• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Hey,

Ik heb hier een pc staan met een MSI K9N Neo-F V2 moederbord en een AMD 5600+ processor met standaardkoeler. Verder zit er een HDD in en een MSI 8600GT en 3GB Kingston Valueram 800MHz. Ik denk dat de CPU stuk is, want als ik de pc probeer op te starten gebeurt er niks. De fans gaan draaien, de lampjes branden, maar het beeld blijft zwart. De CPU blijft aan de koeler plakken. Ik hoor geen piepjes, maar die heb ik nog nooit gehoord. Ik ben de FAQ langsgelopen, maar ik heb het probleem niet kunnen vinden. Ik heb geprobeerd de BIOS te resetten en ik heb de batterij er even een tijdje uit gehad. Ik heb nu even behoefte aan iemand die me goed kan helpen. Wie heeft hier veel verstand van en even tijd? :D
Eventueel kan je me op MSN spreken als je dat makkelijker vind, maar dan moet je even een PM sturen, want ik mag hier m'n MSN niet plaatsen.

Ik heb nog garantie btw, maar ik heb natuurlijk liever dat ik gewoon met de pc verder kan...

Ik heb trouwens 2 pc's met vrijwel dezelfde specs en ze doen het allebei niet meer.

Alvast bedankt!

Edit: Nog maar even een edittje. Ik denk niet dat het hoort dat de CPU aan de koeler blijft plakken. Hoe krijg ik die los? Er zat gewoon koelingspasta op.
Edit 2: De CPU is nu los van de koeler, maar voordat ik hem overnieuw wil plaatsen wil ik eerst wat nieuwe koelpasta erop doen.
Edit 3: De CPU blijft niet in de socket vastzitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ample Energy op 08-07-2009 17:30 ]

All your base are belong to us

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Wat heb je nu al uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geprobeerd? En wat was het resultaat?

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Ample Energy
Voeding werkt.
Het moederbord is niet overclockt geweest.
Het moederbord piept niet, maar dat heeft het nooit gedaan.
BIOS is gereset.
Fans draaien.
Geen foutmeldingen.
Condensatoren lekken niet.
CPU is niet overclockt geweest.
BIOS gereset.
RAM werkt.

Heb je nog meer info nodig? Ik probeer het graag..

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33
Hoe controleer jij of het RAM werkt? Aangezien je 2 pc's hebt die het beide niet doen.
Heb je alles al los getrokken? En dus alleen met de belangrijke onderdelen gestart. dit houd ook in dat je de powerbutton e.d. los maakt en even met een schroevendraaier start.

Voor de duidelijkheid, je zegt hij piept niet is er wel een speaker aanwezig in de behuizing?

Succes.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Ample Energy
Fanatix schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:24:
Hoe controleer jij of het RAM werkt? Aangezien je 2 pc's hebt die het beide niet doen.
Heb je alles al los getrokken? En dus alleen met de belangrijke onderdelen gestart. dit houd ook in dat je de powerbutton e.d. los maakt en even met een schroevendraaier start.

Voor de duidelijkheid, je zegt hij piept niet is er wel een speaker aanwezig in de behuizing?

Succes.
Ik heb nog een andere pc dat werkt met DDR2, dus dat RAM kon ik daar testen.

Met schroevendraaier starten? Hmm, dat moet ik dan nog even proberen.