Nadat ik geprobeerd heb via de lijn(microfoon)ingang wat op te nemen (output van een mengpaneel) heb ik ineens geen geluid meer op mijn laptop. Ik kreeg het opnemen niet voor elkaar en heb wat lopen klooien met de instellingen en ook de headphone ingangen als lijningang geprobeerd (kansloos I know). Nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn geluid weer terug. Volgens mij doet de geluidskaart het nog wel want als ik de koptelefoon er in heb en het geluid op maximaal volume hoor ik wel vaag muziek met veel gekraak. Als ik de koptelefoon uit de jack trek hoor ik ook een soort plofje op de boxen dus vandaar dat ik denk dat de geluidskaart het nog doet.
Wat ik geprobeerd heb om het terug te krijgen:
-diverse drivers geprobeerd (nieuw, oud enz)
-ongeveer alle instellingen die mogelijk zijn in Control Panel - Sound, en Realtek Sound Manager
-Opstarten in safe mode
-System Restore
-Windows Vista repair install
-Windows Vista upgrade install (waarbij alle drivers e.d. worden gerestored naar default, maar wel de persoonlijke instellingen en geinstalleerde programma's beschikbaar blijven)
-Linux live cd
Alles met 0,0 resultaat.
Ik heb nog op m'n lijstje staan om een schone installatie van Vista te doen, maar dat doe ik liever niet omdat de laptop ook gebruikt wordt voor werk en ik dan alle instellingen e.d. kwijt ben.
Laptop: Hp Pavilion dv9500
Sound device: High definition audio device (realtek)
Sounddriver: hdaudio.sys
Alle hulp bij dit probleem is welkom! Ik heb verder niet zo veel verstand van hardware, zo weet ik bv niet het exacte geluidskaartmodel e.d. Mocht er dus iets nog onduidelijk zijn laat het me even weten en ik ga het proberen uit te zoeken.
Bij voorbaat dank
Wat ik geprobeerd heb om het terug te krijgen:
-diverse drivers geprobeerd (nieuw, oud enz)
-ongeveer alle instellingen die mogelijk zijn in Control Panel - Sound, en Realtek Sound Manager
-Opstarten in safe mode
-System Restore
-Windows Vista repair install
-Windows Vista upgrade install (waarbij alle drivers e.d. worden gerestored naar default, maar wel de persoonlijke instellingen en geinstalleerde programma's beschikbaar blijven)
-Linux live cd
Alles met 0,0 resultaat.
Ik heb nog op m'n lijstje staan om een schone installatie van Vista te doen, maar dat doe ik liever niet omdat de laptop ook gebruikt wordt voor werk en ik dan alle instellingen e.d. kwijt ben.
Laptop: Hp Pavilion dv9500
Sound device: High definition audio device (realtek)
Sounddriver: hdaudio.sys
Alle hulp bij dit probleem is welkom! Ik heb verder niet zo veel verstand van hardware, zo weet ik bv niet het exacte geluidskaartmodel e.d. Mocht er dus iets nog onduidelijk zijn laat het me even weten en ik ga het proberen uit te zoeken.
Bij voorbaat dank