Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
Na 5 of 6 minuten sterf je de verdrinkingsdood, maar je gaat niet dood van de dorst...
Hetzelfde idee heb ik met neurofeedback om een hersendood te voorkomen, je moet dan zoveel schade aanrichten ( om je hersenen echt te trainen ) dat de rest er mee ophoudt.
Verwijderd
Afleren hersendood te gaan lijkt me onzinnig aangezien je niet zomaar dood gaat. Dan heb je zware beschadigingen aan je hersenen opgelopen en hoef je niet te verwachten dat de netwerken die je met neurofeedback getraind hebt, uberhaupt nog kunnen werken.
d:)b :henk d:)b
Verwijderd
Nee. Je kunt een computer ook niet zo programmeren dat de voeding niet stuk gaat. Hersendood is een gevolg van mechanisch falen, de processen verlopen niet meer. Stel dat neurofeedback zou werken, dan is het iets dat afhankelijk is van processen in de hersenen. Als die processen niet meer werken werkt neurofeedback dus ook niet meer.NaliXL schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:46:
Een stukje brainfart van mijn kant: Kan een mens door middel van neurofeedback leren om niet dood te gaan (hersendood bedoel ik hier met name)? Voor zover ik weet (kan zo gauw ff geen artikel over vinden) is het al eerder gebeurd dat mensen met opzet gecontroleerd tijdelijk hersendood gemaakt werden en weer teruggehaald (ik geloof in een onderzoek naar BDE ervaringen). Wellicht als dit proces vaker herhaald wordt, dat de mens dan kan leren niet dood te gaan..
Voor die doorbraak zullen we eerst verlamde mensen (gebroken rug bijv.) weer leren genezen door alle zenuwuiteinden perfect te herstellen.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:53:
Ik zit te wachten op de eerste hersentransplantatie....
Dit dus.
Verwijderd
Mogen hersenen überhaupt wel getransplanteerd worden?Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:53:
een interessante vraag als je het mij vraagt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 19:27 ]
Verwijderd
dat is indd wel interessant ja , want dan ben je feitelijk iemand anders , als dat mogelijk zou zijnVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:27:
[...]
Mogen hersenen überhaupt wel getransplanteerd worden?
een interessante vraag als je het mij vraagt
Die was al meer dan 100 jaar geledenVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:53:
Of tenmniste het hoofd van een hond. Is daarna verschillende keren herhaald met honden en apen. Maarja, aangezien de zenuwen (nog) niet hersteld kunnen worden heb je er niet zo bar veel aan.
The freedom of saying E=MC3
LSD nemen heeft dit effect ook blijkbaar.verleemen schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:55:
Ik zou wel een ander ego willen hebben. Je kan je gedrag met neurofeedback aanpassen, dus misschien wel zo ver dat dat diep ingrijpt op je hersenen en uiteindelijk een ander mens word.
De invloed die je hebt op je hersengolven is maar beperkt en indirect. Wanneer je je probeert de ontspannen, veranderen je hersengolven, wordt dat gemeten door sensoren en krijg je vervolgens feedback door bijv. muziek die rustiger wordt. Je kunt echter niet continu dieper blijven ontspannen, maar op een geven moment ben je maximaal relaxed. De geringste toename in hersenactiviteit wordt dan echter weer gezien als 'minder ontspannen" door de software, waardoor de muziek weer drukker wordt. De feedback wordt dan willekeurig en je bent de controle kwijt.
Alleen dat spelletje wat ze nagemaakt hadden uit een ST:TNG aflevering ("The Game") was wel even leuk.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
sommige mensen zijn daar meer vatbaar voor dan anderen uiteraard.
in positieve zin spreekt men van het placebo-effect, maar ik vraag me nog steeds af of dat het mensen die zich slechter voelen dan zou moeten of kunnen zich beter beginnen gaan te voelen, of dat ze zich werkelijk beter gaan voelen.
Heb me wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je geheugenverlies hebt. Stel je was een ontzettende eikel voor je geheugenverlies, misschien door je werk of wat dan ook. Als je je dat niet meer zou herinneren zou je dan nog steeds een eikel zijn? En wat als je het op een gegeven moment weer herinnert, wordt je dan weer een eikel? Of zit het eikel-wezen zodanig ingebakken dat je tijdens je geheugenverlies nog steeds een eikel bent?verleemen schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:55:
Ik zou wel een ander ego willen hebben. Je kan je gedrag met neurofeedback aanpassen, dus misschien wel zo ver dat dat diep ingrijpt op je hersenen en uiteindelijk een ander mens word.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
je karakter blijft hetzelfde volgens mij. dus als je opvliegend was, snel geïrriteerd, egoïstisch, kortom het soort dingen waardoor je omgeving je niet aardig vond. Dan blijf je dat maar dan zonder herinnering aan de vorige keer dat je iemand aanviel of irriteerde.daanteb schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:01:
[...]
Heb me wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je geheugenverlies hebt. Stel je was een ontzettende eikel voor je geheugenverlies, misschien door je werk of wat dan ook. Als je je dat niet meer zou herinneren zou je dan nog steeds een eikel zijn? En wat als je het op een gegeven moment weer herinnert, wordt je dan weer een eikel? Of zit het eikel-wezen zodanig ingebakken dat je tijdens je geheugenverlies nog steeds een eikel bent?
d:)b :henk d:)b
Verwijderd
Er zijn verschillende stages in de ontwikkeling wellicht werkt een hersentransplantatie beter bij een baby, voordat alle signalen naar de neurotransmitters zijn finetuned.
Verwijderd
Verder heb ik jaren geleden wel eens een documentaire gezien over het invriezen van mensen. Je kunt je na je dood door bedrijven laten invriezen welke je dan weer tot leven wekken mocht de techniek zover zijn. Je kon er dan voor kiezen om je gehele lichaam in te vriezen, of alleen je hoofd (dan zouden je hersenen dus in een ander lichaam getransplanteerd worden).
Verwijderd
sick..Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:13:
Je kon er dan voor kiezen om je gehele lichaam in te vriezen, of alleen je hoofd (dan zouden je hersenen dus in een ander lichaam getransplanteerd worden).
Stel je zou dan kunnen kiezen hoe je eruit zou willen zien
Verdienen fotomodellen e.a. een centje bij met het klonen van hun lichaam. Lol
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 11:20 ]
Verwijderd
dat is wel waar maar ik kan me voorstellen (eigenlijk niet) dat als je na geheugenverlies merkt dat je snel boos wordt, je daar over gaat nadenken terwijl je daarvoor er helemaal niet over nadacht omdat het natuurlijk aanvoelde. stel het me voor als een periode waar je min of meer objectief naar jezelf kan kijken. zal ongetwijfelt een vreemde ervaring zijnMrJayMan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:53:
[...]
je karakter blijft hetzelfde volgens mij. dus als je opvliegend was, snel geïrriteerd, egoïstisch, kortom het soort dingen waardoor je omgeving je niet aardig vond. Dan blijf je dat maar dan zonder herinnering aan de vorige keer dat je iemand aanviel of irriteerde.
eergister the Bourne Identity gekekenVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:08:
Er zijn vast meer mensen die zich dat afvragen, gezien o.a. daarom de serie Samantha Who erg populair is
Er zijn verschillende stages in de ontwikkeling wellicht werkt een hersentransplantatie beter bij een baby, voordat alle signalen naar de neurotransmitters zijn finetuned.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Met je HD camera even wat beelden maken van Adam & Eva en dan even terug om het op youtube te knallen.
Ik zou voor Hans & Grietje gaannFo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:44:
We gaan allemaal hartstikke dood, tijdmachine lijkt mij wel lachen.
Met je HD camera even wat beelden maken van Adam & Eva en dan even terug om het op youtube te knallen.
ook een mooi sprookje
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Tja documentaires zijn leuk, maar zolang er geen methode is om mensen te ontdooien is elke invries mogelijkheid pure theorie, dan laat jij je nu invriezen en als de ontdooi methode er is verklaart iedereen je voor gek want je had 2 graden warmes ingevroren moeten worden...Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:13:
Verder heb ik jaren geleden wel eens een documentaire gezien over het invriezen van mensen. Je kunt je na je dood door bedrijven laten invriezen welke je dan weer tot leven wekken mocht de techniek zover zijn. Je kon er dan voor kiezen om je gehele lichaam in te vriezen, of alleen je hoofd (dan zouden je hersenen dus in een ander lichaam getransplanteerd worden).
Hierop zou ik dan wel willen aanvullen dat de hersenen tot het einde van het leven in staat blijven om zichzelf te vernieuwen en nieuwe banen en verbindingen aan te leggen. Daarnaast kun je je hersenen trainen op bijna iedere vaardigheid, dus waarom niet op BDE? of zoiets ethisch verantwoord is, is een andere vraag echter in theorie zou dit moeten kunnen en zou het zelfs dusdanig moeten kunnen dat mensen zichzelf tot vlakbij die toestand kunnen brengen. (mits getrained) Dit is dan vergelijkbaar met het bereiken van een extreme vorm van meditatie, bijvoorbeeld de mensen die uren zonder een gezonde hoeveelheid lucht kunnen.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:40:
[...]
Nee. Je kunt een computer ook niet zo programmeren dat de voeding niet stuk gaat. Hersendood is een gevolg van mechanisch falen, de processen verlopen niet meer. Stel dat neurofeedback zou werken, dan is het iets dat afhankelijk is van processen in de hersenen. Als die processen niet meer werken werkt neurofeedback dus ook niet meer.
Over de werking van de hersenen op deze manier heeft Elkhonon Goldberg een aantal boeken geschreven, waarbij "The Wisdom Paradox" misschien wel het meeste raakvlak heeft.
Ik heb een ehbo cursus gedaan, dus ik kan de doden weer tot leven brengenblobber schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:06:
[...]
Ik zou voor Hans & Grietje gaan
ook een mooi sprookje
zal wel flink veel indruk maken. vooral als ze mn hologram aan t kruis willen spijkeren:)
The freedom of saying E=MC3
Verwijderd
Omdat dat gebeurt in een situatie die afwijkt van een situatie waarin hersenen normaal kunnen functioneren. Je kunt je computer ook niet programmeren om te werken zonder stroom. Er zijn nu eenmaal een aantal randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden om de boel normaal te laten werken. Als je buiten dat kader komt werken je hersenen niet meer normaal, en je kunt je hersenen niet trainen om normaal te werken in een situatie waarin ze niet normaal kunnen werken.M-Stone schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:29:
Daarnaast kun je je hersenen trainen op bijna iedere vaardigheid, dus waarom niet op BDE?