camera ook
De luidsprekers ook
Kixtart schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:18:
Maar je hebt dus een USB uitbreidingskaart in jouw pc gezet, maar dan alsnog die hub erachter gezet? Ik probeerde je al eerder al een paar keer aan te geven om het gewoon even per apparaat zonder externe hubs te testen en nu blijkt het toch waarschijnlijk dit te zijn.
Wat bedoel je? Ik heb alle apparaten al eens los geprobeerd, en kreeg toen geen fouten ofzo...
floriswesterman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:21:
miss. ligt het daaraan???
Heb ook alle apparaten los aangesloten, De normale PC-hub is USB 1.1, de overige apparaten zijn USB 2.0

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Dan lijkt het erop dat dus óf de hun in het scherm kapot is, óf de belkin hub.
Dus vergeet eens de hubs, en steek zo veel mogelijk USB apparaten meteen in de pc (je zult dus even onder het bureau moeten duiken... muis direct op pc aansluiten, schijven direct erbij enzovoorts)

Overigens is het ook aan te raden om hardeschijven die continu aan dezelfde pc liggen en niet bij andere computers worden gebruikt gewoon lekker in te bouwen :p

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik snap al wat je bedoeld. Je gebruikt opeens de term PC-hub en daar heb ik dus overheen gelezen*. Nu is het toch gewoon best simpel of niet dan. Het werkt direct aan de PC, het werkt aan de hub die in de monitor zit, maar doet raar met de Belkin hub. Het enige wat je nog kunt proberen is maar één usb apparaat aan die hub te hangen (muis bijvoorbeeld) en kijken of het blijft werken. Wanneer dat niet zo is gewoon een nieuwe externe hub kopen.

*: mede omdat je niet klein begint en dan steeds meer aansluit zoals aangegeven, maar direct alles tegelijk aansluit volgens jouw verhaal en het niet duidelijk is wat je allemaal het doen bent.

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 10-07-2009 08:57 ]

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
ShitHappens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:12:
Dan lijkt het erop dat dus óf de hun in het scherm kapot is, óf de belkin hub.
Dus vergeet eens de hubs, en steek zo veel mogelijk USB apparaten meteen in de pc (je zult dus even onder het bureau moeten duiken... muis direct op pc aansluiten, schijven direct erbij enzovoorts)
Heb alles al apart aangesloten. En zoveel tegelijk is niet mogelijk... met 2 usb-poorten
offtopic:
De computer staat óp het bureau, want hij ligt plat. :*)
ShitHappens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:12:
Overigens is het ook aan te raden om hardeschijven die continu aan dezelfde pc liggen en niet bij andere computers worden gebruikt gewoon lekker in te bouwen :p
Inbouwen??? Ik gebruik de lacie als back-up schijf, en maak af en toe een back-up, en ik ben geen meester in de binnenkant van de computer.
offtopic:
helaas... gelukkig wel in de buitenkant

Dit was ik vergeten: de Freecom wordt als foto-schijf gebruikt.
Kixtart schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:
Ik snap al wat je bedoeld. Je gebruikt opeens de term PC-hub en daar heb ik dus overheen gelezen*. Nu is het toch gewoon best simpel of niet dan. Het werkt direct aan de PC, het werkt aan de hub die in de monitor zit, maar doet raar met de Belkin hub. Het enige wat je nog kunt proberen is maar één usb apparaat aan die hub te hangen (muis bijvoorbeeld) en kijken of het blijft werken. Wanneer dat niet zo is gewoon een nieuwe externe hub kopen.
Met 1 apparaat aan de belkin-hub, geen probleem. Hetzelfde met 2, 3, 4, en 5 apparaten, maar als ik dat alles dan aansluit op de screen-hub, knal, na een paar min. weer kapot.

Nog iemand een oplosing??

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

screen hub helemaal niet meer gebruiken :? misschien alleen voor je usb stick ?

Iperf

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
fish schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:07:
screen hub helemaal niet meer gebruiken :? misschien alleen voor je usb stick ?
onhadig. ik heb maar twee poorten in de PC, en een poort wordt sowieso in bezet genomen door de WLAN ontvanger. Die mag niet op een hub worden aangesloten omdat hij anders niet werkt xD

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dan koop je toch een goedkope nieuwe hub. Als het steeds fout gaat bij de hub die in de monitor zit dan is er natuurlijk een reële kans dat deze gewoon kapot is.

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Kixtart schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:20:
Dan koop je toch een goedkope nieuwe hub. Als het steeds fout gaat bij de hub die in de monitor zit dan is er natuurlijk een reële kans dat deze gewoon kapot is.
maar als de hub in de PC zit heb ik geen problemen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nieuwe hub als alternatief voor de hub in de monitor. Jij geeft toch aan dat de problemen ontstaan als je iets aan de monitor-hub hangt, dus die gewoon niet meer gebruiken.

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
maar als ik de monitor-hub gebruik alsof het de belkinhub is heb ik geen problemen. Miss. is het gewoon dat ie twee hubs achter elkaar niet kan hebben, de PC dan

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Alle USB-hubs hebben eigen voeding.
Misschien is de monitorhub intern toch bus-powered ipv powered. Een 2e hub achter een bus-powered hub kan voor problemen zorgen. Verder zou ik het eigenlijk niet meer weten.

☻/
/▌
/ \

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
ik laat het maar. ik was al van plan een nieuwe pc te kopen

Verwijderd

floriswesterman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:56:
Nou zeg niet zo snel opgeven :+ . Er zijn genoeg opties besproken door anderen hier boven.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

floriswesterman schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:56:
dan zou ik ook maar een andere monitor met interne usb hub erbij nemen

Iperf

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
fish schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:37:
[...]

dan zou ik ook maar een andere monitor met interne usb hub erbij nemen
ehh, dan heb ik vorig jaar dus 200 uitgegeven aan niks???

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gebruik die monitor anders dus gewoon als monitor en test het eens met een andere hub. Een powered hub kan je al voor een aantal euro kopen: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Maar er zijn onderhand genoeg opties gegeven wat je kunt doen, dus veel succes.

☻/
/▌
/ \

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Als je even de moeite neemt te zoeken naar uitvallende USB verbindingen hier op GoT lees je vaak genoeg dat veel USB apparaten makkelijk teveel stroom kunnen trekken voor een willekeurige hub. Daar zijn veel oplossingen voor te bedenken, waar velen al van aangedragen zijn. Een nieuwe PC kopen is zowat de enige die *niet* gaat werken omdat de voeding van de PC root hub juist veel minder is dan losse hubs.

Maar goed, als je niets wilt doen met suggesties van anderen en alleen maar met oneliners zonder inzet tussendoor wilt antwoorden heeft een topic weinig zin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.