Toon posts:

Imac op linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows netwerk met 1 linux server
linux server ip: 192.168.1.1 ( edit/ netmask /edit 255.255.255.0)

nu wil ik mijn linux machine d.m.v een extra netwerk kaart aansluiten op een MACINTOSH netwerk ip imac netwerk 192.0.1.x .

mijn netwerkkaart in mijn linux server heeft als IP voor het mac netwerk 192.0.1.254 en (/edit netmask /edit 255.255.255.0

wat moet ik doen om via de iMacs mijn webserver op de Linux server ?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 15:50
ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.. was je al wel klaar met typen??

maar uhh dat 255.255.255.0 is geen mac adres
maar een subnetmask..

Verwijderd

Een beetje bijzondere vraag :) Ik snap vooral het laatste niet, maar dit vanwege een vreemde zinsconstructie.

Gebruiken die iMacs TCP/IP? ik heb helemaal geen ervaring met iMac, maar ik kan mij herinneren dat die dingen van Apple komen en dat Apple gebruik maakt van Appletalk? Dus dat moet in de kernel gecompileerd worden.

<edit> En anders moet die iMac gewoon TCP/IP krijgen. Het lijkt mij niet veel anders gaan dan bij Windhoos-bakken </edit>

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op een iMac kun je Internetten, dus dan zal hij ook wel TCP/IP gebruiken. (Internetten over Appletalk gaat vrij lastig)

Verwijderd

Topicstarter
goed... voor alle duidelijkheid ;)

schema
Afbeeldingslocatie: http://www.globalminds.nl/got/schema.gif

de blauwe pc's (window ME systemen) zaten al op de linux server gekoppeld (die dient als samba- en webserver) deze hebben de ip-adressen 192.168.1.x.

Nu is het de bedoeling dat het netwerk [groene pc's]wat bestaat uit een aantal iMacs en een switch ook toegang krijgt tot de linux server, maar alleen m.b.t de webserver, samba is niet belangerijk hier.

De webserver heeft 2 netwerkkaarten, eth0 die op de hub van het windows netwerk is aangesloten en eth1 die op de switch van het iMac netwerk is aangesloten.

die Imacs lullen via appletalk met elkaar als ik mij niet vergis, en volgens de iMac freek van het bedrijf kun je bij een iMac niet meerdere protocollen op 1 netwerkkaart laten lopen, ik heb geen balle verstand van een iMac dus ik ga er vanuit dat dat juist is.

Wat moet ik nu doen, zodat het iMac netwerk toegang heeft tot de webserver ?? kent linux het appletalk protocol ???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, dat kent Linux, maar daar heb je niks aan als je wilt Internetten.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat klopt, das waar ook...ff nie aan gedacht, maar bij de iMac ken je instellen dat je via Ethernet of ppp wilt werken en verders ken je niks instellen behalve het ip en submask dan, zet je hem op ethernet dan kan je elkaar nog niet pingen vanaf de linux server ?

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

TCP/IP installeren op de imacs, die kunnen zo ook met elkaar "lullen" en dan kan je makkeijk via je webbrowser of een mac telnet naar je webserver surfen of telnetten.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op donderdag 01 maart 2001 17:36 schreef Bigs het volgende:
Op een iMac kun je Internetten, dus dan zal hij ook wel TCP/IP gebruiken. (Internetten over Appletalk gaat vrij lastig)
Is moeilijk, maar kan wel :) is kewl... kun je op je mac-classic netscapen :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 14:18
Hiermee lukt het vast wel ;)
Pagina: 1