WIllem Programmer of alternatief nog ergens te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Ik heb thuis een aantal oude EPROM's (ja, geheugenchips met een kwartraampje!) liggen welke ik wil kopieëren (uitlezen naar de PC en weer wegschrijven naar lege EPROM's). Het betreffen chips van het type ST M27C256B (http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/2384.pdf).

Verder wil ik met hetzelfde apparaat ook BIOS-chips kunnen (her)programmeren in PLCC-vorm, LPC/Firmware Hub.

Het lijkt me dat hiervoor de Willem Programmer het meest geschikt is, maar het schijnt zo te zijn dat deze niet meer wordt gemaakt. Ook de website www.willem.org is inmiddels gesloten.

Ik heb wat zitten "Google'en" en ik kan ze via veiligsites nog krijgen uit het verre buitenland, maar niet meer in Nederland :( En het is me nog veel onduidelijk erover. Sommige websites menen dat ik met een Willem Programmer wel PLCC's kan programmeren, maar dat ik voor LPC/FWH PLCC's een (niet-verkrijgbare) adapter nodig heb. Sommige WP's worden voor geleverd met 2x identieke PLCC-sockets, ééntje met vermelding LPC/FWH. Maar welke WP is de "juiste"?

Hebben jullie een idee waar ik een betrouwbare WP kan kopen? En zo niet, of er nog goede, en vooral betaalbare alternatieven zijn voor de WP? Ik zie het namelijk niet zitten om voor meer dan 100 euro een programmer te kopen om een paar chips te programmeren, maar ik wil het programmeren/kopieëren niet "uitbesteden". Het zelf kunnen kopieëren van de EPROM's is erg belangrijk voor mij, en het kunne programmeren van BIOS-chips is ook erg handig :)

[ Voor 9% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 09:36

Corn

Raar jongetje

Ik heb zelf geen ervaring met de aziatische Willem programmers, maar er lijken vrij veel goede op ebay te staan, voor rond de 50 euro. Ik heb laatst een aziatische USBasp besteld waar ik erg tevreden over ben. Chinezen kunnen vrij veel vrij goed namaken ;)

Tevens: wat is dat voor awesome bord? Is het toevallig een aansturing van een oud flip-top of LED display? Wat voor mooie dingen ga je daar mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Het bord is inderdaad een aansturing voor een flip-dot display, om precies te zijn voor een bestemmingsdisplay uit een oude stadsbus. Ik ga hem gewoon gebruiken voor waar hij bedoelt is, namelijk het aansturen van het display waar hij bij hoort ;)

Ik verzamel oude bestemmingsdisplay's uit bussen (moeilijk aan te komen!), heb nog maar één set (werkend met bijbehorende boordcomputer!) bemachtigd, en ben er dus nog steeds naar op zoek, dus als iemand ze nog heeft zijn ze welkom :)

De EPROM moet gekopieërd worden omdat ik 2x een klein "zij-scherm" heb, maar eentje mist zijn EPROM :( Verder zijn ze geprogrammeerd in ~1997 dus kan het zijn dat ze binnenkort hun geheugen "verliezen" ;)

Maar ik ga dan eens zeker kijken naar de Willem Programmers op eBay. Soms worden daar verschillende versies aangeboden, dan probeer ik er een te kopen mèt LPC/FWH-voet.

[ Voor 13% gewijzigd door Josefien op 03-07-2016 14:00 ]