Ik word af en toe doodziek van de lame moderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
In een discussie van vandaag over ABit mainboards, geef ik mijn eigen mening en mijn ervaringen. Dit wordt gemodereerd met interessant, 2 puntjes. Vervolgens is het ineens -2 flamebait!! Ik ben niet iemand die iedereen na gaat lopen blaten, want dat doen er al genoeg. Maar als je een gegronde mening geeft dan ben je volgens mij per definitie al aan het flamen ofzo?? Vervolgens komt er een feutje voorbij die mijn verhaal letterlijk loopt na te lullen(!!) en dan +2 interessant krijgt. Ik vraag me toch ECHT af wie er hier precies modereert, en hoeveel er aan vriendjes politiek doen, want ik word hier echt kotsmisselijk van :r Omdat iemand de pest aan je heeft wordt je helemaal de grond in gemodereerd, en iedereen die je jou nablaat krijgt punten. Fijn systeem hoor! |:(

Van mij mogen ze dat hele puntensysteem afschaffen, want blijkbaar kunnen een aantal pubers er niet echt volwassen mee omgaan. Het wordt een zooitje zo, en niemand heeft iets aan die punten :Z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Begin eens met de link van je posting te geven. Dat scheelt een boel zoekwerk.

[edit] typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Nee, ik had hem zelf al gevonden. En dat het om die amd-abit draad ging begreep ik ook. Maar een link in de trand van
www2.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=275383 scheelt zoekwerk. Vooral als je zoals jij een keer of wat in de draad gepost hebt. Modderaties zijn nogal veranderlijk he. Vaak komen reacties naar verloop van tijd wel op de goede score terecht als hij dat al niet staat ;). De nieuwsposting is van vanmiddag, dus dat hij als 0 flamebait blijft staan is helemaal niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb er even naar gekeken, en beide postings er een +1 - gemodereerd bijgegeven.

Ik denk dat het probleem in dit geval was dat je het nogal "flamerig" brengt, (maar niet bedoelt) en dat daardoor een aantal mensen jou onterecht een flamebait hebben gegeven.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gepost door Exirion Donderdag 1 Maart 2001 - 12:38 Score: 0 (Flamebait)

Als je zo gaat redeneren dan kunnen ze Asus ook wel van de lijst afknikkeren, want als je de posts op GoT er op na leest dan is de A7V ook een rampenbak. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er meer GoT'ers met een A7V zijn dan met een KT7(A), maar dat neemt niet weg dat er in verhouding nog meer problemen met Asus zijn dan met ABit. Hetzelfde geldt voor MyCom. MyCom zegt dat ze geen ABit meer verkopen omdat ze te veel storingen hebben. Ze verkopen wel Asus mainboard, en ik vind hun argumenten dus echt onzin omdat de ABit KT7 in het algemeen als een erg goed bord wordt betest, en de A7V heeft nogsteeds de ene na de andere BIOS update nodig om stabiel te worden. Dit is GEEN flame tegen Asus, want Asus maakt ook erg goeie produkten. Maar ik hou me nu gewoon aan de feiten.
je verhaal is IMO niet echt duidelijk... beargumenteert je verhaal voortaan iets beter, zodat het ook echt toegevoegde waarde geeft aan de discussie

dus IMO is het wel terecht dat je naar beneden wordt gemod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 15:34 schreef KexDaFlex het volgende:
Nee, ik had hem zelf al gevonden. En dat het om die amd-abit draad ging begreep ik ook. Maar een link in de trand van
www2.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=275383 scheelt zoekwerk. Vooral als je zoals jij een keer of wat in de draad gepost hebt. Modderaties zijn nogal veranderlijk he. Vaak komen reacties naar verloop van tijd wel op de goede score terecht als hij dat al niet staat ;). De nieuwsposting is van vanmiddag, dus dat hij als 0 flamebait blijft staan is helemaal niet zeker.
Nee, je kan gewoon duidelijk merken dat er af en toe een stelletje zit te etteren. Dit is niet de eerste keer. Je typt een verhaal, krijgt een bepaalde score, vervolgens wordt je helemaal weggemodereerd (post wordt onzichtbaar) en een of andere feut lult jouw verhaal na en krijgt de punten! |:(

Het lijkt wel een soort pubermaffia die op deze manier puntjes probeert te scoren. Dat boeit me niet, maar het gaat erom dat je verhaal nog onzichtbaar wordt ook als je weggemodereerd wordt...

Het gaat me niet alleen om deze topic, want ik erger me hier al heel lang aan. Daarom post ik nu ook eindelijk op dit forum. Trouwens, de feut in kwestie in het AMD topic is 'spil'. Lult m'n verhaal na en krijgt er nog punten voor ook. Terwijl je meestal meteen met 'dubbelpost' wordt afgestraft als je verhaal ook maar enigszins op die van een ander lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op donderdag 01 maart 2001 15:36 schreef Exirion het volgende:
[knip]
... maar het gaat erom dat je verhaal nog onzichtbaar wordt ook als je weggemodereerd wordt...

Het gaat me niet alleen om deze topic, want ik erger me hier al heel lang aan. Daarom post ik nu ook eindelijk op dit forum. [knip]
Hij wordt misschien weggemodereerd, maar niet onzichtbaar. Er lopen hier mensen rond, waaronder ik, die het tot perverse hobby hebben gemaakt om zeker dit soort gevoelige draden op -1 plat niveau naar verloop van tijd door te spitten op mismoderaties. Als hij daarna nog verkeerd staat moet je het inderdaad hier melden. Nu had het ook al functie hoor daar niet van.
En wat betreft je posting. Wat eerder al gezegd is. C'est la ton qui fait la musique. Je punt wordt zo vertroebeld door de wijze van schrijven. Maar geloof dat ie al beter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

De post van spil trouwens is geen herkauwing van de post van je die op flamebait stond. De post die hij herhaalt is slechts 1 keer gemodereerd.
Post Exirion
en
post Spil .
Dus nu begrijp ik je verhaal niet meer zo.

[edit] typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verhaaltje is inderdaad zo opgeschreven dat je nogal snel een flamebait te pakken hebt. Geen echte argumenten cq links en een beetje een ander bord afkraken. Aan de andere kant is het wel waar.

Formuleringen zijn een wereld van verschil. Doe er nog wat interpunctie bij en een linkje (naar Harde waren) en dan pak je alleen de + moderaties.

Overigens geld voor iedereen: als je klaagt, doe het dan netjes. Hiero lopen alleen de betere moddereters rond die niet zomaar een flamebait laten slingeren (wij gebruiken altijd overbodig :)). Echt veel behoefte hebben we hier niet aan "dit zuigt", "kleuters" etc etc. Een constructieve scheldkannonade komt meestal beter over en motiveert ons meer om er iets tegen te doen. :).

* Delerium tot uw dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik vind het argument van veelvuldige bios-updates opzichzelf ook niet erg sterk. Het bewijst namelijk niet dat een product instabiel is. Geforcekaartjes krijgen iedere week een driver-update (ok het zijn vaak leaks), maar dat daarom een Geforce een instabiele kaart is, klopt toch niet helemaal, denk ik.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 16:12 schreef KexDaFlex het volgende:
De post van spil trouwens is geen herkauwing van de post van je die op flamebait stond. De post die hij herhaalt is slechts 1 keer gemodereerd.
Post Exirion
en
post Spil .
Dus nu begrijp ik je verhaal niet meer zo.

[edit] typo
Spil geeft om 14:59 een bijna letterlijke samenvatting van wat ik om 14:26 heb gepost. En dat is dan +2 interessant? Als ik zoiets zou doen dan is het nog altijd een dubbelpost! OK, het heeft niks te maken met die 'flamebait' post van me, maar dit soort dingen gebeuren nou gewoon zo vaak dat ik er van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 16:16 schreef ecteinascidin het volgende:
Verhaaltje is inderdaad zo opgeschreven dat je nogal snel een flamebait te pakken hebt. Geen echte argumenten cq links en een beetje een ander bord afkraken.
Zoals ik zelf in die post al zei : het was GEEN FLAME. Ik kraak helemaal niemand af, maar ik nam Asus als voorbeeld. Het had net zo goed MSI kunnen zijn. Ik wil alleen maar aangeven dat deze beslissing van AMD weinig met technische argumenten van doen kan hebben omdat ze dan alle mobo fabrikanten wel kunnen cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 01 maart 2001 17:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zoals ik zelf in die post al zei : het was GEEN FLAME. Ik kraak helemaal niemand af, maar ik nam Asus als voorbeeld. Het had net zo goed MSI kunnen zijn. Ik wil alleen maar aangeven dat deze beslissing van AMD weinig met technische argumenten van doen kan hebben omdat ze dan alle mobo fabrikanten wel kunnen cancelen.
Ik meende dat alleen Abit ondermaats presteerde. Beweer je nu dat alle mobomakers ondermaats presteren? En dat zonder argumenten oid? |:(.
Met deze informatie in het achterhoofd zie ik opeens wel een flamebait staan.

[no-flame-modus]
Kok is een klootzak
[/no-flame-modus]
Ik zet er nog zoooo bij dat het niet als flame bedoeld is, en toch .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Exirion, je moet ook wel de reacties lezen. Er wordt gezegd dat het misschien idd geen flamebait is, maar dat door de manier van schrijven moddereters hem wel zo inschatten. En dat is nog onafhankelijk van wat ik zelf inhoudelijk van de post vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 18:08 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Ik meende dat alleen Abit ondermaats presteerde. Beweer je nu dat alle mobomakers ondermaats presteren? En dat zonder argumenten oid? |:(.
Met deze informatie in het achterhoofd zie ik opeens wel een flamebait staan.

[no-flame-modus]
Kok is een klootzak
[/no-flame-modus]
Ik zet er nog zoooo bij dat het niet als flame bedoeld is, en toch .....
Ik zeg niet dat alle mainboard fabrikanten ondermaats presteren. Ik ben een enthousiaste AMD gebruiker, maar ik kan niet anders zeggen dan dat AMD systemen veel problemen hebben die bijna allemmaal uit de Via chipset met al z'n kuren en kwalen lijken te komen. Dat betekent dat alle mainboards die gebaseerd zijn op de KT133, deze problemen hebben. Maar dan NOG: Zoals ik in een latere post al zei denk ik dat deze beslissing van AMD meer een politieke beslissing is omdat ze met ABit een geschil hebben dat waarschijnlijk weinig met technische stabiliteit of kwaliteit te maken heeft. Nu duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 18:12 schreef KexDaFlex het volgende:
Exirion, je moet ook wel de reacties lezen. Er wordt gezegd dat het misschien idd geen flamebait is, maar dat door de manier van schrijven moddereters hem wel zo inschatten. En dat is nog onafhankelijk van wat ik zelf inhoudelijk van de post vind.
Ja, OK. M'n post was misschien niet zo tactisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 01 maart 2001 18:24 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat alle mainboard fabrikanten ondermaats presteren. Ik ben een enthousiaste AMD gebruiker, maar ik kan niet anders zeggen dan dat AMD systemen veel problemen hebben die bijna allemmaal uit de Via chipset met al z'n kuren en kwalen lijken te komen. Dat betekent dat alle mainboards die gebaseerd zijn op de KT133, deze problemen hebben. Maar dan NOG: Zoals ik in een latere post al zei denk ik dat deze beslissing van AMD meer een politieke beslissing is omdat ze met ABit een geschil hebben dat waarschijnlijk weinig met technische stabiliteit of kwaliteit te maken heeft. Nu duidelijk?
Da's een beetje kort door de bocht. ABit valt blijkbaar op omdat ze slechtere mobo's maken dan de anderen. Daarom gaan ze naar de zwarte lijst. Als AMD last heeft van Brakke VIA's, dan gaat AMD geen Abit op de zwarte lijst plaatsen maar VIA bellen. Het argument dat je andere fabrikanten dan dus ook niet goed zou vinden is dus nog rammelend.

Indien je vind dat VIA een k*tmerk is, dan ben je zowel flink aan het flamen als in goed gezelschap. VIA = troep, alleen mag je dat niet op een pro-AMD-site plaatsen.

Jou post staat nu op +2, da's prima :). Die post die jij een dubbelpost vond heb ik niet als dubbelpost zijnde herkend. Staat ook goed op +2 inmiddels.

* Delerium vraagt zich af of 'ie niet meer smiley's moet gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
* ecteinascidin vraagt zich af of 'ie niet meer smiley's moet gebruiken
"Ach ja, lachen is gezond, nietwaar lieve mensen?" :D

(Uit: Hans Teeuwen - Hard en zielig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Reminds me of... Mies Bouwman en Jos Brink
'Ja, lieve mensen blablabla' :r
Maar goed, lekker offtopic. Laten we maar een slotje gaan monteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Neuh :+. Dit forum :9 is opvallend slotjesvrij ;). Dat willen we graag zo houden :Y). Dan ziet het TMF >:) er tenminste fatsoenlijk :7 uit.

* Delerium schiet door :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
LÖL :D

(läüghing öüt Löüd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion: die halve thread kon op -1, troll. (hetgeen geschiedde ;)). Jij bazelt over asus maar daar ging het artikel niet over. dat erbij betrekken is in principe dus reacties uitlokken van mensen die asus weer een warm hart toedragen en dat was NIET nodig geweest, immers asus werd niet genoemd in het newsarticle.

Een terechte -1 troll lijkt me.

En verder zo intens dooremmeren over 1 posting... Mja.. er zijn ergere dingen in de wereld hoor (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 12:12 schreef Otis het volgende:
Exirion: die halve thread kon op -1, troll. (hetgeen geschiedde ;)). Jij bazelt over asus maar daar ging het artikel niet over. dat erbij betrekken is in principe dus reacties uitlokken van mensen die asus weer een warm hart toedragen en dat was NIET nodig geweest, immers asus werd niet genoemd in het newsarticle.

Een terechte -1 troll lijkt me.

En verder zo intens dooremmeren over 1 posting... Mja.. er zijn ergere dingen in de wereld hoor (helaas)
OK OK, daar zit ook wel wat in. Maar laten we het nou niet over ergere dingen in de wereld gaan hebben, want daar kan ik ook wel over meepraten. Laten we het er nu maar gewoon op houden dat de moderatie de laatste maanden erg krom is omdat er een paar lol in schijnen te hebben om te etteren en een aantal vriendjes wat punten toe te spelen. Topic closed wat mij betreft...

Pagina: 1