Lage internet snelheid Linksys wrt54 g

Pagina: 1
Acties:

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 09:34
Ik heb vorige week sneller internet gekregen, namelijk van upc fiber 30. Ik was mijn snelheid aan het testen en kwam steeds niet verder als maximaal 14Mb.
Heb hem eens rechtstreeks op de router aangesloten dus met een snoertje, en haal ik een 29Mb, het is dus duidelijk dat het aan het draadloze gedeelte ligt, heb hem al eens uit de hoek gehaald en midden in de kamer, maar haalt niks uit. Heb trouwens ook vol bereik.

Heeft iemand een idee of moet ik naar een andere router + adapter gaan kijken, Terwijl deze wel 54Mb aan moet kunnen.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:47
Ik denk dat je een andere router nodig gaat hebben. Bij ons is draadloos met een wrt54g versie 7 ook zeer traag. Als ik een bestand van mijn huisgenoot kopieer dan kom ik ook niet boven de 20 megabit per seconde uit. Misschien heb je niet versie 7 zoals ik, dan kun je er een andere firmware op gooien om het een en ander te tweaken. Anders zit je net als ik op een zinkend schip.

• Henkpaulus
Heb nog de v5 versie, en je denkt als ik een snellere router haal dat het dan beter is? Maar mijn externe antenne op mijn pc kan ik toch wel behouden. deze is namelijk ook geschikt voor 54Mb.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die WRT54G is op basis van de 802.11g standaard. De theoretische maximale snelheid daarvan is 54/2 = 27Mbit (dit omdat er maar in 1 richting tegelijk data verstuurd kan worden).

In de praktijk echter kom je met consumenten spul onder ideale omstandigheden tot maximaal 20Mbit. Dus 14Mbit wat jij haalt is niet extreem goed maar ook niet heel erg slecht voor de 802.11g standaard. Omdat het niet helemaal maximaal is zou ik je aanraden om eens een ander kanaal te proberen dan hetgeen je nu hebt, mogelijk zitten de buren namelijk op een kanaal wat stoort. Misschien haal je dan wel ongeveer 20Mbit. Geeft dat niet het gewenste resultaat dan kun je er firmware van DD-WRT inzetten dat geeft vaak wel wat meer performance, maar je moet dan wel weten waar je mee bezig bent. Maar ook met die firmware is 20Mbit dus maximaal.

Wil je draadloos sneller dan 20 Mbit dan zul je moeten overstappen op draft n producten. Daarmee kun je in de praktijk ongeveer 80 tot 100Mbit halen. Echter daarvoor heb je dan zowel een andere router als een andere ontvanger in je pc nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 07-07-2009 22:51 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 14:17
Gebruik je een laptop? Anders zou ik overwegen een kabeltje te leggen. Dan haal je die 30 mbit in ieder geval.

Indien het een laptop is Draait deze op de accu of op netstroom. Het kan namelijk een energiebesparende functie zijn. Misschien waard om deze even uit te schakelen. (via apparaatbeheer)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Henkpaulus
Heb die DD-WRT al een tijdje draaien, Hielp overigens wel iets met de snelheid.

• Henkpaulus
Heb ook al andere kanalen geprobeert zoals vergesteld, maar blijft hetzelfde.
Ben bang dat dit beestje die snelheid gewoon niet aan kan :-(

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En je wifi kaartje? Die ook al eens geswapt?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb nog de v5 versie, en je denkt als ik een snellere router haal dat het dan beter is? Maar mijn externe antenne op mijn pc kan ik toch wel behouden. deze is namelijk ook geschikt voor 54Mb.
Als dat zo'n usb wifi ding is..., dan is dat waarschijnlijk je bottleneck. Met mijn Laptop haal ik meer dan 3x de snelheid dan met zo'n stick

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wireless-G, the draft version of the forthcoming 802.11g standard, looks great on paper. Low-cost, high-speed 54Mbps throughput and backward compatibility with 802.11b make you wonder why you'd ever pay for a pricey 802.11a device. Unfortunately, the Linksys WRT54G Wireless-G router doesn't quite live up to expectations. While real-world wireless performance seems to hover around 50 percent of what almost all wireless-device manufacturers claim, the Linksys Wireless-G router delivers even less than that. Also disappointing is the operating range of the Wireless-G router, which is considerably shorter than that of an 802.11b router. Worst of all, connect the Linksys WRT54G to both Wireless-G and 802.11b network adapters simultaneously, and its speed bumps down closer to 802.11b levels. Linksys claims this last problem has been fixed by a firmware revision, but when we tested the new firmware, we noticed only moderate improvement. With more firmware updates likely in the future, we recommend that you skip 802.11g for now.

[ Voor 22% gewijzigd door djexplo op 08-07-2009 16:57 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1