Printer gaat uit bij gebruik OOo

Pagina: 1
Acties:

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Ik sta voor een raadsel, dit is wat ik observeer:

CUPS: 1.3.10
Printer: HP PSC 2210
OOo: 3.1

De printer slaat af/gaat uit na het afmaken van "grote" taken die hij van openoffice.org krijgt aangeleverd, maar niet na taken die worden aangeleverd door gedit, evince etc.

Ook in OOo gebeurt het niet bij elke taak. Wat het raadsel alleen vergroot.

• Keeper of the Keys
*Schopje*
Niemand enig idee waar ik naar zou kunnen kijken? (mijn printer kennis is niet uitgebreid)

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 00:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik gebruikte een tijdje de standaard drivers van Vista voor mijn HP PSC2175, in Windows dus.

De Standaarddrivers hadden een "Extra goede printkwaliteit"-schema , en wanneer ik die selecteerde ipv bijvoorbeeld Concept, Normaal of Beste, gebeurde er hetzelfde.

Iets te maken met dit probleem^^? Kijk ook naar de DPI etc.

Viel Ervolg!

Gulfstream G650

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
Wat zeggen de logs van CUPS en syslog tijdens zo'n event? En heb je de HPLIP device manager geïnstalleerd? Die kan ook heel wat diagnostiek geven.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Keeper of the Keys
Dat was het hele rare dat die verder niet echt iets te melden hadden, al zal ik het nog eens dubbel checken... (daarvoor moet ik eerst proberen of ik hem weer kan veroorzaken uit te gaan)

De printer ging ook niet naar standby of naar een uit stand waarbij de powerknow reageerde, hij ging zo uit dat alleen het uit/in-schakelen van de spanning op de printer hem weer tot leven bracht..

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 13:50

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Klinkt alsof er iets niet goed zit in de driver waardoor deze een rotte stroom data verstuurd. Natuurlijk zullen zaken als gedit werken, dat is nagenoeg geen data.

Ik vermoed als je bijv een PDF uitprint, dit probleem ook ontstaat. Misschien eens een andere driver proberen van de PSC serie? Of pak gewoon een HP Color Inkjet driver oid, die HP drivers doen eigenlijk allemaal hetzelfde.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
WHiZZi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:11:
Ik vermoed als je bijv een PDF uitprint, dit probleem ook ontstaat. Misschien eens een andere driver proberen van de PSC serie? Of pak gewoon een HP Color Inkjet driver oid, die HP drivers doen eigenlijk allemaal hetzelfde.
Veel printers (vanaf mid-range) van HP ondersteunen PCL, waardoor bijna alle drivers voor wat betreft het printen gelijk zijn, ja. De goedkopere printers laten de software alle processing (dithering bijv.) doen, waardoor die veel complexer, specifieker en CPU intensiever zijn.
Veel daarvan worden ook niet ondersteund in Linux, tenzij voor dat specifieke model een binary plugin beschikbaar is gesteld door HP.
Keeper of the Keys schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:37:
De printer ging ook niet naar standby of naar een uit stand waarbij de powerknow reageerde, hij ging zo uit dat alleen het uit/in-schakelen van de spanning op de printer hem weer tot leven bracht..
Dat is wel veel ernstiger dan wat je in eerste instantie beschreef. Het lijkt mij een firmware bug in de printer. Je kan eens kijken op de site van HP of er een update beschikbaar is.
Misschien kan je eens een documentje dat problemen veroorzaakt delen? Dan kunnen andere mensen (en ook ontwikkelaars) het probleem reproduceren. Een bugreport daarover bij bijvoorbeeld Ubuntu of direct bij HPLIP kan wellicht voor een oplossing zorgen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1