[2008 R2] HyperV & Avast Problemen

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hallo,

Hyper-V
Ik ben bezig geweest, anderen topic is gesloten wegens geen inzet, maar nu gaat het gelukkig goed inmiddels draait Debian. Alleen ik zit met een een vervelend probleem, ik kan niet via Remote Desktop sessie met me muis werken. Ik heb gegoolelt op "Enalbe Mouse in HyperV Remote Desktop Session" en "Enable Mouse in Hyper-V" & "how to enable mouse in hyper v remote desktop session" John, heeft er wat over op zijn blog geschreven, alleen ik mis sommige opties..
Gaat om de optie, Ik heb het toen op een anderen manier geprobeert leukt nog steeds niet. Ik hoop echt dat iemand me kan helpen! Hier een link naar John Howard's blog:
Klik Ik mis de optie Initial Configuration Tasks
Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-visto.eu/images/2008R2(1).png

Avast
Ik wil graag Avast onder mijn server draaien echter als ik hem installeer krijg ik de volgende error:
Ik heb al op de foutmelding gezocht, kan alleen niks vinden niemand die dit probleem heeft zal wel komen omdat dit natuurlijk geen officiële release is.. Ik heb hem al geprobeert te runnen via Compatibility als Windows XP SP3, Windows Server 2003, etc
Hier een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-visto.eu/images/2008R2(2).png

Groetjes,
Vincent

p.s moderators als ik weer te weinig inzet toon (alweer) graag een DM en geen slotje

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
1. Heb je de integration components wel geinstalleerd?
2. Als je een server wil draaien, dan zal je ook gewoon een bijbehorende server-antivirus moeten komen. Niemand hier gaat jou helpen illegaal een desktopscanner te draaien.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:59:
1. Heb je de integration components wel geinstalleerd?
2. Als je een server wil draaien, dan zal je ook gewoon een bijbehorende server-antivirus moeten komen. Niemand hier gaat jou helpen illegaal een desktopscanner te draaien.
1. Nee, maar hoe doe ik dat dan?
2. Wat is er illegiaal aan?, Oh sorry ik dacht dat Avast alleen de Home Editie en proffesioneel editie had maar zie nu pas dat ze inderdaad een anderen hebben laat die vraag maar zitten! Ohja, hoeveel licenties (gebruikers) moet ik kopen als ik het alleen op het Administrator account wil draaien (er zitten dus wel anderen gebruikers achter maar die gebruiken domain controller dus die mogen volgens mij Desktop Editie gebruiken aangezien hun niet op de server zitten maar op hun eigen computer of zie ik dit verkeerd?)

[ Voor 22% gewijzigd door DJ-Visto op 08-07-2009 12:13 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
1. Dat kan je zelf wel uitvogelen, we gaan het natuurlijk niet allemaal letterlijk voorkauwen he ;) Een hint, en dat je het in de standaardopties moet zoeken.
2. De gratis/desktopversies zijn niet voor zakelijk gebruik. Al heb ik het idee dat het voor thuis is dan kan dat inderdaad wel. Maar als je servers wil draaien heb je server-software nodig.
Voordeel van die zakelijke producten is vaak ook dat je ze centraal kan beheren voor enkele tot duizenden computers tegelijk :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:55:
1. Dat kan je zelf wel uitvogelen, we gaan het natuurlijk niet allemaal letterlijk voorkauwen he ;) Een hint, en dat je het in de standaardopties moet zoeken.
2. De gratis/desktopversies zijn niet voor zakelijk gebruik. Al heb ik het idee dat het voor thuis is dan kan dat inderdaad wel. Maar als je servers wil draaien heb je server-software nodig.
Voordeel van die zakelijke producten is vaak ook dat je ze centraal kan beheren voor enkele tot duizenden computers tegelijk :)
1. Ach, lukt me nog steeds niet straks weer even verder kijken.. Na nu verder hebben gezocht kan ik het nog steeds niet vinden :@ Een kleine tip richting waar het staat, ik heb de features & roles en op internet gezocht..
2. Hier is het inderdaad een home server dus ik dacht er kan vast wel een desktop versie op..
En ach, heeft niet veel zin duizende computers te beheren.. Zijn er hier maar 3 of 4..

[ Voor 8% gewijzigd door DJ-Visto op 08-07-2009 13:17 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
DJ-Visto schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:14:
[...]

1. Ach, lukt me nog steeds niet straks weer even verder kijken..
2. Hier is het inderdaad een home server dus ik dacht er kan vast wel een desktop versie op..
En ach, heeft niet veel zin duizende computers te beheren.. Zijn er hier maar 3 of 4..
1. Gewoon de module van HyperV installeren, volgens mij staat die ook gemount @ je screenshot.... (tip je kan hem in de menu's vinden van je Virtual Machine Connection)
2. En hoe weet avast of jij 1000den computers heeft of 2/4 en hoe weten zij of jij er het voor commerciële doeleinden gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door LuckY op 08-07-2009 13:20 ]

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:18:
[...]

1. Gewoon de module van HyperV installeren, volgens mij staat die ook gemount @ je screenshot.... (tip je kan hem in de menu's vinden van je Virtual Machine Connection)
2. En hoe weet avast of jij 1000den computers heeft of 2/4 en hoe weten zij of jij er het voor commerciële doeleinden gebruikt?
1. Je bedoelt dat je VMGuest heb gemount alleen die kan ik weer niet runnen? :P Ik an het nog steeds niet vinden :(
2. Een mail sturen >__> Nee tja, weet ik ook niet eigenlijk 8)7

• LuckY
  • Niet online
Google er maar eens op waarom je hem niet kan runnen 8)7 we kauwen niet alles voor

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hehe heb Initial Configuration Tasks na een restart start dat gewoon op, ik heb nog een linux cd hier en proberen te mounten en toen lukte het nog steeds niet nogmaals geprobeert toen met John's blog, nog steeds niet gelukt.

Kan alsjeblieft iemand me helpen?

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
schop

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hatsjoe!!

En ik kome rnog steeds niet uit :(

• LuckY
  • Niet online
Zoek eerst is op de Supported guest systemen..... en kijk ook is wat er op de cdrom staat die gemount wordt.....

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Even een vraag tussen door, ik ben nu aan t kijken naar avast anti virus, maar moet ik de server editie of de WHS editie hebben?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DJ-Visto schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:38:
Even een vraag tussen door, ik ben nu aan t kijken naar avast anti virus, maar moet ik de server editie of de WHS editie hebben?
heb je een Windows Home Server :?

nee die heb je niet, dus dan moet je de gewone versie hebben

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1