ventrilo server, poort probleem.

Pagina: 1
Acties:

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
Ik ben bezig om een ventrilo server op te zetten, heb het geinstalleerd en geconfigureerd en ik kan er lokaal op komen. Ook vanaf andere computers thuis.

Alleen konden mensen van buitenaf niet joinen, firewalls en poorten open gezet (3784 de standaard poort uit mijn hoofd). en met een programma van portforward.com de poorten getest, UDP is open, tcp blijft echter dicht, ik heb gecontroleerd of die open stond en dat was ook zo.

De poorten staan open in de livebox en in de router. Ik weet nu alleen niet hoe ik de server werkend krijg, iemand een idee?

Ik draai windows 7 RC.
Heb het wachtwoord meerderemalen gechecked, Ip adres ook. De poorten zijn geforward naar mijn 192.x.x.10 adres. Iemand nog een idee wat ik vergeten ben?

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 09:43
hoe staat de standaard firewall in Windows ingesteld? Staan daar de poorten wel open? Misschien een andere firewall nog geïnstalleerd?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gok op een probleem met je router en livebox, die werken denk ik niet goed samen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Heb je nog andere firewalls? Die van Windows zelf?

Welke router heb je? Misschien moet je nog een Firewall rule invoeren

• LeVortex
Sorry vergeten te melden windows 7 firewall is uitgeschakelt, ik heb naast die firewall geen andere antivirus troep draaien.

Edit:
Modem: livebox van online/orange/wanadoo, is iets van een sagem
Router: linksys wrt54g

De poorten staan als het goed is open, die heb ik geopened aan de hand van de ventrilo guide op portforward.com (tenminste op de linksys, de livebox kon ik niet vinden)

[ Voor 52% gewijzigd door LeVortex op 08-07-2009 13:05 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05
Kijk mbv dit tooltje of je port echt open staat.

• ApexAlpha
LeVortex schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:58:

Alleen konden mensen van buitenaf niet joinen, firewalls en poorten open gezet (3784 de standaard poort uit mijn hoofd). en met een programma van portforward.com de poorten getest, UDP is open, tcp blijft echter dicht, ik heb gecontroleerd of die open stond en dat was ook zo.
Had ie al :)

• LeVortex
mhoogendam schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:05:
Kijk mbv dit tooltje of je port echt open staat.
al gebruikt, zie startpost, de UDP poort staat open, de TCPpoort blijft om een rare reden dicht, terwijl ik exact dezelfde rule gebruik voor TCP

• ApexAlpha
LeVortex schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:06:
[...]

al gebruikt, zie startpost, de UDP poort staat open, de TCPpoort blijft om een rare reden dicht, terwijl ik exact dezelfde rule gebruik voor TCP
Welke router heb je?
Want in mijn Zyxel moet ik bijvoorbeeld mijn poorten open zetten voor NAT, en bij de firewall sectie nog eens de poorten openzetten, misschien moet jij dit ook ;)

• LogiForce
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

LeVortex schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:58:
Ik ben bezig om een ventrilo server op te zetten, heb het geinstalleerd en geconfigureerd en ik kan er lokaal op komen. Ook vanaf andere computers thuis.

De poorten staan open in de livebox en in de router. Ik weet nu alleen niet hoe ik de server werkend krijg, iemand een idee?

Ik draai windows 7 RC.
Heb het wachtwoord meerderemalen gechecked, Ip adres ook. De poorten zijn geforward naar mijn 192.x.x.10 adres. Iemand nog een idee wat ik vergeten ben?
Vast ip ingesteld op je computer waar de server op draait hoop ik.
Firewall kan uit maken (draai zelf Ventrilo server op Gentoo Linux).
En je hebt dus twee routers als ik het goed heb. De livebox en de router.
Ik weet niet hoe je het aangesloten hebt maar ik vermoed zo.

Internet -> wan-Livebox -> lan-Livebox -> wan-router -> lan-router -> Ventrilo server

Dus dan moet jij in de livebox de poort forwarden naar het wan ip van je router. En dan in je router naar het ip van je server. En dan hopen dat het goed gaat.
Ik zou zelf (mits mogelijk (heb geen ervaring met liveboxen aangezien ik ziggo heb)) de livebox gewoon als open gateway instellen en alles laten afhandelen door de router.

Wat je misschien nog ff kan checken is een kabeltje in je livebox stoppen en vanaf die kant ff checken of je door de router kan connecten naar de ventrilo server. Als dat wil dan is het de livebox die loopt te ouwehoeren.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

• LeVortex
LogiForce schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:09:
[...]

Vast ip ingesteld op je computer waar de server op draait hoop ik.
Firewall kan uit maken (draai zelf Ventrilo server op Gentoo Linux).
En je hebt dus twee routers als ik het goed heb. De livebox en de router.
Ik weet niet hoe je het aangesloten hebt maar ik vermoed zo.

Internet -> wan-Livebox -> lan-Livebox -> wan-router -> lan-router -> Ventrilo server

Dus dan moet jij in de livebox de poort forwarden naar het wan ip van je router. En dan in je router naar het ip van je server. En dan hopen dat het goed gaat.
Ik zou zelf (mits mogelijk (heb geen ervaring met liveboxen aangezien ik ziggo heb)) de livebox gewoon als open gateway instellen en alles laten afhandelen door de router.

Wat je misschien nog ff kan checken is een kabeltje in je livebox stoppen en vanaf die kant ff checken of je door de router kan connecten naar de ventrilo server. Als dat wil dan is het de livebox die loopt te ouwehoeren.
Nee geen vast IP, nog niet, maar het adres klopt wel, ik forward naar .16 en mijn server is ook .16 (nu tenminste O-) )

De Lan van de livebox zit op de lan van de router, de server connect wireless (om een rare reden pakt de router het niet als je de livebox aansluit op wan).

Ik zal het proberen, alleen is het rare dat het met de UPD poort wel gelukt is en met tcp niet.

Hoe bedoel je dat laatste? de livebox is een modem, die moet erin voor internet acces, dat kan mijn router niet, Ik zal wel proberen de router er tussenuit te halen.

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

LeVortex schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:18:
[...]

Nee geen vast IP, nog niet, maar het adres klopt wel, ik forward naar .16 en mijn server is ook .16 (nu tenminste O-) )

De Lan van de livebox zit op de lan van de router, de server connect wireless (om een rare reden pakt de router het niet als je de livebox aansluit op wan).

Ik zal het proberen, alleen is het rare dat het met de UPD poort wel gelukt is en met tcp niet.

Hoe bedoel je dat laatste? de livebox is een modem, die moet erin voor internet acces, dat kan mijn router niet, Ik zal wel proberen de router er tussenuit te halen.
De livebox is (als ik het goed heb) een moden en router in een. Vandaar dat je ook poorten open moet/kan zetten in dat ding. Als ik hem vergelijk met een kabel modem van Ziggo dan mist bij het kabel modem de router functie. Er zit ook maar een lan poort op namelijk. En bij de livebox heb je 4 lan poorten (meende ik).
Wat het modem van ziggo doet is een open gateway zijn. Hij krijgt van zichzelf wel een ip voor maintenance (firmware updates etc) van ziggo. Maar alles staat open en het ip adres dat jouw verbind met het internet moet worden opgevraagd door je router. En die moet ook alles handelen zeg maar.

Nou ik dat verhaal uitgelegd heb kan ik je vertellen wat ik bedoelde. Ik vroeg me namelijk af of de livebox het ook kon? Dan kan je je Linksys router namelijk het werk laten doen. Lijkt me beter dan een livebox. Overgens als jij de wan gebruikt van je linksys moet je hem in de webinterface op gateway instellen. Dit kan namelijk wel daarmee. Dan laat hij gewoon alle verkeer door (correct me if i'm wrong ;) )

Hoop dat je zo wat wijzer bent.

Edit:
Kan zijn dat als je de Livebox wel als gateway kan instellen dat je zijn MAC-adres ff in je router moet spoofen. Denk namelijk dat het MAC-adres geregistreerd staat bij je ISP en deze daarop jouw ip uitgeeft. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door LogiForce op 08-07-2009 13:29 . Reden: Wat extra info over mac spoofing ]

• LeVortex
Ik heb de linksys ertussenuit gehaalt om het zo te proberen en connect over lan.
Ik snap het probleem gedeeltelijk, de poorten moeten open staan op TCP en UDP over poort 3784, echter stel ik eerst tcp in en dan udp dan is upd open, doe ik eerst udp en dan tcp dan is tcp open.

Om een vage reden willen ze alleen niet beiden open, ik kan niet zoals op de linksys instellen both (udp en tcp dus)

Ik stoei nog even verder

edit: bij geavanceerd en dan firewall policies staat ook alleen de laatste die is opgeslagen van poort 3784, maar zelfs als ik de firewall deactiveer helpt het niet. het is dus wel degelijk een NAT probleem

[ Voor 19% gewijzigd door LeVortex op 08-07-2009 19:16 ]

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

LeVortex schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:09:
Ik heb de linksys ertussenuit gehaalt om het zo te proberen en connect over lan.
Ik snap het probleem gedeeltelijk, de poorten moeten open staan op TCP en UDP over poort 3784, echter stel ik eerst tcp in en dan udp dan is upd open, doe ik eerst udp en dan tcp dan is tcp open.

Om een vage reden willen ze alleen niet beiden open, ik kan niet zoals op de linksys instellen both (udp en tcp dus)

Ik stoei nog even verder

edit: bij geavanceerd en dan firewall policies staat ook alleen de laatste die is opgeslagen van poort 3784, maar zelfs als ik de firewall deactiveer helpt het niet. het is dus wel degelijk een NAT probleem
Herstart je de Livebox ook na iedere wijziging?
Schijnt nogal vergeten te worden. Erg lastig dat ding... voor mij geen wanadoo/orange/etc :X
Dus...

Open TCP: 3784 -> opslaan & herstarten Livebox -> open UDP: 3784 -> opslaan & herstarten Livebox

• LeVortex
ik sla wel allebij op, maar herstarten volgens mij pas nadat ik ze allebij heb ingevoerd (en opgeslagen). gelijk even proberen

edit: helpt niet 8)7 nog steeds gooit die er 1 dicht. Ik kies voor wijzigen UDP> toepassen> nu opslaan> opslaan> herstarten en dan ga ik hetzelfde riedeltje af voor TCP, ik snap er echt niks van :X

Ik zou de klantenservice kunnen bellen, alleen vind ik het niveau daar ook niet al te best soms, je moet geluk hebben wie je aan de lijn krijgt, maar dit is waarschijnlijk geen issue waar ze mee (kunnen/willen) helpen.

[ Voor 69% gewijzigd door LeVortex op 09-07-2009 00:01 ]

• LeVortex
http://img26.imageshack.us/img26/7963/14733307.png

Wiet iemand wat ik hier allemaal moet invullen? want sequentie kan ik niet vinden op wikipedia of ergens anders. Van verzend interface kan ik niks invullen?? die IP's lijken me niet bekent toch? evenals het bron IP bij ontvangst.

• LeVortex
echt niemand een idee?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Waarom zet je op de linksys geen DD-WRT software, simpel te gebruiken en vrij krachtig. En stel je modem in als cut thrue (geloof ik dat het heet). Dan krijgt de linksys het internet ip address en hoef je alleen maar daar door verwijzen. dus je je adsl modem gaat alleen als CSU/DSU functioneren en doet dus niks meer als het faciliteren in de onderlinge communicatie van lan naar wan.

• LeVortex
Mijn broer zei dat onze linksys niet krachtig genoeg was voor tomato firmware, Ik zal nog even erover hebben, ik moet ook zeker weten dat de xbox online kan blijven gaan via het modem, want die is soms rechtstreeks op de livebox aangesloten. Bedankt, ik ga het proberen
Pagina: 1