Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

We hebben een Access 2007 database waarin de uren van medewerkers in worden opgeslagen. bestand wordt vaker in een dag geopend aangepast en weer opgeslagen. Ik het vermoeden dat een van onze medewerkers hier in zit te knoeien.

De Access database is erg plat er zit geen autonummering op dus kan niet zien als er een nummer is verwijderd.

Is het mogelijk om te zien in een log file of iets anders als een rij op een bepaalde tijdip is aangepast? of hebben jullie nog andere opties. We hebben online backup met een historie van 14 dagen hier kan ik niets meer mee doen omdat ik vermoed dat het lang geleden is dat de mutatie in de d betreffende rij heeft plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf zoal gezocht? Als ik het gauw intyp in Google is het mogelijk, maar moet dit wel van tevoren aangezet zijn. Dus dat zou in dit geval niet meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben geen Access expert (gelukkig ;) ) maar kijk hier maar eens na :

http://www.access-program...262&highlight=Audit+trail

en hier voor een mogelijke oplossing :

http://www.access-program...s/showthread.php?t=140387

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Ik weet dat standaard zit in een database geen logfile in tenzij je dit hebt aangegeven bij het aanmaken van het document.

het enigste wat je zou kunnen doen is dat je de huidige versie van de database vergelijkt met de database van 14 dagen geleden. hier zijn wel tools voor te vinden (beyond compare bijvoorbeeld) je kan dan alleen zien welke zijn aangepast en wat het verschil is maar je kan jammer genoeg niet opvragen wanneer er een bepaalde mutatie heeft plaats gevonden.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kunt nu in ieder geval niets meer zien. Je kun wel in windows file object access auditing aanzetten, zodat je in de security log terug kunt zien wie wanneer welke file opent, en bijvoorbeeld elk uur een kopietje maken van de db. Vervolgens dan maar steekproefsgewijs checken.

Je zou ook, maar dat vereist iets meer expertise, de database met de ingebouwde wizard kunnen converteren naar een (gratis) SQL Server 2005 express database. Voor de users verandert er niet veel, die kunnen nog steeds in Access de file openen, die heeft dan alleen links naar de SQL server tabellen. Sowieso fijne optie, nu kan iedereen tegelijkertijd werken. Maarr, nu kun je op de central server wel het een en ander monitoren. (Je kunt alle queries tracen, je kunt triggers maken zodat je iedere update naar een aparte tabel logt, etc).

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

Haan

dotnetter

Maar is het nu zo dat medewerkers hun uren zelf rechtstreeks in de Access database bijhouden? Dat lijkt me sowieso een erg fraude-gevoelige situatie. Je zou daar liever een laag tussen hebben waarmee je dan authorisatie kan regelen, dan hoeven de medewerkers zelf hooguit leesrechten op de database te hebben.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1