teveel koelpasta tussen mugen 2 en i7 920?

Pagina: 1
Acties:

• leagallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2020
hey beste mede tweakers,

ik had gisteren een mugen 2 en arctic cooling mx-2 gekocht :) . Uiteraart was ik erg benieuwd naar de preformance en heb ik het daarom ook gelijk geinstalleerd. Door mijn onwetendheid heb ik denk ik iets te veel koelpasta op de procesor geflikkerd. dit houdt in een druppeltje of 8-10 denk ik. Het spul is overigens wel goed verdeeld (denk ik). En nou is mijn vraag, is dit teveel? of wordt het er gewoon tussen uitgedrukt? en mocht dit toch goed zijn. wanneer ik iddle draai zijn de temperatuur van de cores allemaal 37 'C maar als hij stressed gaan core 1 & 2 naar 56 'C en core 3 & 4 naar 54 'C. is dit goed?

Groeten,

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op zich is er met die temps niet heel veel mis, maar ik zou toch de koeler opnieuw mounten. HSF schoonmaken, coolerbase schoonmaken en maar 1 druppeltje MX-2 gebruiken.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04

Pathogen

Shoop Da Whoop

8-10 is veel. Of het té veel is kan ik zo niet zeggen, maar een druppel ter grootte van een gekookte rijstkorrel in het midden is bij mij voldoende om bijna tot de randjes te komen van de IHS. Ik gebruik overigens ook MX-2 (in combinatie met een waterblock).

• leagallow
ja goed het is een hele klus omdat ding er weer uit te halen omdat dan de mobo er weer uit moet, en de stekkertjes en blablabla=P zelf leek het mij niet echt een punt omdat dat spul alleen maar zoorgt voor geleiding naar het blok. al lijkt mij wel dat je enig op onthoudt hebt van warmte. is een verschil in warmte van de cores normaal?

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-01 20:45
Hallo,

Ik heb zelf ook de Core i7 920 en de Scyth Mugen 2. Ik weet niet wat voor soort kast je hebt en hoe je airflow in die kast is. Bij mij is dat namelijk niet zo super (kleine kast, weinig luchtverplaatsing in de kast).
Ik heb een kleine overclock gedaan naar 3,2 Ghz, waardoor de Vcore al iets hoger staat eerst, dus dan kan het zijn dat het zowieso al iets wamer is dan normaal.

Mijn temps:
Idle 42 grdaen
100% stressed 66 graden

Als jij nu een mega kast hebt met een super airflow dan zou je toch even verder kunnen onderzoeken. Maar dan nog klinken die temperaturen die je noemt niet slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Patavorene op 08-07-2009 12:12 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04

Pathogen

Shoop Da Whoop

leagallow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:28:
ja goed het is een hele klus omdat ding er weer uit te halen omdat dan de mobo er weer uit moet, en de stekkertjes en blablabla=P zelf leek het mij niet echt een punt omdat dat spul alleen maar zoorgt voor geleiding naar het blok. al lijkt mij wel dat je enig op onthoudt hebt van warmte. is een verschil in warmte van de cores normaal?
Verschil tussen de cores gebeurt wel vaker. Er wordt beweerd dat het te maken heeft met de manier waarop de cores aan de IHS zijn gesoldeerd.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 17:23
Deze temp. is harstikke prima... idle 37 graden en stressen 20 graden meer... wil je weten of het teveel is geweest? Dan zul je het spul opnieuw moeten monteren..

en een rijstekorrel in het midden vaj je cpu is genoeg.. check dit filmpje om dat nu eens goed te begrijpen:

http://www.youtube.com/watch?v=EyXLu1Ms-q4
MX 2 : http://www.youtube.com/wa...otation_461720&feature=iv

Misschien links om in de FAQ van cooling te zetten?

PVoutput

• leagallow
ik heb een antec 300 als kast met de orginele fans. hier van kan je de ventilatoren instellen op low, medium en high. de boven genoemde temps waren op medium. en als ik het op high zet wordt de idle en stres ongeveer 2 a 3 graden lager.

doe ik er dan eventueel goed aan er extra fans in te doen? (ik ben namelijk bang dat je dan enorm veel lawaai krijgt en daar heb ik niet z'n zin in =P)

Edit: ow en de fan van mijn mugen draait max op 900 rpm al heb ik gelezen dat hij max 1300 rpm kan draaien. betekent dit dat hij als het moet nog beter kan gaan koelen?

[ Voor 17% gewijzigd door leagallow op 08-07-2009 17:07 ]

Pagina: 1