Aanmelden windows 2000 lukt niet via ctrl-alt-del

Pagina: 1
Acties:

• Borget
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo,

Ik heb een vraag waar ik al een hele tijd mee bezig ben.

Een kennis van mij heeft windows 2000 prof en kan sinds 3 weken niet meer inloggen. (lokaal en domein)
Degene heeft mij verteld dat ze per ongeluk "Een netwerkinstelling veranderd heeft"
De computer kan dus nu niet meer inloggen met de standaard username en password.

Ik heb vervolgens de harddisk in een andere pc gehangen cmd gekopiert naar logon.scr
en kan dus nu in de c:promt komen. Ik heb in het register algekeken d.m.v. regedit of het aan het wachtwoord ligt, maar dit is niet de fout. Het lijkt dat het inderdaad om een netwerkinstelling gaat.
Ik kan tevens ook in gpedit.exe komen maar weet niet hoe ik nu verder moet en wat het probleem is.

De volgende melding krijg ik direct na het invullen van de username en wachtwoord:

Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw. Er word onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters. Controller of Cap-Lock niet perongeluk aanstaat.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Hartelijk Dank alvast

Verwijderd

En je kunt er niet voor kiezen in het login scherm om lokaal aan te loggen met bijv het lokale admin account?
Je kunt ook in veilige modus opstarten (zonder netwerk optie) dan zal hij gedwongen worden om de optie aan te bieden om lokaal aan te loggen.

• Borget
Dank voor uw reactie,

Ik heb geprobeerd in te loggen via veilige modus.
Ik moet bekennen dat ik het administrator wachtwoord niet ken (wel het normale wachtwoord)
dit werkt niet en komt direct weer met de melding zoals in mijn 1ste bericht beschreven staat.
(de melding komt zo snel dat het systeem naar mijn inzien niet eens heeft kunnen controleren of de username en password wel kloppen)

Ik heb vervolgens in veilige modus net user administrator wachtwoord gedaan om wachtwoord te veranderen dat is ook niet gelukt krijg weer die melding. Als ik doe net user administrator (en verder niets)
Zie ik wel eigenschappen van administrator.

[ Voor 18% gewijzigd door Borget op 08-07-2009 14:37 ]

• Borget
Weet niemand een oplossing?

Of hoe ik meer rechten krijg in CMD om wachtwoord van administrator te veranderen?
Krijg nu foutcode 5.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02

Pathogen

Shoop Da Whoop

Op het normale inlogscherm, staat daar nog een optie onder username en password? Is wellicht alleen zichtbaar als je hem uitklapt. Als daar een domain ingevuld staat, kies dan eens voor Local Machine oid?

• Borget
Nee staat niets onder
oke annuleren afsluiten opties (opties is al uitgeklapt)
En je kunt nog een vinkje zetten voor inbelverbinding..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Borget schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:54:
Of hoe ik meer rechten krijg in CMD om wachtwoord van administrator te veranderen?
zoiets...

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Ik schat zo in dat de gebruiker uit het domein gehaald is en in een workgroup gezet. (als dat het geval is kan ook alleen een administrator van het netwerk de PC weer in het domein hangen)

[ Voor 26% gewijzigd door leuk_he op 09-07-2009 15:47 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Borget
Heb het geprobeerd, maar dat lukt nog steeds niet.
Kom niet verder dan stap 2 (daar moet ik de path to the registery aangeven)

Normaal:winnt/system32/config

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Borget schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:41:
Heb het geprobeerd, maar dat lukt nog steeds niet.
Kom niet verder dan stap 2 (daar moet ik de path to the registery aangeven)

Normaal:winnt/system32/config
Tja, tenzij je meerdere windows installaties op die harde schijf hebt herkennen veel tools dat path tohc (Ik weet niet welke tool jij gekozen hebt, en ken ze ook niet niet uit mijn hoofd)

zou ook Windows/system32/config kunnen zijn he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
2000 is alweer een tijd geleden :+
Wat geeft een Ipconfig?
En probeer eens explorer.exe te starten....
Tevens kan je ook eens NTPASSWD proberen.
Had windows 2000 ook lusrmgr.msc?
en anders kan je ook via de commandprompt een nieuw account aanmaken en hem in de admin groep hangen.
Echter is die omzeilen van de beveiligings policy en dat mag niet op got O-)

• Borget
Bedankt.
Inmiddels ben ik lokaal ingelogd als Administrator
Nu kan ik toch de gebruiker in het domein plaatsen (staat nu in workgroup)
Of is er nog iets waar ik aan moet denken? want deze pc moet ik nog terug brengen naar locatie
en kan dus nog niet het domein veranderen (aangezien ik dat niet weet)

Alvast bedankt!!!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nou, onderzoek wat er gebeurdt is en scan het systeem. Je wilt geen meuk aan je domein toevoegen :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sorry maar dit wordt onderhand een "houd-de-topicstarter-aan-het-handje" topic. En dat is niet geheel de bedoeling.
Als je nu lokaal bent ingelogd, dan moet je de netwerkinstellingen weer goedzetten, en dan zou je weer gewoon op het domein aan moeten kunnen melden. Je hoeft niets aan het domein toe te voegen (tenzij je Computer account uit het domein is verwijderd)

Kan je met nslookup (command line tool) het domein waarop je aan zou moeten kunnen melden resolven :?

c:\>nslookup domeinnaam.extensie
en post hier de uitkomst (desnoods zonder daadwerkelijke namen etc.)

• Borget
Hartelijk dank :D
Het is werkend

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
en remove admin rights ;-) dan kan je niet zoooomaar uit domain komen ;-)
Pagina: 1