Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] computer ziet 3 cd/dvd drives terwijl er maar 2 zijn

Pagina: 1
Acties:

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:32

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hallo mede Tweakers,

in het kader van " heb ik wat gemist" gebeurtenissen heb ik het volgende:

Ik heb 1 fysieke cd/dvd drive in mijn pc zitten 1 virtuele (Alc120%).

Nu ziet Vista --> computer er echter 3!
Mijn cd/dvd drive staat dubbel vermeld..... is zowel G: als H:

Heeft iemand enig idee hoe ik dat weg kan halen?

Bij device manager staat gewoon netjes 1 drive vermeldt, ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken...

• Vaan Banaan
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Heb je misschien in Alcohol 120 je virtuele drive met dezelfde drive letter als je fysieke drive ingesteld, waardoor Vista het conflict probeert te corrigeren?

500 "The server made a boo boo"

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Magic666 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:27:
Hallo mede Tweakers,

in het kader van " heb ik wat gemist" gebeurtenissen heb ik het volgende:

Ik heb 1 fysieke cd/dvd drive in mijn pc zitten 1 virtuele (Alc120%).

Nu ziet Vista --> computer er echter 3!
Mijn cd/dvd drive staat dubbel vermeld..... is zowel G: als H:

Heeft iemand enig idee hoe ik dat weg kan halen?

Bij device manager staat gewoon netjes 1 drive vermeldt, ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken...
Kun je eens een MSPReports draaien en dat uploaden naar rapidshare of naar een Windows Live SkyDrive en mij het adres geven via een DM of gewoon posten in dit topic. Ik wil graag even wat logs van je systeem zien en dat verzamelt deze tool.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
@ Vaan Banaan,

Nee, Alc120% heeft vanaf de installatie de virtuele drive de letter I gegeven. Die is niet veranderd.
Hij heeft de drive letter G van mijn externe backup schijf gepakt en die gewoon als de dubbele cd/dvd drive neergezet, waardoor mijn externe schijf nu de J schijf heet.

Ikzelf dacht dat het iets met Nero te maken had want die begon in ene een verhaal over nero burnrights wat die nog nooit eerder gedaan had. En in Nero zag die opeens mijn brander ook niet meer alleen de image recorder. Nero eraf gehaald maar helaas.... nog steeds 2x de cd/dvd drive.

@shadowman12:
ik zal vanmiddag na werk het verkregen cab bestand even uppen.

Edit: in device manager de cd/dvd brander eruit gehaald, en inderdaad drive H is weg maar "kloon" G laat ie gewoon staan.... Vista laten zoeken naar nieuwe hardware en H staat er weer... net als G. :(

Edit2: in device manager de cd/dvd brander eruit gehaald en daarna een reboot gedaan. Tijdens het opstarten wordt idd de brander herkend en geinstalleerd, echter wordt ie nu niet weergegeven in my computer maar wel die #!#$!@*&( "kloon"........ en als ik daarop dubbelklik krijg ik de melding G: refers to a location that is unavailable bla bla bla

Edit 3: na een herstart wordt de brander wel weer weergegeven en ja helaas nog steeds in duplo :(

Ik raak het spoor een beetje bijster...

[ Voor 36% gewijzigd door Magic666 op 08-07-2009 07:10 ]

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Voor shadowman12:

http://www.speedyshare.com/772264751.html (16 mb cab file) hopelijk kun je er wat mee en kun je mij de goeie richting opwijzen...

Edit: afijn puntje bij paaltje was het helemaal bal met de pc, god mag weten waarom, en ik heb dus maar een image terug gezet met alle updates van dien.

Maar goed nu doet ie het dus weer normaal, eindelijk.....

[ Voor 41% gewijzigd door Magic666 op 08-07-2009 22:06 ]