Mexx store binnen 7 dagen reourneren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Mijn vrouw had 2 weken geleden op een donderdagavond (koopavond) een pak gekocht voor mij. Normaliter mogen artikelen geruild/geretourneerd worden binnen 30 dagen oid. Maar dit artikel was in de aanbieding (voor 200 euro :p ) en moest binnen 7 dagen terug. Dus ik ben precies 7 dagen later terug gegaan, weer op een donderdag dus om het terug te brengen omdat het niet goed paste. Maar de manager van die zaak deed stront vervelend en was gewoon onbeleefd/onbeschoft tegen mij omdat het op woensdag terug had gemoeten.

Maar volgens mij zijn dat dus 6 dagen. Dus het schema is:

donderdag Aankoop
vrijdag dag 1
zaterdag dag 2
zondag dag 3
maandag dag 4
dinsdag dag 5
woensdag dag 6
donderdag dag 7

Ik ging rustig met de dame in kwestie in gesprek, maar ze was pisnijdig en deed er gewoon moeilijk over terwijl ze ook niet gelijk had (volgens mij) en ging zelfs zo ver dat ze zij dat als ik nog 1 x in discussie zou gaan ze het artikel niet meer terug zou nemen. Hier verprak ze zich en heb ik t dus toch terug gebracht. Omdat ze zo grof was heb ik ook gewoon het hoofdkantoor opgebeld om te vragen hoe t nou precies zat met die dagen en een klacht in te dienen over die dame. (Ik ben normaal heel erg relaxed en maak me niet zo druk hoor :) )
Helaas daar ruim 45 minuten aan de telefoon gehangen.

Maar hoe zit het nou met die dagen? Had ik gelijk of ongelijk?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

paQ

Ik vind dat jouw beredenering klopt. Maar of je daar nou wat aan hebt :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat je gelijk had. Als er binnen 1 dag staat, ga je er vanuit dat het dus de volgende dag terug moet zijn. Zo doortellend betekent binnen 7 dagen dat het op dezelfde dag volgende week terug moet zijn.

Echter, je hebt geen wettelijk recht om artikelen te retourneren als er niets mis mee is. Mexx kan dus eigen voorwaarden stellen (verkorte termijn voor uitverkoop-artikelen bijvoorbeeld). Ze moeten dat dan wel duidelijk maken. Als op jouw bon staat 'ruilen binnen 7 dagen' moeten ze zich daar aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-06 17:03

@r!k

It is I, Leclerq

binnen 7 dagen dan zou ik zeggen dat je ongelijk hebt,

Als je 7 dagen de tijd krijgt om het terug te brengen dan heb je gelijk volgens mij maar als de strekking binnen 7 dagen is dan heb je volgens mij effectief 6 dagen.

Maar dan nog vind ik het een belachlijke discussie, als het neit goed past kunnen ze het toch gewoon terugnemen, wat een bullshit zeg. Voor mij zou het meteen een reden zijn om er helemaal niet meer te kopen

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maar hoe zit het nou met die dagen? Had ik gelijk of ongelijk?
Was de winkel op zondag open of niet? Zo niet telt dat imho niet mee als dag.
Praetextatus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:27:
Normaliter mogen artikelen geruild/geretourneerd worden binnen 30 dagen oid.
Algemene misvatting. Gezien je de artikelen in een conventionele winkel hebt gekocht is het geheel coulance van de verkoper dat ze je de mogelijkheid geven om het artikel te ruilen. In tegenstelling tot wat mensen denken is ruilen geen recht (bij conventionele winkels)

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 08-07-2009 14:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Binnen 7 dagen terug. Da's dan toch uiterlijk de zesde dag terug?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:51

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan eventueel ook nog zeggen dat 1 dag een Zondag is en de winkel niet open is en daarom niet mee telt.

Maar ik vind dat de winkele wel een beetje moeilijk doet hoor. Zo vaak wat retour gebracht binnen 7 dagen op de 7e dag zonder problemen. Zolang er geen voorwaarde e.d. aan het artikel hangen heb je mij inziens gewoon gelijk en moet de winkel het pak aannemen van je.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Hangt er ook maar net vanaf hoe je het gaat bekijken, binnen 7 dagen is dus niet erbuiten en dus niet 8 dagen om maar even heel lastig te doen :P Dan nog is 7 dagen 24 uur x 7 dagen = 168 uur, dus voor hetzelfde tijdstip op dezelfde dag van de volgende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Best knap dat ze bij Mexx op het moment van aankoop 24 uur wegtoveren. Niks meer kopen daar, ga gewoon naar bijenkorf ofzo voor zulke dingen.

//wat hierboven gezegd wordt dus, binnen de zevende dag.

[ Voor 17% gewijzigd door Ilya op 08-07-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Gesterkt door jullie redeneringen (uiteraard allemaal correct _/-\o_ ) ga ik straks weer lekker aan de telefoon hangen bij het Mexx hoofdkantoor om dit uitgedokterd te krijgen! Het is een principe kwestie geworden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Dan hoop ik voor je dat je dat hoofdkantoor wel tegen lokaal tarief belt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Ja het was een 020 nummer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Volgens je profiel dus interlokaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:58

aap

Tja, "binnen 7 dagen" kan blijkbaar nog best ambigu zijn. Ik zou zelf denken : 7 dagen is een week, dus tot en met donderdag ruilen. Lijkt me ook handig als je iets op zaterdag koopt, dat je het dan tot en met zaterdag kan ruilen, zodat je niet vrij hoeft te nemen om te gaan ruilen.

Maar ik snap die verkoopster niet. Zoals hierboven al vermeld is het kunnen ruilen bij conventionele winkels een coulance. De winkel biedt dit dus als extra service aan de klanten. Ik zou zeggen, als een klant daar dan gebruik van wil maken, doe dan niet moeilijk, want het hele doel van het überhaupt bieden van de ruilmogelijkheid was toch juist klantenbinding? Als de kleding er nog ongebruikt uitziet, zou ik het na twee weken ook nog terug nemen en dan de klant een beetje paaien met iets als "voor deze ene keer, omdat u zo'n fijne klant bent" :)

Ongeacht van of het nu wel of niet een dag te laat was, zou ik een winkel die zo pietluttig naar zijn klanten is proberen te vermijden. Ik verwacht ook wel dat die overijverige verkoopster nog wel wat gaat horen van het hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
Welke Mexx was dit? Die in Amsterdam kalverstraat? Tijdje terug ene shirt gekocht. Eigenlijk meerdere en had telkens meende ik dezelfde maat gepakt. Thuis blijkt dat er twee L te zijn inplaats van XL. Naja ik kom daar in de buurt wekelijks dus week erop terugbrengen dacht ik. Of eigenlijk omruilen indien dat kon.

De vrouw in kwestie deed heel moeilijk. Uiteindelijk kwam er nog iemand en die deed heel makkelijk en kreeg gewoon 2 van de goede maat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
Binnen 7 dagen is letterlijk gezien dus tot 604800 seconden na aankoop. Zolang je daarbinnen zit is het gewoon binnen 7 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:05:
Volgens je profiel dus interlokaal ;)
Geldt dat ook als je van mobiel belt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Topicstarter
Cave_Boy schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:07:
Welke Mexx was dit? Die in Amsterdam kalverstraat? Tijdje terug ene shirt gekocht. Eigenlijk meerdere en had telkens meende ik dezelfde maat gepakt. Thuis blijkt dat er twee L te zijn inplaats van XL. Naja ik kom daar in de buurt wekelijks dus week erop terugbrengen dacht ik. Of eigenlijk omruilen indien dat kon.

De vrouw in kwestie deed heel moeilijk. Uiteindelijk kwam er nog iemand en die deed heel makkelijk en kreeg gewoon 2 van de goede maat mee.
Nee deze was in Den Haag centrum. :D
Gister 20 minuten aan de phone en daarna de haak erop :) Ik ga volgende week maar langs hun kantoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Een winkel als mexx had ik toch klantvriendelijker verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:18
Ik sluit me aan bij het binnen zeven dagen principe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gunner schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:30:
[...]

Was de winkel op zondag open of niet? Zo niet telt dat imho niet mee als dag.

[...]

Algemene misvatting. Gezien je de artikelen in een conventionele winkel hebt gekocht is het geheel coulance van de verkoper dat ze je de mogelijkheid geven om het artikel te ruilen. In tegenstelling tot wat mensen denken is ruilen geen recht (bij conventionele winkels)
Dat ligt er lijkt mij aan of er overal van die grote borden hangen met "ruilen binnen 30 dagen mogelijk", dan zou je het als extra dienst kunnen opvatten waar je voor betaald, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

kipusoep schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:41:
Ik sluit me aan bij het binnen zeven dagen principe...
Het hele topic gaat over de interpretatie daarvan. Wat bedoel je hier precies mee?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1