Ubuntu desktop weigert installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12
Ik heb besloten na ubuntu op mijn laptop geinstalleerd te hebben dit ook op mijn desktop te doen. Nu liep ik tegen een paar problemen aan.

Eerst probeerde ik mijn live USB, dat mislukte helaas want usb stond niet in de bootsequence. Dus ik ergens een P/S2 tobo gescoord die integenstelling tot mijn usb tobo wel in de bios komt. Computer opnieuw opgestart doet het nog steeds niet. Oke maat van me gebeld die een orginele 7.10 live cd heeft. Start op werkt, begin installatie. Hij ziet men hardeschijf niet. Helaas, nieuwe 9.04 live dvd gebrand. Stop ik deze in de pc dan start de cd wel, kom ik in het menu dat ik kan kiezen ubuntu te proberen of te installeren.
Bij beide opties eindigt dit in een zwart scherm met 'Loading, please wait....' waarna er niks gebeurd.
Het zelfde gebeurd bij disc check en ook memory test geeft niks bijzonders.

Zijn er nog andere opties om ubuntu er op te krijgen of moet ik het er hierbij laten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:17
Ik heb Ubuntu al meerdere keren geïnstalleerd op zeer uiteen lopende computers, maar ik heb dergelijke problemen nog niet gehad. En ik neem aan dat je wel lang genoeg gewacht hebt ;-)

Weet je zeker dat je de 9.04 cd goed gebrand hebt? En heb je de gedownloade iso gecontroleerd met de checksum? Ook de gebrande cd even controleren met de checksum zodat je zeker weet dat daar het probleem niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Hoe controleer ik de dvd met checksum? Ik heb wel de cd check gedaan die op de cd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Download de DVD en het md5 bestand dat er vaak bij staat.
En gebruik md5sum.

Even c-p van een debian mirror:
File:MD5SUMS 3 KB 29/06/09 17:45:00
File:MD5SUMS.sign 1 KB 30/06/09 10:48:00
File:SHA1SUMS 3 KB 29/06/09 17:45:00
File:SHA1SUMS.sign 1 KB 30/06/09 10:48:00

[ Voor 59% gewijzigd door Boudewijn op 08-07-2009 18:17 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
oke, en nu in het nederlands? De Iso heb ik al gedownload en gebrand? en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Bij het installeren extra opties kiezen, daar staat iets van vga scherm, en dan installeren.

Harde schijf indien niet zichtbaar dan in bios kijken voor de kontroller instellingen.
Tegenwoordig heb je daar 2(of meer) instellingen hoe de kontroller zich laat zien naar een operating system, dus hier even proberen met de mogelijkheden die je ziet.(enhanced/legacy en/of nog iets).
Je kan ook nog kijken voor sata als ide laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Dat usb probleem kan je verhelpen door USB legacy aan te zetten in het BIOS trouwens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Je zou de Alternate versie van Ubuntu kunnen downloaden. Dan heb je echter geen fancy GUI voor de installatie, maar het is daardoor ook veel minder eisend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Oke bedankt voor al die tips. Die ga ik binnenkort eens uitproberen. Volgens mij had ik USB toegestaan in de bios als je dat bedoeld MsG. En jan hartstikke bedankt, probeer ik ook. En die alternate als laatste optie :P anders weer een dvd armer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Nog een korte tip, om boot usb sticks te maken kan je (voor meerdere linux distros) gebruik maken van Unetbootin. Kwestie van usb stick in je pc, favoriete distro selecteren en het wordt automatisch gedownload en op stick gezet.

http://unetbootin.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Heb ik ook, is inderdaad een brilliant programmaatje. Maar die bootusb daarvan doet het dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Bij mijn desktop wilde de ubuntu live cd ook niet starten. De alternate versie installeerde zonder problemen. Heeft waarschijnlijk iets met de grafische kaart te maken. Als je niet laat afschrikken door de jaren 80 lay-out, dan zul je merken dat de alternate install sneller en overzichtelijker is dan de normale install cd. Volgens mij staan er ook nog extra mogelijkheden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
Op dit moment zie ik een mooi balkje vollopen van mijn ubuntu installatie. Het is dus gelukt!
Dankzij jan ben ik een beetje met de opties op de live cd gaan kloten (f4 en f6) en door een van die opties werkt hij nu, dus ikke blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Misschien ben je al volledig Ubuntu ingewijd, maar anders is de volgende site wel interessant.
http://wiki.ubuntu-nl.org/
Pagina: 1