Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] SP1 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik heb het probleem dat mijn Service Pack 1 zich niet wil installeren :X

Error: 0x80070002

Wat ik al heb gedaan:
- Restarten, virusscanner uit, update draaien -> Werkt niet
- System Update Readiness Tool draaien -> Werkt niet
- SoftwareDistribution folder legen -> Werkt ook niet
- En nog paar kleine dingetjes

Kort gezegd, alles wat ik google of van microsoft hulp site kan vinden werkt niet.

Het gaat hier om een legale Windows Vista Buisness 64-bit, die ik ook op mijn laptop heb staan, dus ik snap niet waarom die het bij mijn huidige computer het ineens niet doet :(

Computer specs:
- AMD Phenom II X4 955 Black Edition
- Asus M4A78T-E
- Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
- Windows Vista Buisness 64-bit
(rest niet van belang denk ik?)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :?

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 19:03
Op wat voor manier werkt hij niet? geeft hij een foutmelding of start hij helemaal niet.

Flickr - Strava

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

edit: with ^ dus...

Krijg je een foutmelding? Wat gebeurt er precies na starten installatie?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 08-07-2009 00:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Beukgevaar
Raven schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:07:
edit: with ^ dus...

Krijg je een foutmelding? Wat gebeurt er precies na starten installatie?
Sorry, vergat de errorcode erin te gooien 8)7

Maar gebeurt dus tijdens de stand alone installatie, want bij de automatisch update komt die helemaal nergens.... |:( (geeft die geen1ns aan wat die download, alleen in de log staat -> SP1 failed, etc)

[ Voor 10% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 00:10 ]

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 11:34
Nvm zat fout.

[ Voor 95% gewijzigd door Neverwinterx op 08-07-2009 00:13 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Had je wel een SP1 installatie gebruikt of probeer je SP1 steeds te installeren op een Vista 'SP0?'
Beukgevaar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:04:
Het gaat hier om een legale Windows Vista Buisness 64-bit, die ik ook op mijn laptop heb staan, dus ik snap niet waarom die het bij mijn huidige computer het ineens niet doet :(
Dat klinkt alsof hij op 2 PC's geïnstalleerd is?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:23
Heb je een ergens een firewall misschien ? Met ^ op 2 pc's installeren gaat wss ook niet, nee.

[ Voor 38% gewijzigd door MEN-O op 08-07-2009 00:14 ]

• Beukgevaar
Saturnus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:12:
Had je wel een SP1 installatie gebruikt of probeer je SP1 steeds te installeren op een Vista 'SP0?'

[...]

Dat klinkt alsof hij op 2 PC's geïnstalleerd is?
Ik heb windows op een DVD'tje, dus van de grond af updaten (oftewel SP1 probeer ik steeds te installeren)
In mijn Windows Update log staat die al vanaf de installie op failed :X

En ja, hij staat op mijn laptop geinstalleerd en op mijn nieuwe PC, mag dat niet? Het is een legale versie met mijn eigen key..... 8)7
Heb hem in het begin ook geactiveerd, dat ging gewoon goed... alle updates gaan goed, alleen SP1 niet! :/
MEN-O schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:13:
Heb je een ergens een firewall misschien ? Met ^ op 2 pc's installeren gaat wss ook niet, nee.
Ja, heb firewall --> maar de stand alone versie werkt ook niet!

[ Voor 24% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 00:18 ]

• Saturnus
  • Niet online
Beukgevaar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:16:
[...]

Ik heb windows op een DVD'tje, dus van de grond af updaten (oftewel SP1 probeer ik steeds te installeren)
In mijn Windows Update log staat die al vanaf de installie op failed :X

En ja, hij staat op mijn laptop geinstalleerd en op mijn nieuwe PC, mag dat niet? Het is een legale versie met mijn eigen key..... 8)7
Heb hem in het begin ook geactiveerd, dat ging gewoon goed... alle updates gaan goed, alleen SP1 niet! :/
Volgens mij als je een OEM CD hebt mag je hem maar op 1 PC installeren. Het kan dat ze dat bij een SP extra goed controleren he.

En anders moet je hem dus eens gaan slipstreamen.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 14:00
- Juiste taalversie ?
- juiste versie qua 32-64bit ?
- Datum/tijd op laptop pc staat goed ? (cfr msn dat niet wilt opstarten als uw klok niet goed staat)

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
Ik zelf heb deze problemen ook al eens gehad door stuurprogramma's (In mijn geval een Intel IGP).

Probeer ook eens je stuurprogramma's te updaten.

• Beukgevaar
C-dude schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:24:
- Juiste taalversie ?
- juiste versie qua 32-64bit ?
- Datum/tijd op laptop pc staat goed ? (cfr msn dat niet wilt opstarten als uw klok niet goed staat)
- Yup, Engels
- Juiste versie ja, 64-bit
- Datum/tijd staat goed ja :)
Saturnus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:24:
[...]

Volgens mij als je een OEM CD hebt mag je hem maar op 1 PC installeren. Het kan dat ze dat bij een SP extra goed controleren he.

En anders moet je hem dus eens gaan slipstreamen.
Slip wie?
StaticZ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:30:
Ik zelf heb deze problemen ook al eens gehad door stuurprogramma's (In mijn geval een Intel IGP).

Probeer ook eens je stuurprogramma's te updaten.
Misschien beetje domme vraag, maar wat bedoel je precies met stuurprogramma's? :$

[ Voor 20% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 09:56 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

[google=slipstream vista servicepack]
Misschien beetje domme vraag, maar wat bedoel je precies met stuurprogramma's? :$
Wikipedia: Stuurprogramma

Komop zeg, een beetje initiatief mag ook wel.

Maar je hebt dus geen legale installatie als je de key van je laptop gebruikt. Voor iedere computer waarop je Windows wilt installeren heb je een aparte licentie nodig. Of dat ook de oorzaak van het probleem is durf ik niet te zeggen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Beukgevaar
Haan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:11:
[...]

[google=slipstream vista servicepack]

[...]

Wikipedia: Stuurprogramma

Komop zeg, een beetje initiatief mag ook wel.

Maar je hebt dus geen legale installatie als je de key van je laptop gebruikt. Voor iedere computer waarop je Windows wilt installeren heb je een aparte licentie nodig. Of dat ook de oorzaak van het probleem is durf ik niet te zeggen.
Nee met dat van Wikipedia schiet ik echt wat op :X

En ik ga eens dat slipstream proberen, maar heb echt geen zin om alles weer kwijt te raken |:(

Je hebt ook licenties van Windows waarbij je het op meerdere PC's mag gebruiken, maar heb net weer op de PC gekeken of die genuine is... en volgens microsoft wel... :+

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-11 17:07
De foutmelding zou betekenen dat je een aantal noodzakelijke bestanden in de update mist (zie microsoft website). Heb je hem al 's opnieuw gedownload? Zoek eens op de foutmelding, daar staan wel een aantal tips.
Overigens verbaast het me ook dat de één key op 2 computer kunt gebruiken...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

MS kan dat niet zomaar checken (privacy etc.). Als je toevallig een Slim-versie hebt, ben je legaal bezig. OEM daarentegen is gegarandeerd illegaal, op de manier die je beschreef.

De fout die je aangeeft heeft te maken met een licentie check, en wel specifiek een merk-gebonden licentie check. Veel artikelen die ik vond hebben betrekking op Dell/Lenovo/Acer business laptop licenties, die geïnstalleerd waren op hun niet-originele hardware. Dikke kans dat je probleem is opgelost als je een andere key gebruikt, als je die aangeschaft hebt.

• Beukgevaar
Decalies schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:59:
De foutmelding zou betekenen dat je een aantal noodzakelijke bestanden in de update mist (zie microsoft website). Heb je hem al 's opnieuw gedownload? Zoek eens op de foutmelding, daar staan wel een aantal tips.
Overigens verbaast het me ook dat de één key op 2 computer kunt gebruiken...
Ik heb alles wat op de microsoft site al paar keer geprobeerd :X
Umbrah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:01:
MS kan dat niet zomaar checken (privacy etc.). Als je toevallig een Slim-versie hebt, ben je legaal bezig. OEM daarentegen is gegarandeerd illegaal, op de manier die je beschreef.

De fout die je aangeeft heeft te maken met een licentie check, en wel specifiek een merk-gebonden licentie check. Veel artikelen die ik vond hebben betrekking op Dell/Lenovo/Acer business laptop licenties, die geïnstalleerd waren op hun niet-originele hardware. Dikke kans dat je probleem is opgelost als je een andere key gebruikt, als je die aangeschaft hebt.
Het is een OEM product key ja, ik ga dan even een andere LEGALE key proberen/zoeken :)

Bedankt voor je reactie _/-\o_ Ik ga het eens proberen!

[ Voor 22% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 11:19 ]

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
I still do not know the exact cause of why Vista SP1 RC1 kept failing to install on one of my machines, resulting in error code 0×80070059. However I must thank the Microsoftee Darrell Gorter who lead me to the solution, the simple solution I might add. The solution was simply to copy the file winusb.inf from c:\Windows\system32\DriverStore\FileRepository\winusb.inf_0362a280\winusb.inf to c:\Windows\inf. After copying the winusb.inf file there the Vista SP1 RC1 installation completed with no error codes at all!
Probeer dit eens?

• Beukgevaar
Blijf ik hetzelfde houden :( toch bedankt voor je reactie _/-\o_

• Beukgevaar
Umbrah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:01:

Nope andere legale key doet het ook niet :(

• Haan

Haan

dotnetter

Hoe kom je zo snel aan die key dan?

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:28
Volgens deze site: You receive a "0x80070002" or "0x80070003" error code after you download an update from Windows Update, from Microsoft Update, or from Windows Server Update Services betekend het dat je download corrupt is, dat er bestanden missen in de installer, terwijl de installer an sich wel goed uitpakt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Beukgevaar
Jah, wat daar staat heb ik ook allemaal al gedaan :)
Haan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:33:
Hoe kom je zo snel aan die key dan?
Is dat belangrijk? 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 13:52 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Ik vraag me gewoon af wat voor key je dan hebt gebruikt, omdat de key met je probleem te maken zou kunnen hebben.

• Beukgevaar
Een key van een zaak/bedrijf die je ongelimiteerd kan gebruiken :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die werkt niet met OEM media doorgaans, als het een Volume License is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beukgevaar
Dit keer is het geen OEM key, vorige wel.... en deze is ook al op ander pc's gebruikt, dus waarom dan ineens op deze niet?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

omdat je een maximaal aantal activeringen met dergelijke keys kunt doen?

Ze heten niet voor niks MAK keys ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Saturnus
  • Niet online
Nou dan dus toch maar voor die slipstream gaan he. Of fix een CD waarin het al zit.

• Beukgevaar
alt-92 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:07:
omdat je een maximaal aantal activeringen met dergelijke keys kunt doen?

Ze heten niet voor niks MAK keys ;)
Dat maximum zaten ze nog lang niet aan ;)
Saturnus schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:09:
Nou dan dus toch maar voor die slipstream gaan he. Of fix een CD waarin het al zit.
Zal dan maar moeten :( KAK, raak ik weer hoop zooi kwijt |:(

[ Voor 33% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 16:12 ]

• Reboot
Kan je ook niet rechtstreeks naar service pack 2?

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
nee als je sp2 wilt installeren dien je eerst sp1 geinstalleerd te hebben.

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-11 17:30
Reboot schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:30:
Kan je ook niet rechtstreeks naar service pack 2?
Service Pack 1 is a prerequisite for installing Service Pack 2. Please make sure that your system is running Service Pack 1 before you install Service Pack 2.

volgens de MS site dus... das jammer...

EDIT: spuit11

• Reboot
Was ik niet van op de hoogte :).. Heb je al je andere updates gedaan via windows update?

• Beukgevaar
Reboot schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:56:
Was ik niet van op de hoogte :).. Heb je al je andere updates gedaan via windows update?
ja, alle updates deden het.....behalve de SP1 :'(

• Reboot
1.Stop the Automatic Update. click (Start) then (Run), type services.msc and then click OK.
-Right click on Automatic Updates and then click on (Stop).
- Minimize the window (Services).

2. Rename SoftwareDistribution.
To do that = Click on (Start), then (Run), and then type cmd . Click OK.
-Type : cd %windir% and then press enter ENTER.
- Type: ren SoftwareDistribution SDTemp and then press ENTER
- Type: exit and then press ENTER.

3. Start Automatic Updates.
- Maximize the (Services) window.
- Right click on Automatic Updates and then click on (Start).
- Close (Services) window.

4. Go to the Windows Update website (Microsoft Update) and download and install the latest update.
Een laatste ding proberen voor de herinstallatie :)

Je hebt toch 100% zeker een originele installatie dvd gebruikt? anders kan je het vergeten.

Good luck!

• Beukgevaar
Reboot schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:58:
[...]

Een laatste ding proberen voor de herinstallatie :)

Je hebt toch 100% zeker een originele installatie dvd gebruikt? anders kan je het vergeten.

Good luck!
Ik heb dat ook geprobeerd ja :( maar ben al met herinstallatie bezig... nu kan ik drivers voor modem/lan niet vinden, ik word steeds vrolijker met de minuut :X

Edit: Goede DVD pakken is een vak apart |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 18:15 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voordat we een running commentary krijgen van je eigen reinstall: zorg nou vóórdat je gaat installeren je drivers op orde hebt, scheelt jou kopzorgen en ons ook ;)

• Beukgevaar
alt-92 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:12:
Voordat we een running commentary krijgen van je eigen reinstall: zorg nou vóórdat je gaat installeren je drivers op orde hebt, scheelt jou kopzorgen en ons ook ;)
Jah sorry, had in mijn haast/drukte/stress de verkeerde gepakt (driver DVD)

Ben nu Windows Update an het draaien :) ik install niks anders tot SP1 erop staat

[ Voor 10% gewijzigd door Beukgevaar op 08-07-2009 18:16 ]

Pagina: 1