Linksys WRT54GL sterk genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 16:56
Hallo,

Bij een vriend van me hebben ze een oude (onbekend merk) wireless router staan. Beneden ontvangen ze het draadloos redelijk (5,5 mbps) en boven ontvangen ze (haast) helemaal niks. Ik heb al geprobeerd om de router op een ander kanaal te zetten maar ding heeft zijn beste tijd gehad denk ik.

Het gaat btw om Wireless G.

Ik wil nu een Linksys wireless router gaan kopen. Mijn vraag: is de Linksys WRT54GL sterk genoeg. Het is een huis wat volgens mij nogal wat tegenhoud (gewapend beton oid) dus ik wil graag gelijk een goede en sterke wireless router kopen.

Heb op het forum gezocht en ik kwam toch het meeste terug op de WRT54GL.

Raad iemand mij een andere "sterkere"/"betere" router aan (zonder custom firmware)? Het moet geen router zijn van 150 euro, dat is me te duur.

Alvast bedankt voor jullie hulp

-

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De WRT54GL is denk ik met het budget wat je hebt een prima router. Standaard werkt hij prima en bovendien kun je er eventueel custom firmware inzetten waarmee je onder andere de signaalsterkte nog wat kunt verhogen.

Sterkere en betere apparaten zijn natuurlijk te krijgen (Senao accespoints i.c.m. met een losse router bijvoorbeeld). Alleen kost een Senao accespoint (dus nog zonder routerfunctie) al 150 tot 200 euro. En dat is dus ver boven budget zeker omdat daar ook nog een losse router bij zal moeten dan. Of je zou je huidige router moeten hergebruiken naar dan nog is het boven budget en als die oude router zijn beste tijd heeft gehad is dat ook niet alles.

Of een WRT54G sterk genoeg is in jou situatie is natuurlijk lastig te beoordelen voor ons maar het is in ieder geval een prima router.

[ Voor 22% gewijzigd door ik222 op 07-07-2009 22:57 ]

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 16:56
ik222 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:54:
De WRT54GL is denk ik met het budget wat je hebt een prima router. Standaard werkt hij prima en bovendien kun je er eventueel custom firmware inzetten waarmee je onder andere de signaalsterkte nog wat kunt verhogen.

Sterkere en betere apparaten zijn natuurlijk te krijgen (Senao accespoints i.c.m. met een losse router bijvoorbeeld). Alleen kost een Senao accespoint (dus nog zonder routerfunctie) al 150 tot 200 euro. En dat is dus ver boven budget zeker omdat daar ook nog een losse router bij zal moeten dan. Of je zou je huidige router moeten hergebruiken naar dan nog is het boven budget en als die oude router zijn beste tijd heeft gehad is dat ook niet alles.

Of een WRT54G sterk genoeg is in jou situatie is natuurlijk lastig te beoordelen voor ons maar het is in ieder geval een prima router.
Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil tussen de WRT54G en WRT54GL?

-

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De WRT54GL is gelijk aan de eerste versies van de WRT54G, en heeft meer geheugen (flash en ram) dan die laatste, en is daardoor geschikter voor custom firmwares.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
xenor schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Wat is het verschil tussen de WRT54G en WRT54GL?
WRT54G heeft geen mogelijkheid voor custom firmwares (in ieder geval niet meer in de recente modellen). De WRT54GL heeft dat wel.

De L achteraan staat ook voor "Linux" om aan te geven dat het OS daarvan op Linux gebasseerd is en dus aangepast kan worden door de mensen die de custom firmwares ontwikkelen. Daar aan gekoppelt zit er bij de GL volgens mij iets meer geheugen in om custom firmwares genoeg ruimte te geven.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 23:03:
[...]

WRT54G heeft geen mogelijkheid voor custom firmwares (in ieder geval niet meer in de recente modellen). De WERT54GL heeft dat wel.
Volgens mij kan op de huidige WRT54G ook een custom firmware, maar is die nogal beperkt qua features door de krappe ruimte (waarmee je effectief eigenlijk altijd een -L wil als je custom firmwares wil ja).

[ Voor 10% gewijzigd door blaataaps op 07-07-2009 23:18 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 14:17

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica