Advies nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 12:48

thunder8

Het gedonder begint weer.

Topicstarter
Ik krijg zeer binnenkort mijn nieuwe modem voor mijn Ziggo All-in-One Extra. Echter moet mijn huidige netwerk een upgrade hebben om ook in de toekomst gebruik te kunnen maken van de snelheden die geboden worden.

Momenteel maak ik in huis gebruik van een vast PC met 10/100/1000 aansluiting, een laptop met 54G interface, een Iphone en nog een antieke Sony Playstation 2 met netwerkinterface. Die laatste gaat binnenkort het veld ruimen voor een PS3 of een mediabox, die dan op mijn TV wordt aangesloten. N-series voor draadloos hoeft van mij niet, aangezien de laptop eigenlijk puur is voor een beetje surfen en chatten. De vaste PC gaat het zware werk doen ;)

Wat is nu raadzaam qua router?

Ik wil er 1 die toekomstproof is voor de komende 2-3 jaar met de aangekondigde verhogingen naar 100Mb+ van Ziggo, dus een goeie WAN-LAN throughput is van belang. Verder is een goede lansnelheid voor de PS3 of Mediabox ook wel makkelijk. En als laatste eigenlijk een max budget van 100€. Ik zat eigenlijk een beetje te kijken naar Linksys, D-Link of Belkin. Me huidige WRT54G met DD-WRT soft draait goed en vind het beetje meer zendvermogen ook wel makkelijk (meer bereik buiten), maar de throughput is niet al te best zoals ik zelf al gelezen had.....

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13
http://tweakers.net/price...6&i1139=&a1139=&x=11&y=14

En dan reviews checken ofzo? Aangezien de router toekomstproef moet hebben zou ik gewoon wifi N doen. Bereik is daar ook beter van. Merken die je opnoemt staan er allemaal in en er zijn 4 modellen gereviewed door gebruikers. Uit dat lijstje spreekt mij de volgende wel aan:

pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

Verder zou ik de faq even lezen voordat je dit soort topics begint >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Terror op 08-07-2009 15:54 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Goede doorvoersnelheden zit veelal gekoppeld aan een wireless n gedeelte. Hier op het forum lees je veel goede verhalen over de D-Link Dir 655 welke veel door mensen met glasvezel gebruikt wordt.

Maar wat je zelf precies wilt weet je natuurlijk zelf het beste.

• thunder8

thunder8

Topicstarter
Heb verder gezocht dan ik al gedaan had, maar ik lees toch behoorlijk wat problemen met de Dlink en instabiliteit.

Denk dat het toch boven mijn budget gaat worden, maar op ziggo-gebruikers is men zeer te spreken over de Linksys WRT610N. Kost bijna 50€ meer dan de bedoeling is, maar ik ben dan wel voorzien van een goede router voor de toekomst en Linksys bevalt me tot nu toe ook erg goed. Voordeel is ook dat ik me Iphone kan laten verbinden met de 2.4Ghz radio en daar de Ndraft kan uitzetten en op de 5GHz in tact kan laten. Als ik nadien N apparatuur aansluit zal mijn Iphone de netwerkspeed tenminste niet naar beneden trekken.

Maar toch bedankt voor de reacties! Als iemand nog een betere tip heeft, hoor ik dat natuurlijk graag, de router is nog niet gekocht :*)

[ Voor 18% gewijzigd door thunder8 op 08-07-2009 22:12 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft die problemen die je leest op fora is het natuurlijk altijd goed te bedenken dat mensen met problemen dit vaak zullen posten, en dat mensen met goede ervaringen dit veel minder snel doen. Een product wat populair is zul je dus vaak veel klachten over lezen, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie een slecht product is.

Maar die Linksys lijkt mij ook geen slechte keuze inderdaad :)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:08
als je hier kijk (http://www.hardware.info/...test_19_80211n_routers/13) zie je dat de netgear (van 75 euro) de beste snelheid haakt. 200mbit door je wan poort zou je redelijk mee vooruit moeten kunnen....

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

http://www.digidaily.nl/w...oos/44/zyxel_nbg-460n/115

ZyXEL NBG-460N

- 4x Gigabit LAN
- 1X Gigabit WAN (geteste throughput van 415 Mbit)
- Wireless N

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 01:15 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-02 17:06
als je wilt inverteren in een router die 100Mbps kan routeren, dan kan je dit controleren bij smallnetbuilder. ;)

daar zijn erg veel routers getest op snelheid.

persoonlijk zou ik met je budget deze kiezen: D-link 655

succes met uitzoeken

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Verwijderd

Thunder8:

Als de doorvoersnelheid voor jou van belang is (en helemaal met PS3), dan moet je het anders aanpakken:

Neem een goede kwaliteit Gb switch. Daar koppel je VASTE PC's, PS3's, NAS, media boxen etc.... whatever aan vast met een goede kwaliteit kabel.
Een uplink naar een router is voor internet.

De WiFi kan je buiten beschouwing laten, want wil je stabiliteit én betrouwbaarheid, neem dan kabel gebonden apparaten. WiFi is leuk voor even mail cheken, browsen, misschien een filmpje online kijken. Als je heavy (dus de volle 50 Mbits van Ziggo) wilt gebruiken (bv. films downloaden) dan moet je dat op een bedraad apparaat doen.

Neem een losse WiFi access point, en koppel deze ook aan de switch. Kan je later alleen de AP of alleen de router vervangen, mocht het nodig zijn...

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13
Ik haal hier met WiFi N 6 MB/s (=48 Mb/s) over mijn interne netwerk en mijn ping naar de buitenwereld is 11ms. 50 Mb/s zou ik dus net wel / net niet vol kunnen trekken over wifi.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• thunder8

thunder8

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:42:
Thunder8:

Als de doorvoersnelheid voor jou van belang is (en helemaal met PS3), dan moet je het anders aanpakken:

Neem een goede kwaliteit Gb switch. Daar koppel je VASTE PC's, PS3's, NAS, media boxen etc.... whatever aan vast met een goede kwaliteit kabel.
Een uplink naar een router is voor internet.

De WiFi kan je buiten beschouwing laten, want wil je stabiliteit én betrouwbaarheid, neem dan kabel gebonden apparaten. WiFi is leuk voor even mail cheken, browsen, misschien een filmpje online kijken. Als je heavy (dus de volle 50 Mbits van Ziggo) wilt gebruiken (bv. films downloaden) dan moet je dat op een bedraad apparaat doen.

Neem een losse WiFi access point, en koppel deze ook aan de switch. Kan je later alleen de AP of alleen de router vervangen, mocht het nodig zijn...
Jouw antwoord reflecteert precies wat ik met de Wifi wil. Wifi is voor mij thuis alleen leuk voor wat streaming Ziggo Live TV voor op het balkon, mail checken, chatten en wat youtuben en knutselen met me Iphone. Ndraft is voor mij ook niet echt van belang (nog niet)

Doorvoorsnelheid is gewoon van belang als je een breedband internetverbinding hebt die ook de komende tijd snel opgeschaald wordt. Ziggo heeft de intentie om volgend jaar al 100-120Mb/s aan te bieden op het duurste pakket. Als je dit afneemt, vind ik het persoonlijk zonde als je eigen netwerk dit niet aankan. Downloaden doe ik dus ook met regelmaat en het heeft ook mijn originele DVD collectie redelijk uitgebreid (Ja ik koop wat ik goed vind ook nog eens, maar wel voor leuke prijzen)

Voordeel van de 610N vind ik de optie van het aansluiten van een USB disk, waardoor hij ook meteen als Media Server kan dienen. Hierdoor heb ik geen apart NAS-Server meer nodig, die ook nog eens extra stroom trekt en ook vaak redelijk duur is in aanschaf. Al ingelezen dat dit ook prima werkt met een PS3 als mediabron. Ik ga binnenkort over op een FullHD omgeving in huis en wil dan ook een mooie oplossing voor het streamen van media naar me TV. Of het nou een Mediabox (Popcorn, HDX o.i.d.) wordt of PS3 (speel me spellen op me PC) is me nog niet duidelijk. Hangt ook een beetje af of de prijs van PS3 binnenkort gaat dalen of dat de slim version uitkomt.

Heb uiteindelijk besloten om de 610N te kopen. Was boven het budget wat ik wilde uitgeven, maar afgezet tegen de internetkosten die ik nu ook elke maand maak, valt het wel mee. Alleen jammer dat ik te laat was voor de actie van Linksys waarbij ik 40€ korting had gekregen op dit model....

Eenieder bedankt voor het meedenken! _/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1