AMD Phenom II 955 vs Intel I7 920

Pagina: 1
Acties:
  • 776 views

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Hey

Ik zag in de best buy guide dat de amd 955 onderdoet voor de intel 920 bij gamen.
Dat vond ik vreemd en daarom heb ik ff op google gezocht.
Maar daar komen hele verschillende meningen uit.
Sommige zeggen dat de 920 zowiezo beter is dan de 955.
Anderen zeggen dat dat bij gaming andersom is.
Omdat ik met mijn nieuwe systeem vooral wil gamen wil ik niet de verkeerde kopen.
Hoe denken jullie hierover?
en ohja, ik zag ook dat de 955 instbiel kon worden van geheugenreepjes boven de 1066mhz.
hoezo is dat want ik was van plan om 4gb 1600mhz ddr3 reepjes te kopen.
moet ik dat dan toch maar niet doen?

Jelte

[ Voor 19% gewijzigd door Jelte12345 op 08-07-2009 17:09 ]

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Instabiel boven de 1066MHz lijkt mij niet. Toch niet met DDR3.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Ik denk dat het allebei prima processors zijn waarbij de i7 eigenlijk wel de snellere is.
Uitgerust met met tripel channel en turbo boost wat zich wel bewezen heeft.
Krachtig met dual grakas!
De nieuwste steppings zijn lekker zuinig wordt alleen maar beter!

Echter is de AMD wat mij betreft ook een moderne CPU en goed opgewassen tegen welke taak dan ook die tie voor zou kunnen kiezen krijgen.
Ze gaan hard daar bij AMD en hebben een stabiele processor.
De geheugen problemen hebben heel vaak met het mobo BIOS te maken,zowel op geheugen gebied als de CPU.
Mss lagere resoluties wat inval verder net zo goed gamen als met de I71

Maw van beide systemen kun je blij worden google nog wat en maak je keuze.

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
dus het kan geen kwaad om 2x2gb 1600mhz reepjes te kopen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

De I7 is de snelste, maar niet vanwege tripple channel. De AMD is echter zéker niet traag, maar wel een HEEL stuk goedkoper. Qua stabiliteit zijn ze gelijkwaardig, hoewel de Intel CPU's wat meer 'picky' zijn op geheugen.

De snelheid in games zul je niet al te snel merken met beide CPU's, en de moederborden zijn voor beide systemen ook volwassen.

Zoals ik eerder zei heeft Intel vaker wat 'gezeur' met het geheugen, maar dat pleit AMD niet helemaal vrij, hoewel ze zeker minder snel problemen hebben als je geheugen gebruikt wat 'meer dan standaard' voltage nodig heeft. Voor beide platformen geld: Lees de QVL van het moederbord voor je geheugen aanschaft!

Ik denk dat beide systemen goed zijn, en als je doel 'gamen' is, kun je het geld wat je bespaart door bijvoorbeeld het AMD systeem te kopen mooi aan iets anders besteden (waterkoelset, 2e Radeon HD 4890, dat soort dingen). De keuze is uiteindelijk helemaal aan jou.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Umbrah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:45:
De I7 is de snelste, maar niet vanwege tripple channel. De AMD is echter zéker niet traag, maar wel een HEEL stuk goedkoper. Qua stabiliteit zijn ze gelijkwaardig, hoewel de Intel CPU's wat meer 'picky' zijn op geheugen.
En juist door dat PRIJS verschil kun je bij gelijk budget in de AMD machine een stevigere videokaart stoppen waardoor de AMD beter uit de benchmarks kan komen.

Blijft uiteraard de vraag wat voor spellen jij wilt draaien. 90 % van de spellen draait op beide met hoge settings goed. Juist de spelen die high-end hardware nodig hebben kun je in bechnmarks duidelijk verschillen zien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

De i7 920 is sneller in bijna alle taken. Alleen in games scheelt het heel weinig, dan is de 955 zelfs af en toe iets sneller, maar voor het grootste deel is hij net iets langzamer dan de i7 920. Omdat de prijsverschil best groot is (de 955 is nu in prijs gedaald, AM2+ of AM3 borden zijn veel goedkoper dan 1366 en je kan zelfs DDR2 gebruiken icm AM2+ om het nog goedkoper te maken), is de 955 toch veel beter qua prijs/prestatie verhouding. Daarnaast is het voor gamesystemen nog aantrekkelijker om de 955 te nemen omdat het anders verspilling van geld is.

De 955 wordt niet instabiel boven 1066Mhz, maar kan bij DDR2 en 4 reepjes geen 1066Mhz aan. Dan moeten ze draaien op 800Mhz (het werkt vast wel iets daarboven, maar dat weet ik niet zeker). Dit maakt voor de snelheid niets uit, hooguit een paar procent bij benchmarks. Over het algemeen maakt geheugen toch niet zoveel uit bij systemen, je zal het verschil tussen Dual Channel 800Mhz CL4 DDR2 en Triple Channel 1600Mhz CL7 DDR3 echt niet merken bij normaal gebruik, en bij benchmarks zal het niet meer dan 5% schelen.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Jelte12345 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:45:
dus het kan geen kwaad om 2x2gb 1600mhz reepjes te kopen?
Als je op de AMD doelt: ja*. Als je op de Intel doelt kun je er beter nog één bijkopen, i.v.m. triple-channel.
edit:
*Het kan dus geen kwaad ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 08-07-2009 18:04 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

[b][message=32228506,noline]Gamesua schreef

De 955 wordt niet instabiel boven 1066Mhz, maar kan bij DDR2 en 4 reepjes geen 1066Mhz aan. Dan moeten ze draaien op 800Mhz
De 940 kan wel 4 reepjes van 1066 aan die dan ook alleen een ddr 2 controller intern heeft.
De 955 die zowel een ddr2 als 3 controller heeft zou dan geen ddr2 4x1 1066 kunnen draaien!?

Verwijderd

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar ik meen me te herinneren dat er in de BBG topic ook over werd gediscussieerd en of de 955 of heel AMD Phenom II kon geen 1066Mhz x4 DDR2 aan.

Correct me if I'm wrong iemand.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor systeem je moet kopen is iets dat je prima zelf kunt beslissen aan de hand van reviews en benchmarks. Voor aankoopadviezen kun je ook hier een kijkje nemen: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat het niet voldoet aan het PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.