• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 11:44
Ik heb gister een tweede scherm aangesloten op mijn pc, maar ik krijg geen beeld. Ik wil graag werken met dual view.
Mijn primaire scherm is een Dell S2409W en het andere scherm een Hyundai L505. Ik heb een videokaart van Nvidia, de 8600 GTS. De kaart herkent de L505 wel, want hij geeft hem al aan. Maar wanneer ik hem selecteer krijg ik geen beeld op dat scherm.
Beide schermen zijn overigens aangesloten op een DVI aansluiting, want behalve tv out is er geen andere aansluiting.
De Dell via DVI -> DVI. De L505 via een verloopstekker van VGA -> DVI.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn? Kunnen 2 DVI aansluitingen misschien niet tegelijkertijd werken?

Alvast bedankt!

Gaude et aude

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 16:25

Haan

dotnetter

Tijdens het booten ook al geen beeld op beide schermen? Twee schermen op DVI zou geen enkel probleem moeten zijn. Schermen geven als ze afzonderlijk zijn aangesloten wel beeld?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Die kunnen prima samen werken. Heb je de meeste recente drivers geïnstalleerd? ( niet dat dit een vereiste is, maar geeft je een mooi startpunt )

Rechtermuisklik bureaublad -> eigenschappen -> rechtertabblad -> zie je 1 scherm of 2 schermen?

Verwijderd

Heb je het vinkje ook aangezet dat hij die monitor moet gebruiken? Om maar even met het simpelste te beginnen...
Zo uit mijn hoofd roep ik rechtermuisknop op het bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, rechtermuisknop op de 2e monitor en "Gekoppeld" aanvinken/selecteren.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Wissel de twee aansluitingen eens om. Sommige, goedkopere schermen is de VGA-output van een van de twee DVI aansluitingen alleen doorgelust naar de TV-out en op die DVI-aansluiting is dus geen VGA out mogelijk. Dit zal dan op de andere van de twee wel altijd mogelijk zijn.

Kortom, even omwisselen dus. Verder staat hierboven ook al flink wat om uit te proberen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat kalizec zei, en daarnaast is dit een behoorlijk OS-afhankelijk vraagstuk. Het zou helpen om even te vermelden welk OS je draait.

[ Voor 26% gewijzigd door Umbrah op 08-07-2009 09:09 ]

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 11:44
Allen bedankt, ik zal het zo meteen proberen.
Mijn OS is Windows Vista Home Premium(32bit).

Edit: Gelukt.
Oplossing: stekkers gewisseld en andere verloopstekker gebruikt, daarnaast heb ik eerst de pc uitgezet.:P
Oftewel de raad van Kalizec opgevolgd.

[ Voor 47% gewijzigd door Mr Hackenbacker op 08-07-2009 10:48 ]

Gaude et aude

Pagina: 1