Hoe hier internet aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• svajax
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-04-2022
Vandaag heb ik de sleutel van mijn nieuwe kamer gekregen. Ik moet alleen mijn internet zelf regelen. Er is een aansluiting waarvan de verhuurder zegt dat ik die voor internet kan gebruiken, die ziet er als volgt uit.

UPDATE: Ik heb een gewoon telefoonaansluiting-kapje gemonteerd, zo-een met 4 gaten. Ik kreeg echter geen kiestoon. Is het dan überhaupt wel mogelijk om internet erop te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/4695/aansluiting.jpg

Ik ben van plan om gewoon een standaard abonnement van HetNet te nemen, maar hoe sluit ik dat hier op aan? Er is mij verteld dat dat op de onderste aansluiting zou moeten kunnen.

Alvast dank!

[ Voor 16% gewijzigd door svajax op 14-07-2009 20:06 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:00

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Die kabel die daar los ligt ziet er uit als een telefoonkabel, splitter er tussen, modenm/router er achter en gaan :)

Signature

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Die onderste moet je volgen naar het begin, het zogenaamde ISRA-punt waar je de adsl aansluiting maakt..

Ziet er zo uit, 1 van de 4
Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.com/support/Uitvraag/stekkerdoos.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Occy74 op 07-07-2009 23:06 ]

Systeem Specs

• Versleije
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 14:07
Zolang deze aansluitingen uniek zijn voor jou is dat mogelijk
indien deze worden gedeeld met een andere bewoner zul je vanaf de hoofdaansluiting moeten gaan werken

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je hebt denk ik twee opties; ADSL nemen op dat rood-blauwe aderpaar. Dat sluit je dan aan op je splitter die je bij je ADSL modem krijgt. Vraag me wel af hoe goed dat gaat werken, die aansluiting ziet er niet echt standaard uit.. Hoe is je specifieke situatie daar verder? Je andere optie is kabelinternet aanvragen..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• svajax
Deze aansluiting is alleen voor mij. Ik mag dan ook niet zomaar bij de hoofdaansluiting.

Edit: Hoe sluit ik adsl aan op het rood-blauwe aderpaar?

[ Voor 25% gewijzigd door svajax op 07-07-2009 23:13 ]

• svajax
Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze aansluiting. Hoe kan ik hier een ADSL-modem op aansluiten, zonder dat ik bij het ISRA-punt kan. Of kan dat niet?

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/2613/inzoom.jpg

Verwijderd

Los halen, aansluiten op de 'line'-poort van de splitter, vanaf de splitter 1 kabel naar deze contactdoos en de andere naar je modem. Dit staat allemaal in de handleiding die je krijgt bij je ADSL pakket.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 23:39 ]

• svajax
Ok. Dankuwel. Wat voor stekkertje heb ik nodig om deze draad op een spliter aan te sluiten?

Verwijderd

svajax schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:39:
Ok. Dankuwel. Wat voor stekkertje heb ik nodig om deze draad op een spliter aan te sluiten?
Modulair RJ11, of een splitter waar je losse kabels op aan kan sluiten.

Stekkertjes en tang zitten wederom bij je ADSL pakket.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zit daar een telefoonlijn op? (Krijg je een kiestoon?) Zo ja, gewoon adsl op 't nummer aanvragen en de meegeleverde varkensneuskit gebruiken. Dit is gewoon een normale telefoonaansluiting, alleen mist 't kapje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Barrycade

Through the...

Zo te lezen zit je in een studentenflat/woning. Al een van de buren ontmoet? Vraag het daar eens aan, hoe zij dat geregeld hebben.
Voor ADSL moet je in ieder geval een eigen (telefoonlijn) aansluiting kunnen aanvragen op je kamer. Indien dat niet mogelijk is heb je weinig kans.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deze kan je ook gebruiken, dan een heeel kort draadje naar splitter en rest staat in de handleiding.
Afbeeldingslocatie: http://salihcomputers.nl/images/Plug.jpg

Zo ziet ons ISRA punt er ook thuis uit :+

Edit, dat ding zit dacht ik al bij je adsl-pakket.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 07-07-2009 23:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• svajax
Nee, ik heb nog geen buren ontmoet. Het is dan ook niet een echte studentenwoning. Er wonen wel meer studenten, zoals ik, maar ook mensen in de 30 en 40. Ik heb nog niet kunnen uitzoeken of er een kiestoon is.

Dank allemaal voor de adviezen!

• svajax
Ik heb een gewoon telefoonaansluiting-kapje gemonteerd, zo-een met 4 gaten. Ik kreeg echter geen kiestoon. Is het dan überhaupt wel mogelijk om internet erop te krijgen?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:47
Ik zou sowieso voor kabelinternet gaan. Kost misschien wat meer dan prijsstunters als Alice, telfort enz enz, maar kan ook een stuk harder. Ikzelf heb 50Mbit bij Ziggo voor 70 E de maand. Een minder pakket kan natuurlijk ook, 't is maar hoeveel waarde je hecht aan snelheid. Misschien kun je dit hierna ook wel delen met je buren.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je een eigen, uniek adres volgens de Gemeentelijke Basis Administratie? Of deel je hetzelfde adres met meerdere bewoners?

• svajax
Nee, ik heb geen eigen adres. Ik deel het huis met meerdere bewoners, maar dit is wel mijn eigen kamer. (Met keuken en douche enzo).

Kabelinternet is ook een optie. Kan dat gewoon op het aansluitpunt waar ik ook TV in mijn kamer krijg? En kan ik dan tegelijk TV kijken?

Ik hoop eigenlijk dat gewoon ADSL toch nog kan, dat is net even goedkoper. Snelheid is niet heel belangrijk voor mij, al is snel wel fijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk zolang er voor die aansluiting geen telefoon of andere shit zit en fatsoenlijk is bekabeld, zou je het als isra punt aan kunnen nemen. en van daaruit kunnen werken.
Zit er wel een telefoon voor, van je huisgenoot, krijg je mischien discussies met rekeningen en een boel ruis op de lijn van je adsl, dus zorg dat je zeker weet dat die aansluiting voor jou alleen is,

kabelinternet is een optie, maar je deelt je huis met meedere bewoners, en je hebt waarschijnlijk (ik hoop het voor je) een antenneversterker in huis. deze moet wel geschikt zijn voor het retoursingaal van het kabelmodem
http://www.google.com/sea...retour+versterker&spell=1

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 14-07-2009 20:32 ]

Iperf

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
svajax schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:35:
Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze aansluiting. Hoe kan ik hier een ADSL-modem op aansluiten, zonder dat ik bij het ISRA-punt kan. Of kan dat niet?

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/2613/inzoom.jpg
De 4 linker aansluitingen hebben letters: a en a' en b en b'
De middelste is aarding, die heb je niet nodig.

Telefoondraad erop is simpel: Rode draadje op a, blauwe draadje op b. Die twee andere aansluitingen (a' en b') heb je niet nodig. Ook het oranje en witte draadje heb je niet nodig.

Zo zit je telefoondraad in ieder geval goed. Heb je nu nog geen signaal/kiestoon, dan zit er geen aktieve telefoonaansluiting op die telefoondraad.
fish schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:30:
kijk zolang er voor die aansluiting geen telefoon of andere shit zit en fatsoenlijk is bekabeld, zou je het als isra punt aan kunnen nemen. en van daaruit kunnen werken.
Zit er wel een telefoon voor, van je huisgenoot, krijg je mischien discussies met rekeningen en een boel ruis op de lijn van je adsl, dus zorg dat je zeker weet dat die aansluiting voor jou alleen is,
Dit is ook belangrijk inderdaad. Checken dus. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Richub op 14-07-2009 20:45 ]

Verwijderd

Zoals ik zie mis je nog info.

Voor de kabel is vereiste dat hij op het inkomende kabelsignaal komt die de eerste aansluiting is. Wij kunnen niet beoordelen of deze doorgezonden wordt of dat dit de eerste aansluiting is. Aan de opbouwdozen te zien heb je waarschijnlijk een gedeeld signaal en wordt dat dus niets.

Voor geen kiestoon, dit klopt als er geen signaal op staat. Dit heeft niets te maken hoe je de draadjes aansluit,

Kun je niet gewoon een flatfee abbo nemen? En anders is het misschien slimmer om met je complete huis 1 verbinding te regelen en die via draadloos te delen?

• svajax
Ja, het lijkt me dat de kabel een gedeeld signaal is. Het is dus geen goed idee om daar kabelinternet op aan te vragen?

Ik heb aan de verhuurder gevraagd hoe het precies met de telefoonlijn zit, hopelijk mailt hij me snel terug. Een abbonenment met het hele huis, over wi-fi is ook een optie. Dat is ook lekker goedkoop per bewoner. Maar eerst wacht ik even op het mailtje over de telefoonlijn.

• svajax
Volgens de verhuurder zit internet via de kabel er niet in, die wordt gedeeld met het hele huis. De telefoonlijn is echter voor mij alleen. Kan ik daar dan gewoon een internetabbonementje op aanvragen?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
svajax schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:07:
Ik heb een gewoon telefoonaansluiting-kapje gemonteerd, zo-een met 4 gaten. Ik kreeg echter geen kiestoon. Is het dan überhaupt wel mogelijk om internet erop te krijgen?
Als jij de enige bewoner bent, dan moet je bij de kpn een (eigen) telefoonnummer aanvragen. Dan zorgen ze ervoor dat er een kiestoon op komt.

Verwijderd

Ja dat is geen probleem. Let er echter op: als je op dit moment geen actieve lijn hebt dan is het niet per definitie zo dat je internet signaal over het blauwe/rode paar gaat. In dat geval moet de aansluiting namelijk opnieuw aangesloten worden in de telefooncentrale. In de telefoon centrale zitten eveneens 4 kabels en de monteur sluit er willekeurig twee aan. Zo gaat internet bij mij thuis over de oranje en witte(?) kabel.

Verder gewoon een willekeurig ADSL abonnement aanvragen en wachten tot je van hun hoort dat het allemaal gelukt is. Anders neem je er voor twee tientjes een monteur bij en dan heb je er helemaal geen omkijken meer naar.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar nog steed geldt natuurlijk dat dat telefoonpunt waarschijnlijk een lijn is die terug gaat naar het ISRA punt, je geen idee hebt of die lijn niet gedeeld wordt enz. Het lijkt me handiger eens met je huisgenoten te gaan praten of er al ergens internet ligt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lol gewoon kortsluiten die draadjes, dan kom je er gauw zat achter :P

Iperf

Pagina: 1